Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 284921 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maarten89


jorentje1997

Na een hele dag school heb ik maar 1vraag..

Ziet het er al wat beter uit voor de Belgische kust/west vlaanderen voor sneeuwkansen?

Arend

Citaat van: Richard op do 06 dec 2012 - 16:33
Hoe serieus moeten we dit kaartje nemen? (ben ook maar een leek)

Net zo serieus als alle andere modellen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Henri_1

Nieuwe run van GFS ziet er opnieuw beter uit voor België het laagje wordt nog net iets westelijker berekend wat volgens deze run de temperaturen onder de 2°C houdt! Moet lukken om alles als sneeuw te laten vallen.


Rob1047

Nou als dit uitkomt dan gaat het zoals altijd met 'landelijke' sneeuwdagen, niks voor twente! Vorig jaar februari ook hele lang sneeuw en twente niks en 2009 met die vele sneeuw in friesland en uiteindelijk overal behalve twente en zo zijn er nog veel meer voorbeelden op te noemen. Hoe zou dit komen?

jornonweer

gfs run is niet beter, toch niet voor morgen, minder neerslag..
Danger is real, fear is a choice.

just0408

Vraagje. Geeft dat gebiedje nou ook in Engeland sneeuw?
Ik ben ook niet van steen.

wimbaens

Citaat van: Henri_1 op do 06 dec 2012 - 16:42
Nieuwe run van GFS ziet er opnieuw beter uit voor België het laagje wordt nog net iets westelijker berekent wat volgens deze run de temperaturen onder de 2°C houdt! Moet lukken om alles als sneeuw te laten vallen.

Dit kan wel beteken dat er nog minder sneeuw gaat vallen in bv. Limburg doordat de sneeuwzone moeilijker tot hier gaat geraken.

Jenkie

Pffff, jammer. Nou ja, morgen maar gewoon op pad dan  ;)

just0408

Nee, ik zie dat het in Engeland alleen maar regent. Net goed.
Ik ben ook niet van steen.

jornonweer

Citaat van: wimbaens op do 06 dec 2012 - 16:45
Dit kan wel beteken dat er nog minder sneeuw gaat vallen in bv. Limburg doordat de sneeuwzone moeilijker tot hier gaat geraken.

inderdaad, trekt afzwakkend richting oosten, dus oosten minder sneeuw
Danger is real, fear is a choice.

Fren

Zou jammer zijn als het zuidelijker/westelijker gaat worden.

Gisteren leek de oostgrens in de prijzen te vallen, dat lijkt dus nu minder reëel? (Noord oost grens althans?)
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

GHkstra

Satellietfoto van rond 14:00 uur vanmiddag.


©NASA Lance-Modis

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Kevinwinter


Roan

Citaat van: Rob1047 op do 06 dec 2012 - 16:44
Nou als dit uitkomt dan gaat het zoals altijd met 'landelijke' sneeuwdagen, niks voor twente! Vorig jaar februari ook hele lang sneeuw en twente niks en 2009 met die vele sneeuw in friesland en uiteindelijk overal behalve twente en zo zijn er nog veel meer voorbeelden op te noemen. Hoe zou dit komen?
nou omdat het zo oostelijk ligt en best wel landinwaarts is dus de kans kleiner op bakken met sneeuw.. Ik denk dat dat echt de enige reden is..

Arend

Citaat van: Rob1047 op do 06 dec 2012 - 16:44
Nou als dit uitkomt dan gaat het zoals altijd met 'landelijke' sneeuwdagen, niks voor twente! Vorig jaar februari ook hele lang sneeuw en twente niks en 2009 met die vele sneeuw in friesland en uiteindelijk overal behalve twente en zo zijn er nog veel meer voorbeelden op te noemen. Hoe zou dit komen?

December 2010 hadden we hier wel een mooi pak sneeuw. Even afwachten wat de rest van de modellen doet. En het blijven modellen, hoe het uiteindelijk uitpakt is afwachten.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

just0408

Citaat van: xzaz op do 06 dec 2012 - 16:50
http://www.bbc.co.uk/weather/features/20607297

Haha. Die weermannen in engeland zijn gewoon jaloers op ons, ze weten vast dondersgoed dat het flink gaat sneeuwen hier en geven daar geheel geen aandacht aan. In die animatie zie je maar een klein wit gebiedje boven ons land dat heel snel weer verdwijnt.
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal