Extremer onweer dan dit, is zo goed als onmogelijk.

Topic gezien door 4573 bezoekers
Gestart door Weatherboy, wo 05 sep 2012 - 19:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy


Weatherboy

En dan minder, maar evengoed geweldige filmpjes.






Weerfreak 1337

Wow! wat een knallen zeg! En wat een CG-activiteit  :o
Toch vraag ik me af, waarom eigenlijk vrijwel alleen CG-activiteit? Lage wolkenbasis? (eerste filmpje)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: Weerfreak op wo 05 sep 2012 - 20:21
Wow! wat een knallen zeg! En wat een CG-activiteit  :o
Toch vraag ik me af, waarom eigenlijk vrijwel alleen CG-activiteit? Lage wolkenbasis? (eerste filmpje)

Nou, daar is geen specifieke verklaring voor. Maar inderdaad Lage wolkenbasis is het meest voor de hand liggend. De elektrische landing wordt gedwongen om naar de grond te gaan.

Maar man geweldig onweer! ;D

Roan

okeeeee... Dat stukje bij 1:20 is echt heel erg ziek! Echt waar, wat een gigantisch onweer! TE VET, maar ik zal zoals de filmer wel een stapje terug in huis doen  ;D

Leon Eikenaar

Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Weatherboy

Citaat van: Roan op wo 05 sep 2012 - 22:23
okeeeee... Dat stukje bij 1:20 is echt heel erg ziek! Echt waar, wat een gigantisch onweer! TE VET, maar ik zal zoals de filmer wel een stapje terug in huis doen  ;D

Echt gruwelijk. Vorige week donderdag waren die knallen er wel. Maar lang niet deze intensiteit. Slecht 1 per 2 minuten.  Dit is gewoon 4 gruwelijke CG's in 5 seconde

Tyshane

Man, man, man, dat lijkt wel oorlog; wat een geweld!

Fluffje

Gaaf!! Had de volume iets te hard staan.... :o

Met zulk onweer zou ik bang zijn en echt niet bij het raam/deur staan gaan filmen.
Respect voor deze filmer. :)
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Arend

Citaat van: Fluffje op wo 05 sep 2012 - 23:42
Gaaf!! Had de volume iets te hard staan.... :o

Met zulk onweer zou ik bang zijn en echt niet bij het raam/deur staan gaan filmen.
Maker van onderstaand filmpje doet dat jammer genoeg ook niet. Combinatie van angst en fascinatie. Zijn reacties zijn geweldig!  ;D

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marlieke

Tsjee! Wat een gaaf onweer!  :o :D En respect voor de filmer idd. Voor mijn niet alleen vanwege zijn moed maar vooral vanwege het feit dat je er toch minder van meekrijgt wanneer je aan het filmen bent. Ik zelf zou alleen maar (niet te dicht op het raam) gaan staan kijken en genieten van zo'n extreme onweersbui!  8)

Je zult trouwens maar bang zijn voor onweer en zo'n bui over je heen krijgen. Kan je je onderbroek meteen weggooien want die krijg je nooit meer schoon!  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Sven

Zag dit filmpje net via meteoconsult, dacht direct aan dit topic, en jawel hetzelfde filmpje! Vette bui, alleen heb ik hem liever op afstand :) Je ziet niet alle cg's op de film helaas, maar zouden schitterende foto's zijn als je je buiten kunt wanen op afstand, en 10 van die dikke cg's in 1 foto geperst krijgt :D (10 sec sluitertijd) Helaas is het overdag dus zou het onmogelijk zijn, maar goed :) Al met al schitterende bui anyway, al ben ik het met extremer dan dit niet eens. Het is dat elke ontlading een object raakt, qua bliksemrate hebben wij hier in NL ook van die buien, dus echt noemenswaardig is het niet ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Deze kwam ik nog tegen, een compilatie. Zitten een paar schitterende ontladingen en flinke dreunen tussen!  8)




Tyshane


ron12

wooow gaat gaat goed te keer hoor ,vooral als je de filmpjes allemaal tegenlijk afspeelt ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Chase-Stormer


studio dewolf

Ik kan geloven dat meest filmers durven niet buiten filmen. Ik weet niet of durf ik te filmen. Afhankelijk van de situatie. Eerste filmpje ziet wel hevig uit maar ik heb dat al meegemaakt maar meer weerlicht en minder CG. Elke sec flitste het en het kwam dichtbij mij. Het was echt eng. Precies wil hij mij pakken  :o Ik zat in de badkamer en er is schuine dakraam en ik stond gewoon aan raam terwijl de onweer flitste juist boven mij. Ik was verstijfd en bleef filmen. Gelukkig waren er niet veel CG. Als die alle weerlichten vervangen door CG dan zal grote ramp zijn  :o

https://www.youtube.com/watch?v=38yu-QBiyBw&list=UUomcH77TKIXLjiQv-vmt-kw&index=3&feature=plcp

Powered by EzPortal