Het grote vuurwerk topic

Topic gezien door 39058 bezoekers
Gestart door Marsel, ma 17 dec 2012 - 16:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Citaat van: Oxize op ma 29 dec 2014 - 19:18
Iemand nog babypijltjes kopen?  ::)

Hahaha, die dingen zijn goud waard nu! ;D

(Voor degenen die het niet weten: Babypijltjes (ja die kleine rotpijltjes uit je jeugd) zijn verboden geworden.
Als ik er bij nadenk... enigzins nog terecht ook.

Aan de andere kant wordt het nu alweer omstreden. Er wordt hier namelijk bij een vuurwerkhandelaar ongeveer hetzelfde verkocht, ben ik achter gekomen. Enigste verschil is dat het een iets groter pijltje is en iets meer "effecten" heeft. Zag mijn kleine buurjongetjes er al mee stoken. :P Ook worden ze in dezelfde hoeveelheid verkocht; 144 in een doosje.

BTW, mooie collectie Benjamin! :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ThaGhostNL

Uiteraard gaat het project gefilmd worden. Jammer genoeg zit ik nu tot morgen in Duitsland voor mijn werk en zal ik alles op het laatste moment af moeten bouwen. Zal nog even wat foto's maken van het project als die klaar is. 20 minuten show gaat het worden.
Weco, Zena en Cafferata zijn erin verwerkt en ik heb meer dan ik had verwacht, de lanceer tafel is te klein. ;D

wat erbij is gekomen;
Zena - 2x tiumph
Zena - 2x Brocade Crown
Cafferata - 2x black thunder cake
Cafferata - 2x Magnolia spectakel
Cafferata - 1x excellent box (2kg blok)
Cafferata - Thunder schock bulk (108stk) 50 shots alles in 1 keer van gemaakt  8)

Citaat van: MetNL op ma 29 dec 2014 - 22:36
Enorme Pyrofan hierzo. Vandaag een (magere) bestelling ingehaald.  :P

BTW iemand een idee wat voor vuurwerk ik nu beschrijf:

Ik was een paar jaar geleden op een demo op koniginnendag in Laren (NH) en daar staken ze vuurwerk af dat tollend de lucht in ging en daarbij het geluid van een glijfluit maakte! Het maakte een beetje een spiraalvorm als het de lucht in ging!  :-\

wat betreft de omschrijving van die fluiters, bedoel je deze effecten?



Fabrikant Weco, de product namen zijn Crying Wolf / Angry Wolf / Night Howler
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

MetNL

Citaat van: Oxize op ma 29 dec 2014 - 19:18
Iemand nog babypijltjes kopen?  ::)

ik heb nog een hele zak vol liggen! Zo jammer dat die dingen niet meer verkocht mogen worden!
Iemand nog astronautjes in z'n pakket?
weercam: weathercam.bugs3.com | website: metnl.bugs3.com/website/index.html | Facebook: https://www.facebook.com/pages/MetNL | Twitter: @MeteoBeNeLux | Proffesioneel stemacteur en Voice Over |

winter

Citaat van: Weerfreak op di 30 dec 2014 - 10:50
Hahaha, die dingen zijn goud waard nu! ;D

(Voor degenen die het niet weten: Babypijltjes (ja die kleine rotpijltjes uit je jeugd) zijn verboden geworden.
Als ik er bij nadenk... enigzins nog terecht ook.

Aan de andere kant wordt het nu alweer omstreden. Er wordt hier namelijk bij een vuurwerkhandelaar ongeveer hetzelfde verkocht, ben ik achter gekomen. Enigste verschil is dat het een iets groter pijltje is en iets meer "effecten" heeft. Zag mijn kleine buurjongetjes er al mee stoken. :P Ook worden ze in dezelfde hoeveelheid verkocht; 144 in een doosje.

BTW, mooie collectie Benjamin! :)

Ja klopt begrijp het wel een beetje. Jongeren begonnen de pijltjes op elkaar af te schieten en op dieren. Daarnaast waren ze zo goedkoop dat jongeren er echt vuurwerkbommen mee konden maken. Maar net als wat jij zegt. Er zijn natuurlijk al weer vervangers voor een paar cent duurder maar die knallen wel een paar keer harder.  Of anders halen mensen vuurwerk uit BelgiĆ«/Duitsland. Kunnen ze er ook meten de hapjes en de drank erbij halen  ;D
http://nos.nl/op3/artikel/2011172-ik-haal-altijd-mijn-vuurwerk-in-duitsland.html

Diem

Citaat van: Reutel op di 30 dec 2014 - 08:40
doe oorpluggen in. Oorpluggen? Ja oorpluggen of nog beter een gehoorkap. Knalvuurwerk van tegenwoordig gaat steeds harder. Er hoeft maar even iets fout te gaan, en dan bedoel ik dus dat iemand een of andere balistische neutronen-lawine-thunder-strijkding jou richting op gooit, en je zit voor de rest van je leven met een fluittoon in je hoofd. En neem maar van mij aan dat dat geen pretje is.  8)
1 Astronautje is voldoende hoor, kijk maar naar mij :(
Maar inderdaad, gehoorbescherming is belangrijker dan je zou denken. Met vuurwerk afsteken dacht ik daar ook nooit aan, maar als je ziet hoe snel het oor beschadigd raakt, dan is het zeker verstandig om te doen. Geef je oren ook voldoende rust tussendoor. Als je na Oud en Nieuw suizende oren hebt, betekent het al dat er schade is ontstaan.

