Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 385872 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Erik V op vr 11 jan 2013 - 15:25
Vanavond weer verder kijken.........
sowieso ja straks de EC checken en toch rond 5uur nog eens de GFS kijken..
Blijf wel hopen dat we een dump op dinsdag krijgen!! wat sneeuw hoort nu eenmaal bij de vorst :P
Doenrade, Limburg

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Marcellang

Hoe zit het met de sneeuw die vanaf het noorden naar beneden dwarrelt?
Is het een btje de moeite? meldingen?
Volgens mij lijkt het gebied iets groter als de verwachting?
Of is het wishfull thinking  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

grizzrh

Doenrade, Limburg

bliksems

Citaat van: grizzrh op vr 11 jan 2013 - 15:32
ja maar heb geen zin om heletijd op refresh te rammen :P
gewoon een kwestie van wennen hoor,zoals met alles;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Weerextrem

Beste heren, laten we de chinese model even niet vergeten, dit model is behoorlijk consistent gezien drukverdeling en 850 hpa!


kijk goed naar drukverdeling!


leuke kaarten op het einde

grizzrh

Citaat van: bliksems op vr 11 jan 2013 - 15:33
gewoon een kwestie van wennen hoor,zoals met alles;)

nee dan kan ik net zo goed in mn browser de refresh rate instellen :P maar ik kijk gewoon lekker op mijn rust als hij helemaal binnen is! No hurrys
Doenrade, Limburg

bliksems

Citaat van: grizzrh op vr 11 jan 2013 - 15:36
nee dan kan ik net zo goed in mn browser de refresh rate instellen :P maar ik kijk gewoon lekker op mijn rust als hij helemaal binnen is! No hurrys
ja maar volgens mij refreshed die site zich zelf sowizo steeds: http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php?ech=6&code=0&mode=9
en ja ik mis ook wel eens een paar runs en dan lekker de hele run in 1 keer bekijken;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

matroesjka-world

Citaat van: albalinda op vr 11 jan 2013 - 15:31
Hoe zit het met de sneeuw die vanaf het noorden naar beneden dwarrelt?
Is het een btje de moeite? meldingen?
Volgens mij lijkt het gebied iets groter als de verwachting?
Of is het wishfull thinking  ;D


Is hele fijne sneeuw, blijft niet liggen, tenminste niet hier, misschien wel in Drente?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

grizzrh

Citaat van: matroesjka-world op vr 11 jan 2013 - 15:43

Is hele fijne sneeuw, blijft niet liggen, tenminste niet hier, misschien wel in Drente?

dit moeten we ook even niet vergeten!!

Doenrade, Limburg

Marcellang

Citaat van: matroesjka-wlde zijnorld op vr 11 jan 2013 - 15:43

Is hele fijne sneeuw, blijft niet liggen, tenminste niet hier, misschien wel in Drente?
Ok, das balen.....hopelijk koelt het snel af vanmiddag en blijft er nog wat liggen later ::)
Als ik naar de temp act. kijk zal het in Drenthe wel hetzelfde zijn.....
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Weerfreak 1337

Hmm, Chinees model komt wel met erg mooie winterse kaarten :) Zo zien we maar weer, elk model heeft een andere mening erover, gaat spannend worden hoelang en ook hoe het gaat lopen. CMA is trouwens wel erg consistent, toch maar even in de gaten houden dat model. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

matroesjka-world

Citaat van: albalinda op vr 11 jan 2013 - 15:48
Ok, das balen.....hopelijk koelt het snel af vanmiddag en blijft er nog wat liggen later ::)
Als ik naar de temp act. kijk zal het in Drenthe wel hetzelfde zijn.....


Ja inderdaad de temp. is nog te hoog voor mooie dikke droge vlokken.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

grizzrh

Citaat van: Weerfreak op vr 11 jan 2013 - 15:50
Hmm, Chinees model komt wel met erg mooie winterse kaarten :) Zo zien we maar weer, elk model heeft een andere mening erover, gaat spannend worden hoelang en ook hoe het gaat lopen. CMA is trouwens wel erg consistent, toch maar even in de gaten houden dat model. :P

Yoooo weerfreak, waar kunnen we die mooie CMA'tjes vinden ??
Alvast bedankt!
Doenrade, Limburg

JPP78

Hier ook al een hele tijd lichte sneeuwval, maar te warm om te blijven liggen en al bleef het liggen het is zo weinig dat het niet te zien zou zijn.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Weerextrem

Citaat van: grizzrh op vr 11 jan 2013 - 15:52
Yoooo weerfreak, waar kunnen we die mooie CMA'tjes vinden ??
Alvast bedankt!

ik ben weerfreak niet, maar dit is te vinden op meteociel.fr

bliksems

moet je nou toch eens kijken wat ze in duitsland lekker aan sneeuw hebben.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Chase-Stormer

Natte sneeuwval gelokaliseerd in Den Helder, tussen de regendruppels door zo af en toe een vlokje  :D

grizzrh

Citaat van: Weerextrem op vr 11 jan 2013 - 15:56
ik ben weerfreak niet, maar dit is te vinden op meteociel.fr

ok thanks, ken de site ondertussen al een beetje maar kan de CMA niet vinden.. mijn frans is niet zo goed haha

EDIT: heb hem! Thanks!!
Doenrade, Limburg

Arend

Het lijkt een Nederlands winters plaatje. Hoog tijd dat we dat hier weer eens meemaken.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal