Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 5

Topic gezien door 266906 bezoekers
Gestart door Johann, vr 04 jan 2013 - 12:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Straks de pluim eens zien ;)

Hmm GFS vind ik persoonlijk goed?? Hogedruk ter hoogte van scandinavie. Die dan naar die visbak schuift. Laagje onderonsdoor.. .. Hoge druk inde noordpool..?

Bacci

Citaat van: gilleeesss op vr 04 jan 2013 - 17:28
Straks de pluim eens zien ;)

Ik denk zelf dat de EC pluim vanavond weer temp. rond 5 gemiddelde gaat schommelen, hoop zelf dat het een keer veranderd.

grizzrh

Citaat van: André op vr 04 jan 2013 - 17:23
GFS is op langere tijd terug naar af , als hij zo verder evolueerd zal het weer niks worden .

plaatjes ?? en wat is langer termijn, ik vertrouw langer termijn sowieso niet echt..

5-7 dagen vooruit oke, maar meer dan dat is meestal toch bonkers!
Doenrade, Limburg

André

Dat het GFS al vele malen de winter doet komen en als puntje bij paaltje komt lost alles op en blijft het bij het oude , dus niet blind staren op de kaarten .
Demeulemeester André

Dennis


gilleeesss

Citaat van: André op vr 04 jan 2013 - 17:39
Dat het GFS al vele malen de winter doet komen en als puntje bij paaltje komt lost alles op en blijft het bij het oude , dus niet blind staren op de kaarten .

Ja het kan, maar ooit zal het toch wel eens echt uitkomen dan zeker lol... We zien wel.
Edit:
Het is al op redelijk 'korte' termijn dat het ontwikkeld enzo.. :)

André

Wie zegt dat we een keer winter krijgen zonder winter ( bedoel vorst tot strenge vorst voor een lange duur ).
Demeulemeester André

Johann

Das nou een mooie "vinger" (WLA)  :)





gilleeesss

Citaat van: André op vr 04 jan 2013 - 17:49
Wie zegt dat we een keer winter krijgen zonder winter ( bedoel vorst tot strenge vorst voor een lange duur ).

Dan moet jij dat denken natuurlijk he :) Ik heb er goed gevoel in als ik het allemaal lees en zie

MarcS

Ik zie er iets anders in Johann :-)

André

Het is geen kwestie van pessimist , het is dat het niet de eerste keer zou zijn dat we zo de winter door maken en dan in maart een pak sneeuw als het niet meer aan de orde is , en dan nog wat nachtvorst om voor schade te zorgen aan de gewassen .
Demeulemeester André

Johann

Citaat van: MarcS op vr 04 jan 2013 - 17:53
Ik zie er iets anders in Johann :-)

Inderdaad als je het beeld draait dan een "duim" ??  of ........  :o

MarcS

Plaatje kwartslag naar rechts, dan is het net een mond (als je laagje op oceaan als oog kunt zien). dirty minded?

Jan van Ooijen

Pas maar op dat de vinger niet gaat kietelen en dat we daardoor helemaal niets krijgen wat betreft winterweer. Voorlopig ben ik ook benieuwd waar EC straks mee komt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Even in het kort wat de vinger inhoud, stukje van Meteoconsult:

De vinger: Een krachtige smalle rug van hoge luchtdruk, bij voorkeur aanwezig in de bovenlucht, met een noord-zuid oriëntatie op de oceaan richting IJsland. Bij ons komt de stroming dan uit noordelijke richtingen, waarmee dan koude lucht, maar ook sneeuwbuien kunnen worden aangevoerd. Kromt die 'vinger' zich vervolgens richting Scandinavië, dan kan er wellicht een mooie vorstperiode in de steigers worden gezet.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kevinwinter

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 04 jan 2013 - 18:07
Even in het kort wat de vinger inhoud, stukje van Meteoconsult:

De vinger Kromt die 'vinger' zich vervolgens richting Scandinavië, dan kan er wellicht een mooie vorstperiode in de steigers worden gezet.

Ben erg geneigd die vinger te breken in de richting van Scandinavië.  ::)

klimascepie

Hou de komende weken de maan in de gaten.
Kleurt die net boven de horizon oranje dan word het zeker kouder.
Overigens hadden Bastardi en Corbyn het over de 2de helft van januarie voor winter weer en had Corbyn de zachte kerst goed dus dat is op zich ook al positief.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

bliksems

Citaat van: Johann op vr 04 jan 2013 - 17:50
Das nou een mooie "vinger" (WLA)  :)


gelukkig ziet de vinger er deze keer niet zo uit als de vorige winter johann,want die was wel HEEL duidelijk;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

flyerke

Mijn kip is ook zwaar aan het ruiven. Dit is mss een voorteken voor een zwaar winteroffensief? :P
Winter is coming

ron12

Citaat van: Kevinwinter op vr 04 jan 2013 - 18:28
Ben erg geneigd die vinger te breken in de richting van Scandinavië.  ::)
gewoon minder van die blauwe pillen geven,dan kromt die vanzelf ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal