Dubbele "tornado" in Isneauville, Frankrijk

Topic gezien door 2224 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 29 jun 2012 - 09:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Dubbele tornado in Isneauville, Frankrijk

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

*Tornado's komen alleen in Amerika voor, dit zijn windhozen*

Dat was dus cynisme voor degenen die dat niet begrepen ;)

Gisteren barstte het in Frankrijk goed los, toch buiten het level 2 gebied van Estofex.
Overigens vind ik het jammer dat de beelden; desondanks ze met een telefoon zijn gemaakt; zeer bewegelijk zijn.

arjanbruggink

Maar dit was wel een heel apart type. Van een tornado kun je nog niet spreken, maar wat is het dan?? Een attached funnel(cloud)???
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jelte

Dit is wel een hele rare. Het is wat mij betreft geen dubbele tornado, maar eentje, die zijn voeding in plaats van op de grond vindt in een ander gedeelte van de wolk. Zijn deze wel eerder gespot? Het komt op mij zeer bijzonder over.

harmenst

Het viel Reed Timmer op dat wanneer het kalm in de U.S. is het hier in Europa het noodweer incl. de randverschijnselen juist actief was en visa-versa.
Mooi filmpje!

Arend

Citaat van: Jelte op vr 29 jun 2012 - 13:51
Dit is wel een hele rare. Het is wat mij betreft geen dubbele tornado, maar eentje, die zijn voeding in plaats van op de grond vindt in een ander gedeelte van de wolk. Zijn deze wel eerder gespot? Het komt op mij zeer bijzonder over.

Kwam deze nog tegen op youtube. Lijkt toch vrij zeldzaam.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal