Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387966 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

volgens mij krijgt oost nederland voorlopig nog geen sneeuw zo te zienhttp://www.buienradar.nl/panorama
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Koen-IJM

Citaat van: PatrickM op ma 14 jan 2013 - 22:45
Heeft iemand een verklaring voor het geen waarom er in de kaarten al een poos staat dat het in het (noord)westen in de + blijft ( 's nachts ook) ? In het (zuid)westen zal het dan misschien nog meevallen door de sneeuw, maar hier ligt geen sneeuw.
De wind etc is toch gewoon goed?

Je kan vaak er een paar graden afhalen in soort situaties. Bleek afgelopen nachten ook al het geval. Zal echt niet + worden aan kust ;-)

zorba

Citaat van: wimbaens op ma 14 jan 2013 - 22:44
Heeft iemand de laatste Hirlam? De laatste GFS laat het nogal lang uitsneeuwen boven Limburg.

Hirlam 18Z



GFS 18Z

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

gilleeesss

hehee strooidiensten staan ook stil op autostrade.. Het enige wat je ziet is ambulances enzo op de weg :SSS  strooidiensten, waarom strooi je niet preventief.. Voor de sneeuwzone? Gaat al stukje beter gaan.. Sjonge nog altijd niets bijgeleerd. Ik weet dat ze het druk hebben. Maar als ze al van smiddags de autostrades gaan beginnen strooien. Zal dat zout die er ligt, misschien wel al de eerste paar cm'ers beetje tegenhouden. Vergeleken met nu, zout op de 5+cm gooien. Niet veel nut..

studio dewolf

Ik kan niet ver zien door veel sneeuw. Het is wel fijne sneeuw maar met wind zorgt voor pijnlijke neerslag. Ik wou filmen dus ik deed het raam open en na 20 sec stopte ik met filmen want het was echt te veel sneeuw binnen mijn kamer.

Jenkie

Volgens dit model veel noordelijker! Spannend!!

Rob1047

Nou die nieuwe hirlam maakt er een landelijk feestje van!!

PatrickM

Citaat van: gilleeesss op ma 14 jan 2013 - 22:58
hehee strooidiensten staan ook stil op autostrade.. Het enige wat je ziet is ambulances enzo op de weg :SSS  strooidiensten, waarom strooi je niet preventief.. Voor de sneeuwzone? Gaat al stukje beter gaan.. Sjonge nog altijd niets bijgeleerd. Ik weet dat ze het druk hebben. Maar als ze al van smiddags de autostrades gaan beginnen strooien. Zal dat zout die er ligt, misschien wel al de eerste paar cm'ers beetje tegenhouden. Vergeleken met nu, zout op de 5+cm gooien. Niet veel nut..

En daarbij komt ook nog dat al het zout lekker wordt ingereden op de weg etc!

En inderdaad, hirlam veel noordelijker. Ik ben benieuwd!

Reutel

Citaat van: Stephanie op ma 14 jan 2013 - 22:51
Sneeuw sneeuw waar blijf je nou... Het hangt hier zo dicht in de buurt maar het zal nog wel even duren vrees ik ;)

Volgens Hirlam komt het kantelpunt ongeveer boven ons te liggen vannacht, en dan krijgen we ons portie nog wel in Tilburg Stephanie.  8)

edit: Oops laatste Hirlam is weer aangepast... Die weet ook niet wat hij wil... :D

Chase-Stormer

Citaat van: zorba op ma 14 jan 2013 - 22:57
Hirlam 18Z

knip ploattie

Erhm, komt toch een heel stuk noordelijker vlgns mij...

PatrickM

Citaat van: Ramon Oost op ma 14 jan 2013 - 22:52
Niet veel van aantrekken... Kijk maar naar afgelopen nacht. Terschelling had -9,4 dat kwam door het sneeuwdek en weinig wind.

Oke, gaan het zien, misschien ligt er hier morgen ook nog wel een sneeuwdekje wat de temp omlaag haalt.

Marcellang

Citaat van: zorba op ma 14 jan 2013 - 22:57
Hirlam 18Z
Zooo, die komt dus nu veel N/O er. 8)
Heeeeeeeee niet allemaal tegelijk hé  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Arend

Citaat van: zorba op ma 14 jan 2013 - 22:57
Hirlam 18Z

Mooie run, ziet er stukken beter uit voor veel sneeuwliefhebbers. Blijkbaar nu toch opgeschoven richting EC. Dat het maar waarheid moge worden.  :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

wim67

Ik hoop het echt naar een lantaarnpaal staren zonder het witte goud gaat ook vervelen.

pietjelol

jongens nog even rustig ja het is er nog niet. En ze hadden het ook niet verwacht maar het ziet er nu wel beter uit

zwoof

Zo! nu maar hopen dat Hirlam er niet weer naast zit zoals hier eerder werd gesteld.  ;D

PS, hij ziet nu ook wat EC vanavond ook al zag. Vrij logisch dan.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Richard

Als ik het goed lees kan het volgens de laatste hirlam.ook hier vannacht/morgen tot sneeuw komen?
Heb even geen pc tot mijn beschikking alleen mobiel, kan daarop gifje niet bekijken dus vandaar mijn vraag;)

zwoof


pietjelol

Citaat van: Richard op ma 14 jan 2013 - 23:08
Als ik het goed lees kan het volgens de laatste hirlam.ook hier vannacht/morgen tot sneeuw komen?
Heb even geen pc tot mijn beschikking alleen mobiel, kan daarop gifje niet bekijken dus vandaar mijn vraag;)
ja het lijkt er nu wel op dat het een stuk noordelijker gaat

Powered by EzPortal