Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 386687 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Thunderfreak

Citaat van: Sebas81 op di 15 jan 2013 - 20:58
Moet het allemaal nog wel zien of het daadwerkelijk tot dooi gaat komen.
Een aantal modellen laten wel wat verzachting zien, maar de lagedrukgebieden laten ze toch wat zuidelijk van ons gaan en die ook niet echt in staat zijn het hoog boven scandinavie terug te drukken.

Wachten op de pluim.

Als ze net als deze stroring koersen,blijft de wind Zuid-Oost tot Oost

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Weatherboy

EC is gewoon redelijk tot goed hoor. Alleen voor Belgiƫ (sorry) is het gewoon standvastige dooi, maar voor Nederland en zeker alles ten noorden van de grote rivieren lijken de sneeuwkansen heel erg groot, Met 0verdag (v.n.n.z.) 0 tot +3 en in de nacht -3 tot +1. Dus, op maandag na, lijkt de strijd zeker niet gestreden. En aangezien de kou slechts ietsjes ten noorden van ons land blijft is de terug keer snel gemaakt.

Hoe meer naar het noorden hoe beter dus.

winter

Zie dat er toch nog veel neerslag in ZO nederland kan vallen en dus in eindhoven!
http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html

xzaz

Citaat van: Weatherboy op di 15 jan 2013 - 21:03
EC is gewoon redelijk tot goed hoor. Alleen voor Belgiƫ (sorry) is het gewoon standvastige dooi, maar voor Nederland en zeker alles ten noorden van de grote rivieren lijken de sneeuwkansen heel erg groot, Met 0verdag (v.n.n.z.) 0 tot +3 en in de nacht -3 tot +1. Dus, op maandag na, lijkt de strijd zeker niet gestreden. En aangezien de kou slechts ietsjes ten noorden van ons land blijft is de terug keer snel gemaakt.

Hoe meer naar het noorden hoe beter dus.
Een run wordt tegenwoordig gekwalificieerd op de hoeveelheid kans op sneeuw  :o ;)
De winter is nog niet eens begonnen!

winter

Citaat van: Thunderfreak op di 15 jan 2013 - 21:00
Als ze net als deze stroring koersen,blijft de wind Zuid-Oost tot Oost

Dat klopt daarom kan er zeker nog niks over dooi gezegd worden misschien dat er in het weekend in Nederland op sommige plaatsen meer als 25 cm ligt.
Want kans op sneeuwbom!

Weatherboy

Citaat van: xzaz op di 15 jan 2013 - 21:09
Een run wordt tegenwoordig gekwalificieerd op de hoeveelheid kans op sneeuw  :o ;)

Je moet gewoon goed lezen.

Weatherman

Citaat van: winter op di 15 jan 2013 - 21:10
Dat klopt daarom kan er zeker nog niks over dooi gezegd worden misschien dat er in het weekend in Nederland op sommige plaatsen meer als 25 cm ligt.
Want kans op sneeuwbom!
Hier sneeuwt het ook nog steeds licht, ben benieuwd hoe lang nog en wat er vanuit Duitsland nog kan komen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

boharo

Ik zie nu al een paar berichten over een sneeuwbom, maar als de kaarten van nu uitkomen, dan is het toch gewoon een normale hoeveelheid die er valt. Ik zie niet een extreme hoeveelheid sneeuw. Of zie ik iets over het hoofd?
Let it snow, let it snow, let it snow!

gilleeesss

Neee EC NIET DIE TOER OPGAAN! :DD nja denk dat gewoon maandag ofzo alle sneeuw hier gaat weg zijn.

Reutel

Citaat van: Weatherman op di 15 jan 2013 - 21:15
Hier sneeuwt het ook nog steeds licht, ben benieuwd hoe lang nog en wat er vanuit Duitsland nog kan komen.

Het gebied trekt steeds verder naar het zuidoosten weg. Ik denk dat we nu echt in de laatste fase zitten. Maar dat mag onderhand wel ;)

Ik zie ook allerlei sneeuwbuien vanuit het noorden komen, liggen die op ramkoers met Friesland?

alaind86

Gewoon al te vroeg om nu al te gaan roepen of gokken of het wel of geen sneeuwbom word, 48u van te voren is er meer duidelijkheid.

Jan van Ooijen

Citaat van: Jenkie op di 15 jan 2013 - 20:25
Ik lees verwarrende berichten  :) De een zegt fantastische kaarten, lang winterweer. Dan zegt iemand weer: dooi op de kaarten. Dan zegt een ander weer: even een dipje daarna weer de diepvries in. Kortom: onzekerheid volop?!

Blijkt dat veel mensen alleen maar hun info uit de hoofdrun halen en niet iut de pluimen cq gemiddelde. Gewoon wachten op plium die zegt altijd meer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


Bernardo


MamaAs

Niks aan de hand.
Maak me eerder druk om die sneeuwbuien die nu vanaf de noordzee binnen drijven... Kssssst!

Bacci

Niets aan de handje, wat een geweldige pluim! leden tikken zelfs de -10 aan.


glenn

Heel mooie pluim laat ons zeggen ! oper ec en gfs gewoon bovenaan de pluim bij 1 van de warmste leden beter kan eigenlijk niet

Sebas81

Vind de pluim van vandaag beter t.o.v. gisteren. ;D

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op di 15 jan 2013 - 21:22
Blijkt dat veel mensen alleen maar hun info uit de hoofdrun halen en niet iut de pluimen cq gemiddelde. Gewoon wachten op plium die zegt altijd meer

Hey Jan, was de macaroni lekker  :D
Maar idd storm in glas water weer. Best een mooie pluim!

Erik V

Meer members onder de '0'dan erboven.Dus zeker een mooie pluim
@Jan:Al spierpijn??

Powered by EzPortal