Citaat van: Weerfreak op di 30 dec 2014 - 10:50
Er wordt hier namelijk bij een vuurwerkhandelaar ongeveer hetzelfde verkocht, ben ik achter gekomen. Enigste verschil is dat het een iets groter pijltje is en iets meer "effecten" heeft. Ook worden ze in dezelfde hoeveelheid verkocht; 144 in een doosje.

Klopt, ik zag ze ook voorbijkomen bij een webshop :P
Volgens mij niks aan veranderd, fluit + crackling 144 stuks.
Over het algemeen zijn ze wel uit de handel gehaald en dat vind ik wel te begrijpen.
Ik denk dat genoeg mensen mee hebben gemaakt dat het maar net goed ging, ikzelf ook.

Diem

Het is weer zover, veel plezier iedereen ;D
Het is in ieder geval goed weer :)

winter

Wees voorzichtig people. Nog een fijne jaarwisseling alvast!

Weerfreak 1337

Citaat van: Diem op di 30 dec 2014 - 20:28
1 Astronautje is voldoende hoor, kijk maar naar mij :(
Maar inderdaad, gehoorbescherming is belangrijker dan je zou denken. Met vuurwerk afsteken dacht ik daar ook nooit aan, maar als je ziet hoe snel het oor beschadigd raakt, dan is het zeker verstandig om te doen. Geef je oren ook voldoende rust tussendoor. Als je na Oud en Nieuw suizende oren hebt, betekent het al dat er schade is ontstaan.
Klopt, ik zag ze ook voorbijkomen bij een webshop :P
Volgens mij niks aan veranderd, fluit + crackling 144 stuks.
Over het algemeen zijn ze wel uit de handel gehaald en dat vind ik wel te begrijpen.
Ik denk dat genoeg mensen mee hebben gemaakt dat het maar net goed ging, ikzelf ook.

Inderdaad, toen ik nog de hele dag dat kleine spul liep af te steken vlogen die pijltjes om je oren. ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Dit topic even een schopje geven ivm de mogelijkheid op serieus beroerd weer tijdens de jaarwisseling.

Bah, dat klote Scandinavische hoog zou er zomaar voor kunnen zorgen dat het polaire front boven onze omgeving tot stilstand komt en zo de volledige stookperiode in het water laat vallen. Wordt er al onpasselijk van als ik er aan denk... >:(

Weerfreak 1337

Pfoe ja, had het gezien. Hopelijk gaat de "schade" meevallen. :o
Heb liever een vriesnachtje, helder weer en weinig wind...

Afijn, we houden het in de gaten. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

flyineddy

Ik houd het ook nauwlettend in de gaten, en hoop dat mijn stookavond en nacht niet (letterlijk en figuurlijk) in het water zullen vallen.
Nu woon ik bij de noordoost grens van Nederland, waar volgens mij de kans op beter weer iets groter is als ik de kaarten van vandaag mag geloven, maar het duurt nog een paar dagen, dus er kan nog van alles gebeuren.

Ik ben in ieder geval niet van plan om een paar honderd euro te laten zwemmen, en ook niet weg te laten waaien.
Maar ik houd de moed erin. Afgelopen jaren ook telkens geluk gehad, dus dat wil ik dit jaar voortzetten. :)
Bliksems wat een gedonder.

martijn

Inderdaad laten we hopen dat het meevalt!
Jullie al een voorbestelling gedaan?

Jan van Ooijen

Is al wat bijgedraaid de neerslag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: martijn op zo 27 dec 2015 - 10:14
Inderdaad laten we hopen dat het meevalt!
Jullie al een voorbestelling gedaan?

Uiteraard! Maar met het vooruitzicht op een natte stookperiode krijg ik er met de run minder zin in eigenlijk  :-[. De onzekerheid aangaande het front en de snelheid waarmee het ons gaat passeren of juist niet is nog behoorlijk groot. Maar er moeten wonderen gebeuren willen we het droog houden vrees ik.

ThaGhostNL

Mijn tripje naar Duitsland hangt er van af, hoop dat het nog iets beter gaat worden. Moet zeggen dat de run nu voor het zuiden wat gunstiger is.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Remy

Bij de Lidl een pakje grondbloemen meegenomen.Die blijven tof :) Verder doe ik niet veel met vuurwerk,te verwend met diesel en paddo wolken.Een explosie is pas goed als er lekker veel stralingswarmte van af komt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

martijn

Heb de Ammo crate voor een euro. Normaal 225 euro was een foutje van de winkelier ::)

Vigo

Ik woon in midden Noord-holland, weet iemand het weer :-\ heb geruchten van regen gehoord.. ;(
Naja, het maakt mij niet heel veel uit. Ik heb liever regen dan veel wind, en ik heb gehoord dat de wind wel mee valt. 

Marsel

Citaat van: Vigo op zo 27 dec 2015 - 17:34
Ik woon in midden Noord-holland, weet iemand het weer :-\ heb geruchten van regen gehoord.. ;(
Naja, het maakt mij niet heel veel uit. Ik heb liever regen dan veel wind, en ik heb gehoord dat de wind wel mee valt.

Klopt. Wind is niet de issue in deze. 3-4 bft maximaal waarschijnlijk. De vraag is even wanneer het polaire front precies gaat passeren op de 31e. GFS12 laat dit, goed ondersteund in het ensemble, zowaar tijdens de middag gebeuren waardoor het 's avonds en 's nachts droog zou moeten zijn. EC12 oper doet dit ook. Even wachten hoe de pluim uitpakt. Maar ik heb langzaam goede hoop dat we er wellicht beter vanaf komen dan aanvankelijk gedacht.

Mrkos


Powered by EzPortal