Herfstverwachting 2012

Topic gezien door 104046 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 27 aug 2012 - 11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Ik kan het niet laten om het even te laten zien.
GFS heeft het Einde der Tijden in zicht  ;D (natuurlijk een fout)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marsel

Citaat van: Weerfreak op ma 17 sep 2012 - 21:29
Ik kan het niet laten om het even te laten zien.
GFS ziet het Einde der Tijden in zicht  ;D (natuurlijk een fout)

'Vanuit het zuiden enkele forse regen- en onweesbuien' hahaha ;).

Arend

Citaat van: Weerfreak op ma 17 sep 2012 - 21:29
Ik kan het niet laten om het even te laten zien.
GFS heeft het Einde der Tijden in zicht  ;D (natuurlijk een fout)

GFS is ook weer lekker bezig in de 00z, iemand moet even op het reset-knopje drukken  :-\



Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weatherboy

Citaat van: Arend op di 18 sep 2012 - 08:49
GFS is ook weer lekker bezig in de 00z, iemand moet even op het reset-knopje drukken  :-\


Helemaal alleen staat ie. Maar laat maar komen hoor, weg met die ellendige regen en kou. Nazomer hebben we wel verdiend na al dat bagger het afgelopen jaar. Overigens moeten we nog steeds een 'grote' onweerssituatie krijgen, hebben we nog niet gehad.

Ik zeg GFS. Ik hoop dat er meer leden mee gaan. :)

Jan van Ooijen

Ook in de nieuwe run zichtbaar

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

Wie weet heeft GFS het goed, is allemaal nog ver weg en het enige model die het berekent is GFS. ;)
Ga er dus nog maar niet vanuit, maar een deel van de leden gaan wel voor wat warmer weer volgende week, dus kansen zijn er wel.

Edit: Toch veel leden van EC gaan ook voor warmer weer :) Maar vergeet niet dat de kans op de voortzetting van het koele herfstweer er ook zeker nog is.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Tyshane

Toch zie je het steeds weer opdoemen dus het zal me niet verbazen als het door zou gaan. Ook al staat gfs vooralsnog wat allenig met deze oplossing. We gaan het zien, Wie weet! Wel lekker nog even hoor. Moet allemaal niet te snel gaan. ;)

Arend

Citaat van: Tyshane op di 18 sep 2012 - 15:41
Toch zie je het steeds weer opdoemen dus het zal me niet verbazen als het door zou gaan. Ook al staat gfs vooralsnog wat allenig met deze oplossing. We gaan het zien, Wie weet! Wel lekker nog even hoor. Moet allemaal niet te snel gaan. ;)

Eigenlijk had ik die kaartjes geplaatst omdat ze de temperaturen aangeven om 2 uur 's nachts. Leek me niet helemaal lekker die run.  Het moet niet gekker worden. ;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: Arend op di 18 sep 2012 - 17:01
Eigenlijk had ik die kaartjes geplaatst omdat ze de temperaturen aangeven om 2 uur 's nachts. Leek me niet helemaal lekker die run.  Het moet niet gekker worden. ;D

Ja, lol, ik zie het nu pas. Beetje tropisch voor de nacht. Maar goed de plaatjes die Jan plaatste lijkt me geen fout, er is dus een signaal. Nu maar even zien of dat een uitbijter is of dat de kansen groter gaan worden! :)

Weerfreak 1337

Citaat van: Arend op di 18 sep 2012 - 17:01
Eigenlijk had ik die kaartjes geplaatst omdat ze de temperaturen aangeven om 2 uur 's nachts. Leek me niet helemaal lekker die run.  Het moet niet gekker worden. ;D

Kijk eens goed naar de tekst bovenaan het kaartje: maximum temperatuur van de afgelopen 6uur ;)
Dus de max. temp tussen 20:00 en 02:00.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Wordt steeds gekker, zelfs 30 graden Belgie. Ook de temp op 1500 meter naar de 20 graden



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Weerfreak op di 18 sep 2012 - 18:11
Kijk eens goed naar de tekst bovenaan het kaartje: maximum temperatuur van de afgelopen 6uur ;)
Dus de max. temp tussen 20:00 en 02:00.

Je hebt helemaal gelijk, dank voor de correctie! En in het geval van GFS zou je in de praktijk nog wat bij de maximum temperatuur op mogen tellen aangezien dit model deze vaak te laag inschat.  ::)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Arend

Vanmorgen bij de 00z run lieten twee modellen (GEM en UKMO) al een mogelijk interessante situatie voor aanstaande maandagnacht zien. Het lijkt er nu op dat er mogelijk een depressie door het kanaal gaat trekken. Inmiddels laat de 06z van GFS ook iets dergelijks zien in tegenstelling tot wat dit model vanmorgen nog berekende.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Heb je ook de temperaturen daarna gezien ?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Shadow112


Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 19 sep 2012 - 14:26
Heb je ook de temperaturen daarna gezien ?

Nadine hoge temperaturen. ;) De oper springt er nu ook niet meer zo uit binnen de pluim, GFS blijft het dus gewoon proberen. Hopen dat EC eindelijk eens gaat volgen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Shadow112


X-treme

Net een pittige hagelbui hier gehad, doen best pijn  :P
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Diem

In de zon is het heerlijk, maar zodra er een wolk voor zit is het gelijk niet lekker meer.
Lekker fris in Twente:


Shadow112

Hier net veel neerslag met hagel en een paar mooie cc's. die heb ik weer te pakken vandaag.  ;D !

Powered by EzPortal