Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 284372 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

Ligt het aan mij of lijkt het dus voor het noorden/oosten 'mis' te gaan? Slechts paar centimeter?
Of is dit een van de vele modellen en zijn de andere modellen nog wel positief voor het hele land?

Henri_1

Citaat van: jornonweer op do 06 dec 2012 - 16:47
inderdaad, trekt afzwakkend richting oosten, dus oosten minder sneeuw

Oosten van België misschien wel maar de andere gebieden vallen anders wel nog steeds goed in de prijzen!



Hier nog een kaartje van de windrichting de plaats die omcirkeld is zal bepalen of het westen van België sneeuw of (mogelijk) regen krijgt.

Zynex

Van mij mogen jullie de sneeuw uit het westen hebben :P Ik vind het leuk om te zien en als het er ligt is het ook geweldig.
Maar maandag dooit het toch alweer weg dat vind ik alleen maar pijnlijk om te zien xD!

Kevinwinter

Volgens mij nog genoeg sneeuw, maar het NO lijkt er idd niet echt van mee te profiteren...:



Roan

Citaat van: just0408 op do 06 dec 2012 - 16:54
Haha. Die weermannen in engeland zijn gewoon jaloers op ons, ze weten vast dondersgoed dat het flink gaat sneeuwen hier en geven daar geheel geen aandacht aan. In die animatie zie je maar een klein wit gebiedje boven ons land dat heel snel weer verdwijnt.
hahaha.. idd, wat een fool!! Gewoon nog nadenken om maar geen Nederland of Belgie te moeten zeggen, maar Duitsland en Frankrijk..

Weatherboy

Nou Amsterdam en omgeving liggen er wéér uitstekend bij! :) Sneeuwzones uit het westen en noorden hebben een goede naam in de omgeving, dus laat maar komen.

En als ie nou ook nog indraait hier boven ben ik helemaal blij.

Overigens hier nog steeds een sneeuwdek. Wel gebroken, maar zeker een redelijke hoeveelheid nog met temperaturen van toch 3 graden dik en zon.

Koen-IJM

*Kwijl*, goede run van GFS. Wordt nu echt wel heel spannend morgen! Hoop overigens dat het hele land een volle lading krijgt. Benieuwd wanneer de media erover zullen reppen.

Donald_Duck__

Als ik op buienradar kijk zie ik dat regio Rotterdam flink wat voor de kiezen krijgt toch?

Het zou toch niet waar zijn hé...meestal vallen wij buiten de boot en ligt er in het noorden/oosten een pak sneeuw...

Ik kan niet wachten! Wordt wel vroeg opstaan om de stevigste buien te kunnen zien volgens mij.
Aloha-Snowum

Weerfreak 1337

GFS run blijvend aflandige wind, dat betekend dat er minder vochtige lucht van zee word vervoerd. Er word dus drogere continentale lucht aangezogen door het laag. Hierdoor vind meer verdamping plaats waardoor er minder neerslag valt, maar wel blijvend in de vorm van sneeuw. Dat resulteert in enkele cm's minder, maar is zeer gunstig voor de kustgebieden en vooral voor Zeeland en West-België.
En waarom lopen we ons nou druk te maken? Stel dat dit uitkomt dan ligt er 5 cm minder, dan ligt er alsnog 5-10cm en lokaal meer.
In combinatie met de harde wind moet dit toch een prachtige ervaring geven?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

wimbaens

Citaat van: Weerfreak op do 06 dec 2012 - 17:03
GFS run blijvend aflandige wind, dat betekend dat er minder vochtige lucht van zee word vervoerd. Er word dus drogere continentale lucht aangezogen door het laag. Hierdoor vind meer verdamping plaats waardoor er minder neerslag valt, maar wel blijvend in de vorm van sneeuw. Dat resulteert in enkele cm's minder, maar is zeer gunstig voor de kustgebieden en vooral voor Zeeland en West-België.
En waarom lopen we ons nou druk te maken? Stel dat dit uitkomt dan ligt er 5 cm minder, dan ligt er alsnog 5-10cm en lokaal meer.
In combinatie met de harde wind moet dit toch een prachtige ervaring geven?

Met de huidige kaarten toch niet in de oostelijke provincies, ook niet in Limburg. We zouden blij moeten zijn met 3-4cm.

zorba

Sprak zojuist een Engelsman op mijn werk, momenteel is er bij hem thuis zo'n 20cm aan sneeuw gevallen. Wie weet hier ook! Kans is dik aanwezig in ieder geval.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

just0408

Citaat van: zorba op do 06 dec 2012 - 17:06
Sprak zojuist een Engelsman op mijn werk, momenteel is er bij hem thuis zo'n 20cm aan sneeuw gevallen. Wie weet hier ook! Kans is dik aanwezig in ieder geval.

Cool!
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Ik ga er ergens stiekem vanuit dat het uit de hand kan gaan lopen met plaatselijk 30 cm.
Ik ben ook niet van steen.

Chase-Stormer

Nice weather maps !! daar wil ik wel voor tekeken hoor  ;)

Koen-IJM

Citaat van: just0408 op do 06 dec 2012 - 17:11
Ik ga er ergens stiekem vanuit dat het uit de hand kan gaan lopen met plaatselijk 30 cm.

Als de kaarten zo blijven houd ik ook rekening met dergelijke omstandigheden / extremen. Ligt er totaal aan waar boven Nederland de storing gaat krullen en wat de temperaturen doen. Zal vrees ik wel weer een lange avond worden vanavond, haha.

Aris

Citaat van: Arend op do 06 dec 2012 - 16:29
Centimetertje sneeuw voor Twente morgen volgens de 12z NAE. Mag hopen dat de ander modellen straks wat meer te bieden hebben.

Denk eerder minder.
En morgen valt er uiteindelijk niks. Let maar op.

Eveline

Citaat van: Donald_Duck__ op do 06 dec 2012 - 17:01
Als ik op buienradar kijk zie ik dat regio Rotterdam flink wat voor de kiezen krijgt toch?

Het zou toch niet waar zijn hé...meestal vallen wij buiten de boot en ligt er in het noorden/oosten een pak sneeuw...

Ik kan niet wachten! Wordt wel vroeg opstaan om de stevigste buien te kunnen zien volgens mij.

Nou idd, ben erg benieuwd!!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal