Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 3

Topic gezien door 160373 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 05 dec 2012 - 22:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GekkeLeo

Is weer een kaartje voor in het archief :P

matroesjka-world

http://alarm.noodweercentrale.nl/

Als ik hier naar kijk, zit Heerenveen op de grens van wel/niet sneeuw ???
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

GekkeLeo


glenn


PatrickM

Citaat van: GekkeLeo op do 06 dec 2012 - 17:52
Het front is al tezien: http://i50.tinypic.com/15ojoy1.png

Is dat een plaatje van de situatie nu? Volgens meteox is dat namelijk niet zo.

just0408

Citaat van: PatrickM op do 06 dec 2012 - 17:57
Is dat een plaatje van de situatie nu? Volgens meteox is dat namelijk niet zo.

Ik denk dat dat een prognosekaartje is.
Ik ben ook niet van steen.

GekkeLeo

Citaat van: glenn op do 06 dec 2012 - 17:55
waar vind je deze radar ? die si wel duidelijk

Is van http://wom.wetteronline.de/

Citaat van: PatrickM op do 06 dec 2012 - 17:57
Is dat een plaatje van de situatie nu? Volgens meteox is dat namelijk niet zo.

Lijkt er wel op, was het laatste frame

GekkeLeo


Snowman

Hoop toch echt dat verder naar oosten trekt. Want anders wordt het niet meer dan woensdag. :(

Richard

Hoeveel kan de omgeving Zwolle eigenlijk verwachten?
Of wordt het (s)nowcasten?

NitroGenetics

Citaat van: Richard op do 06 dec 2012 - 18:02
Hoeveel kan de omgeving Zwolle eigenlijk verwachten?
Of wordt het (s)nowcasten?
denk dat het tussen 5 en 15cm zal zitten, maar in prencipe is het echt nowcasten

Weatherboy

Laat die Hirlam maar lekker uitkomen. Dan gaan wij in Amsterdam e.o. voor de zoveelste keer ten onder aan bakken met sneeuw :D Dat gebeurd namelijk vaker de laatste winters! Amsterdam, the place to be, in december 2009, januari 2010, december 2010 en februari 2012.

Ik heb er echt zin in, wekker zetten morgen en goan!

Oele

Moet ik morgen eten, drinken en een slaapzak meenemen in de auto ;)

Arend

Citaat van: Jenkie op do 06 dec 2012 - 17:44
Optimist als ik ben, ga ik er gewoon vanuit dat dit model er ietwat naast zit en dat Twente een lekker pak krijgt. Moet wel want ik heb iedereen lopen waarschuwen....

Het kan nog erger dan NAE, Hirlam bijvoorbeeld (bovenste) of ietsjes beter GFS (onderste). ECMWF was ons tot nu toe wel goedgezind, eens kijken waar dat model straks mee komt.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jones

KMI geeft ookal een waarschuwing en kondigt code oranje af voor heel België (behalve de kust)
Kijk uit: sneeuw !

Tijdens de nacht van donderdag 6 op vrijdag 7 december zal een actieve storing, verbonden aan een depressie boven de Noordzee, ons land in het westen bereiken. Aan de voorzijde van dit systeem zal de temperatuur dicht bij het vriespunt liggen of zal ze licht positief zijn. Bij het contact met deze koude luchtmassa zal de storing voor winterse neerslag zorgen, in vorm van smeltende sneeuw of sneeuw in de kuststreek, en als continue en intense sneeuwval elders. In het grootste deel van het land kan men dus een aanzienlijke sneeuwlaag verwachten. Bovendien zal de sneeuw gepaard gaan met een stevige wind uit zuidelijke tot zuidwestelijke sector.

In de loop van vrijdag zal de sneeuwzone zich geleidelijk naar het oosten verplaatsen. Ze zal gevolgd worden door buien, nog steeds met een winters karakter. De wind zal dan naar het noordwesten draaien en zo tijdens de namiddag een iets minder koude zeelucht over onze streken sturen. De maxima zullen rond +2 of +3 °C liggen in het centrum van het land, en zelfs iets hoger in het uiterste westen. Op de Ardense hoogten zal de temperatuur rond het vriespunt blijven schommelen.
Tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag verwachten we negatieve minima en zal de sneeuwlaag op veel plaatsen intact blijven.
Bovendien is er kans op ijsplekken.

Gelieve daarom best de berichten en waarschuwingen die door het KMI verspreid worden op te volgen.

MamaAs

Nou wat voor een rare bui wij hier net hebben gehad.
Het zou sneeuw moeten zijn, maar het is een mix van natte sneeuw, regen en ijzel geworden.
En het ligt nu als een spiegeltje te glimmen op de sneeuw en de straten. Levensgevaarlijk dus!
Maar, ik hoop niet dat dit gaat betekenen dat wij ook dit soort rommel vannacht en morgen gaan krijgen.

Bernardo

Citaat van: Arend op do 06 dec 2012 - 18:12
Het kan nog erger dan NAE, Hirlam bijvoorbeeld (bovenste) of ietsjes beter GFS (onderste). ECMWF was ons tot nu toe wel goedgezind, eens kijken waar dat model straks mee komt.

Ga je niet menen he...zou wel een teleurstelling zijn! Maar we blijven hopen..

GekkeLeo

Kust maakt ook nog kans op een klap onweer volgens Estofex

jel0407

Ben inderdaad ook bang dat het beetje een teleurstelling gaat worden voor het noorden, noord-oosten en het uiterste oosten. Maar we zullen zien, hoop houden!

Snowman

Is dit nog interessant of zijn de temps dan al weer te hoog?

Zondag ochtend


Zondag avond

Powered by EzPortal