Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388027 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 08:59
Ah kijk hier komt de sneeuw vandaan, http://www.niederschlagsradar.de/

De sneeuw kwam gisteravond vanaf de Noordzee,  vanaf zuidwest Nederland trok het richting noordoost waar het kantelde om vervolgens met een draai weer richting zuidoost het land te verlaten. Het gebied houdt zich nu op tot het midden des lands en schuift maar langzaam door. Volgens mij is dat wat er gebeurt.

Bacci

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 09:10
De sneeuw kwam gisteravond vanaf de Noordzee,  vanaf zuidwest Nederland trok het richting noordoost waar het kantelde om vervolgens met een draai weer richting zuidoost het land te verlaten. Het gebied houdt zich nu op tot het midden des lands en schuift maar langzaam door. Volgens mij is dat wat er gebeurt.

Klopt maar wat ik bedoel te zeggen is dat er ook sneeuw boven west duitsland hangt die richting oost nederland draait.

deventer

lekker thuis gebleven van het werk
sneeuwt hier lekker door
ben benieuwd hoeveel het gaat worden vandaag

lans

en dat te bedenken dat deze sneeuw allemaal blijft liggen en als die neerslag van het weekend ook echt komt wordt het toch een mooie winter wereld hier in nederland.
achterhoek

Reutel

Goedemorgen allen! :D Ik ben veilig op mijn werk aangekomen, fiew! Door de kanteling van het systeem is het hier weer gaan sneeuwen, matige sneeuwval as we speak.

Citaat van: Jan van Ooijen op di 15 jan 2013 - 08:29
We zullen dadelijk niet veel doen, eerst even ontbijten en daarna de skipiste op. Spannend wordt het zeker wat het laag gaat doen

Spannend? Eén ding is 100% zeker Jan, omlaag ga je!  ;D

Donald_Duck__

Hier een fotootje uit Rotjeknor. Zag ze vanmorgen de grote markt opbouwen op dit plein, die er altijd staat op dinsdag. Maar om 6.00 vanmorgen hebben ze de boel weer opgedoekt. Het restant staat er nog.
Waarschijnlijk stond de helft van de marktmannen in de file ;-)
Aloha-Snowum

MarcS

Citaat van: maarten89 op di 15 jan 2013 - 08:19
Ja oke, maar regio tot met zwolle. Kan je toch 200 km extra krijgen hoor! A50 staat normaal ook gauw vol. Maar dat is bijna niks gevallen. A1 staan vaak ook extreme files van 40+ nu ook niet. Daarom vandaag net geen record. Maar anders had je dat wel. ;)

ANWB zegt langste file ooit, je was iets te vroeg met jouw statement :-) http://www.telegraaf.nl/binnenland/21219907/__Files_door_winterweer__.html

zwoof

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 09:12
Klopt maar wat ik bedoel te zeggen is dat er ook sneeuw boven west duitsland hangt die richting oost nederland draait.

Het klopt idd hoor. De sneeuw die Duitsland al had bereikt, die min of meer over het oosten van Nederland terugdraait.  ;)

ThaGhostNL

Mee discussiëren over het winterweer in Nederland? Dat kan ook op onze chat. http://chat.meteo-service.nl
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

deventer

wel lachen dat een beetje sneeuw heel nederland weer op de kop zet

laat staan als het doorgaat en er 20 cm zal vallen
komt niemand meer thuis vandaag

Glennb

Hier in Amsterdam ( Boelelaan ) sneeuwt het aardig door. Het werd heel even minder. Sneeuw valt nu weer met bakken uit de lucht. Is toch al aardig wat gevallen!
Groet,
Glenn

Reutel

Zeau! Kijk eens hier wat er nog aan zit te komen in NL als dit helemaal gaat draaien!! Daar gaan ze in Friesland niet blij mee zijn...

http://www.weer.nl/extreem-weer.html


MamaAs

Citaat van: Dennis op di 15 jan 2013 - 08:57
Wat is er nog nodig voor...... VORST ;D
*plaatje*


Dit is een voorspelling van 16 dagen vorst begrijp ik :D Goed teken dus!

SniperEye

Voor degenen die denken dat alleen in Nederland een chaos is op de wegen, Duitsland kan er ook wat van. Winnaar is België met nagenoeg geen file :)

Bron afbeelding: tomtom.nl

MamaAs

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 09:19
Zeau! Kijk eens hier wat er nog aan zit te komen in NL als dit helemaal gaat draaien!! Daar gaan ze in Friesland niet blij mee zijn...

http://www.weer.nl/extreem-weer.html

Het is toch al gekanteld en zal in deze formatie naar het zuid oosten trekken dacht ik.

Aris

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 09:00
Workum meld 2 cm ijs op de Dolte.
Zet die Elfstedentocht uit je hoofd. Gaat er niet komen.
Vorig jaar hadden we enkele nachten met -15 tot -20 en toen kwam het er al niet. Moet raar lopen wil je met 1 week winter van -5 tot -8 snachts het wel ineens lukt.

Bacci

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 09:21
Het is toch al gekanteld en zal in deze formatie naar het zuid oosten trekken dacht ik.

Hij is bezig met kantelen :P
Citaat van: Aris op di 15 jan 2013 - 09:22
Zet die Elfstedentocht uit je hoofd. Gaat er niet komen.
Vorig jaar hadden we enkele nachten met -15 tot -20 en toen kwam het er al niet. Moet raar lopen wil je met 1 week winter van -5 tot -8 snachts het wel ineens lukt.

Uhm niet gedacht aan de gevallen sneeuw? welliswaar ligt er geen/weinig sneeuw in het noorden maar in de rest van Nederland wel en dan wordt het wel koud hoor :P

Reutel

Nieuwe EC run geeft een sneeuwbom des doods voor aanstaande zaterdag!  8)

Bacci

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 09:24
Nieuwe EC run geeft een sneeuwbom des doods voor aanstaande zaterdag!  8)

Ja ik zag het op GFS ook al, daarna weer de vrieskast in? maarja is niet goed voor het ijs.

Erik V

Stop nou ns met die sneeuw joh :D. Schaatsen wil ik!

Powered by EzPortal