Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387396 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy

Veel sneeuw zuidelijk van Nederland is goed voor de ijsvorming.
Als dan er een dooi aanval komt dan wordt dat sneeuwtapijt een enorme verdamper die de onder lucht afkoelt.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

grizzrh

Citaat van: Reutel op za 12 jan 2013 - 19:06
Lees verhaaltje van Karim hierboven maar eens.

sorry hoor maar hij kan zeggen wat ie wil :P
kijk de beelden op alle sites en vest je oordeel.. we zullen zien wat ec straks geeft dan!
Doenrade, Limburg

Marcel1976

Citaat van: grizzrh op za 12 jan 2013 - 19:03
kunnen ons denk ik beter focussen op wat dinsdag gaat komen!! als het zo doorzet zal er een dikke dump komen!
Verheug je daar maar niet al te veel op, en zet een dump gewoon uit je hoofd. Ook die neerslagzone blijft grotendeels ten zuiden en westen van ons.  Maar goed we wachten 't af.... :)

grizzrh

ik woon in t uiterst zuiden dus dat is altijd goed ;)
Doenrade, Limburg

Marcel1976

Citaat van: grizzrh op za 12 jan 2013 - 19:25
ik woon in t uiterst zuiden dus dat is altijd goed ;)
Ik ook niet ver vandaan.  Maar ik blijf erbij dat de Belgen de pot krijgen, wij hooguit 't dekseltje.

Henri_1

Naar mijn mening een zeeeeeer mooie nieuwe pluim van GFS! Het lijkt nog lang niet voorbij, opper is eenzaam op lange termijn.
Prikpunt Belgisch Limburg

Jan van Ooijen

Iemand toevallig de pluim van GFS
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Henri_1

Staat toch gewoon hierboven Jan?!

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op za 12 jan 2013 - 17:57
*Animatie gifje temperatuur GFS12*
Hier teken ik zwaar voor, nachten van -10 in Friesland
  • Check

    [edit]Zou hem volgende keer ff verwijderen[/edit]
De winter is nog niet eens begonnen!

Lucas

Ik zet m'n zinnen maar op dat eigen kerntje maandag. Gister kwam de sneeuw ook tot aan de Veluwe en met deze activiteit...wie weet.
PL of niet... ;) daarbij morgen misschien wat sneeuw vanuit Duitsland in het oosten. Knmi spreekt er ook over.
Aanhoudende sneeuwval

grizzrh



Vinden jullie van deze run dan ??
Doenrade, Limburg

Harrie Pama

dan krijgt het noorden sneeuw van nederland

Snowfreak


Weerfreak 1337

Waarschijnlijk zal bij EC ook weer sneeuw te zien zijn aan de hand van de onderstaande kaart.
Kern van het laagje word stuk noordelijker berekend.

Edit: word inderdaad weer flink wat neerslag berekend :) Dit in combinatie met temperaturen onder het vriespunt, in Westelijk Zeeland iets er boven, maar dauwpunten onder nul, dus zal in deze run (oper) gewoon sneeuw zijn! :)

Helaas doen de kaarten + 66, + 69 en + 72 het (nog) niet bij www.weer.nl (MeteoConsult). Dus kon verder verloop even niet erop zetten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Nja hier enkel wit op gras. maar dadizele bv een 5tal cm. Hmm en dat hangt daar nog hele tijd boven hun hoofd. Zal wel dik pak worden.. Tjah --'

Reutel

EC geeft toch behoorlijke hoeveelheid neerslag dinsdag.  8)


Ramon Oost

ECMWF (Oper) komt met mooie kaarten voor de sneeuw liefhebber, het model berekend het lagedrukgebied dinsdag met de kern over Nederland. A.s. maandag avond vanuit het zuidwesten sneeuw (zowel voor Nederland als Belgiƫ). De T850hPa ligt daarbij tussen de -7 en -10.

Neerslag


T850hPa

Brisk

Citaat van: Reutel op za 12 jan 2013 - 19:47
EC geeft toch behoorlijke hoeveelheid neerslag dinsdag.  8)



Doe mij die maar. Arnhem ligt heel dicht bij dat donkere plekje. Maar duurt nog een paar dagen en het is sneeuw....dus......
Let is snow, let it snow, let it snow!

Weerfreak 1337

ECMWF komt ook op de langere termijn weer helemaal terug! Kou keert zich weer terug! Nieuwe hogedrukuitbreiding ScandinaviĆ«, nog wel even afwachten hoe de rest verloopt :)  Weet wel: Oper (hoofdberekening)

Edit: kaartjes van +240 er ook bijgevoegd, beetje rare kaart, lagedruk boven het hogedrukgebied drukt de boel naar beneden. Maar niet getreurd, op de oceaan ligt ook alweer een blok van 1040hPa die (al zou je de opties van deze kaart bekijken)weer voor betere invloed zou kunnen zorgen in combinatie met een lagedruktrog die af zou kunnen zakken over West-Europa.(dat is een mogelijkheid) Maargoed, het is LT, dus zal wel vaker gaan veranderen, in ieder geval is het zachtere weer volgens de oper verdwenen op de lange termijn! :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Reutel

Pff, als deze neerslaghoeveelheid uit gaat komen dinsdag dan staat Nederland weer op z'n kop!  :o

Powered by EzPortal