Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 386489 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

grizzrh

ja het begint toch omhoog te trekken vanuit het zuiden!!
Doenrade, Limburg

vivalavida

Citaat van: Harrie Pama op vr 11 jan 2013 - 16:46
matige sneeuwval hier ;D

Und wo ist hier? Je kan eventueel je woonplaats in je profiel zetten bij persoonlijke tekst, dan zien we hem ook op het forum! :)

MamaAs

Hier dwarrelt wel wat naar beneden, maar zoals JPP al zegt, het blijft niet liggen en het is te klein.
Voelt wel erg fris, maar dat komt denk ik door die zachte temperaturen die ik gewend ben de afgelopen tijd.

jorentje1997

KMI heeft ook wel zin in sneeuw.


Dinsdag wordt het zwaarbewolkt tot betrokken met sneeuw. In het zuidwesten van het land valt er mogelijk 5 tot 10 cm sneeuw. Elders zou de sneeuwval meer beperkt blijven. De maxima liggen tussen -4 graden in de Ardennen en -1 graad aan zee. De wind waait matig uit zuidoost, krimpend naar noordoost.




Jan van Ooijen

Hierbij het vervolg van Hirlam voor onze Belgische leden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Eventjes voor dinsdag

ECMWF nog altijd met BOM sneeuw voor dinsdag in Belgie

Dinsdag 00u temp


Dinsdag 00u neerslag


Dinsdag 06u temp


Dinsdag 06u neerslag


Dinsdag 12u temp


Dinsdag 12u neerslag


Dinsdag 18u temp


Dinsdag 18u neerslag

gilleeesss

Daaaaaamn, het word nipt :( kans dat het niet tot hier graakt is er ook.. :( )

rickoa

GFS 12z voor noord Nederland in ieder geval stukje kouder volgens de laatste kaarten constant 3 graden kouder dan de voorloper. zal wanneer die helemaal binnen is wel een animated gifje plaatsen van de 2m temperatuur!
Winter is 15 graden vorst ??

grizzrh

Neerslag vanaf UK richting belgië/zuid nederland!




plaatje wou niet loopen, even geupload op imageshack!
Doenrade, Limburg

wesleylollol

Citaat van: rickoa op vr 11 jan 2013 - 16:55
GFS 12z voor noord Nederland in ieder geval stukje kouder volgens de laatste kaarten constant 3 graden kouder dan de voorloper. zal wanneer die helemaal binnen is wel een animated gifje plaatsen van de 2m temperatuur!
avast bedankt :)

MamaAs

Citaat van: rickoa op vr 11 jan 2013 - 16:55
GFS 12z voor noord Nederland in ieder geval stukje kouder volgens de laatste kaarten constant 3 graden kouder dan de voorloper. zal wanneer die helemaal binnen is wel een animated gifje plaatsen van de 2m temperatuur!

Dat zijn de betere berichten :D

Harrie Pama

Citaat van: vivalavida op vr 11 jan 2013 - 16:50
Und wo ist hier? Je kan eventueel je woonplaats in je profiel zetten bij persoonlijke tekst, dan zien we hem ook op het forum! :)
Opende, Groningen

Jan van Ooijen

Citaat van: grizzrh op vr 11 jan 2013 - 16:56
Neerslag vanaf UK richting belgië/zuid nederland!




plaatje wou niet loopen, even geupload op imageshack!

Nu rent het plaatje ;) Ik zou unfreez pakken voor die dingen, kan je de snelheid zelf bepalen ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Harrie Pama


wesleylollol

ik had een vraagje ik weet niet of het mag maar op dat ANDERE topic zeten ze dit ik weet maar hier heb ik geleerd dat je niet meer dan 4/5 dagen vooruit kan kijken.

15 minuten geleden |

We hadden mooie droom kaarten en vooruitzichten maar met de nieuwste berekeningen denk ik dat het volgende week vrijdag wel eens afgelopen kunnen zijn. Het is allemaal afwachten, kijken wel een week verder dus alles is nog mogelijk!

Dus deze week zeker genieten van het mooie koude winter weer! En hopen op wat sneeuw!

15 minuten geleden | Bericht #381778

verwacht er niet teveel van .
atlatische storingen liggen op de loer.


als ik het zo lees denk ik dat ze maar wat zeggen??

Bacci

In ieder geval weer sneeuwkansen, maandag op dinsdag

jornonweer

nederland nog altijd amper sneeuw bahbah, laat snel een laagje van 3-4cm vallen zijn de sneeuwliefhebbers blij en de ijsliefhebbers klagen dan ook niet echt :p
Danger is real, fear is a choice.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Hansle

GFS 12:00 (11 januari 2013)  + 108 uur .Op deze termijn blijft de koude luchtstroming boven de Benelux en dat terwijl laagjes met dooi allemaal ten zuidwesten van België naar het zuiden duiken. Aan de noordflank van zo'n lagedrukgebied zit telkens een (actief) sneeuwgebied waardoor wij dus volop centimeters kunnen tellen !!

grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 jan 2013 - 17:04
Nu rent het plaatje ;) Ik zou unfreez pakken voor die dingen, kan je de snelheid zelf bepalen ;)

ik zal hem inderdaad volgende keer wat langzamer laten lopen.. ik heb deze:
Easy GIF Animator PRO
unfreez liep niet op windows 8.
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal