Lente discussietopic 2021

Topic gezien door 41390 bezoekers
Gestart door TMCThomas, ma 01 mrt 2021 - 16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TMCThomas

Bah de nieuwe gfs is volledig bijgedraaid, dat hoog komt er maar ligt zo ver westelijk dat het bij ons op hoogte flink wat kou binnen laat stromen. Kou waar je nu nog maar erg weinig aan hebt.


850hpa boven Nederland van -12. Scheelt niet veel met wat we in de afgelopen winterse periode hadden, maar nu resulteert dat in 's nachts iets onder nul en overdag zo'n 3-6 graden boven nul. Mocht het zoals de gfs parallel laat zien nog wat kouder worden (-16 bovenluchten) dan heb je overdag 1-4 graden en 's nachts lichte lokaal matige vorst. Voor mij hoeft het niet


vlerk

Dit voel je natuurlijk aankomen, na een warme periode in februari stelt maart uiteraard niets voor qua voorjaar.

April dan maar :)

zwoof

Citaat van: TMCThomas op do 11 mrt 2021 - 12:47Bah <knip> 


 Voor mij hoeft het niet

Last van de overgang Thomas? De één heeft daar wat meer last van dan de ander,  zeggen ze...  ;D

TMCThomas

Citaat van: zwoof op do 11 mrt 2021 - 13:29Last van de overgang Thomas? De één heeft daar wat meer last van dan de ander,  zeggen ze... ;D

Hahah normaal zou ik zeggen kom maar door, maar dit jaar kan lente wat mij betreft niet snel genoeg beginnen. Ben klaar met covid en al dat binnenzitten  ;)

flyineddy

De storm heeft een slachtoffer geëist.   :(

CiteerDode door storm in Limburg

In het Limburgse dorp Bemelen is een persoon omgekomen door de storm. Het gaat om een wandelaar die onder een omvallende boom terechtkwam.

Het ongeluk gebeurde rond 11.45 uur. Het slachtoffer overleed ter plekke, meldt de politie.
Bron: https://nos.nl/artikel/2372198-dode-door-storm-in-limburg.html

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

vossejongk

Hier (Zutphen) toch ff een dikke windstoot van 119,6 KM/h.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

zwoof

Citaat van: flyineddy op do 11 mrt 2021 - 13:46De storm heeft een slachtoffer geëist.  :(
Bron: https://nos.nl/artikel/2372198-dode-door-storm-in-limburg.html

Eddy.

Triest bericht Eddy. Met dit soort berichten mis ik de knop 'niet leuk' in het forum  :(

flyineddy

Citaat van: zwoof op do 11 mrt 2021 - 20:43Triest bericht Eddy. Met dit soort berichten mis ik de knop 'niet leuk' in het forum  :(

Ik ken een ander forum, daar hebben ze een "Thanks" knop. Die is in dit soort situaties meer toepasselijk.
Maar inderdaad een triest bericht. :(

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

htevents

Citaat van: flyineddy op do 11 mrt 2021 - 22:13Ik ken een ander forum, daar hebben ze een "Thanks" knop. Die is in dit soort situaties meer toepasselijk.
Maar inderdaad een triest bericht. :(

Eddy.

Ik weet welk forum jij bedoelt ::)  ;)  8)

Maar even alle gekheid op een stokje, de kans dat dit gebeurt is zo klein en dat het dan tóch gebeurt, diep triest. Sterkte voor alle na bestaanden.

flyineddy

Citaat van: htevents op vr 12 mrt 2021 - 12:53Ik weet welk forum jij bedoelt ::)  ;)  8)
;D

Stevige buien trouwens vandaag. Er komt ook nu weer een flinke plens water uit de lucht hier in Hoogeveen.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

TMCThomas

Dit gaat voorzichtig de goede kant op:



scwytema

Citaat van: TMCThomas op ma 15 mrt 2021 - 01:04Dit gaat voorzichtig de goede kant op:



Ja dat viel mij dus ook op. Maar hoe kan het dan dat ze hier nog spreken van nauwelijks enige afwijking?

zwoof

Citaat van: scwytema op ma 15 mrt 2021 - 07:35Ja dat viel mij dus ook op. Maar hoe kan het dan dat ze hier nog spreken van nauwelijks enige afwijking?

Omdat het artikel waar je naar verwijst van gistermorgen 08:55 is. De pluim die Thomas hier plaatste is van gisteravond.  ;)

De Oper in de pluim van vanmorgen is nog weer een stukje beter voor de lente liefhebbers.


TMCThomas

Citaat van: scwytema op ma 15 mrt 2021 - 07:35Ja dat viel mij dus ook op. Maar hoe kan het dan dat ze hier nog spreken van nauwelijks enige afwijking?

Het zit hem ook in het feit dat de seizoen modellen nog erg experimenteel zijn, ze lijken het steeds beter te doen maar zitten er ook nog vaak naast. Zo zouden we een "front loaded" winter gaan krijgen, oftewel vooral in december, maar zoals we weten is dat precies omgekeerd geworden. Dat een normale 14 daagse afwijkt van een seizoensmodel is niet ongewoon.

zwoof

Citaat van: TMCThomas op ma 15 mrt 2021 - 10:13Het zit hem ook in het feit dat de seizoen modellen nog erg experimenteel zijn, ze lijken het steeds beter te doen maar zitten er ook nog vaak naast. Zo zouden we een "front loaded" winter gaan krijgen, oftewel vooral in december, maar zoals we weten is dat precies omgekeerd geworden. Dat een normale 14 daagse afwijkt van een seizoensmodel is niet ongewoon.
Hoewel het interessant is om naar te kijken, zit de 14 daagse er ook meestal naast.  Na 5 dagen neemt de onzekerheid al toe en na 10 dagen is het koffiedik kijken. Een 30-daagse is wat mij betreft sowieso (nog) niet serieus te nemen.  ;)

TMCThomas

Citaat van: zwoof op ma 15 mrt 2021 - 11:40Hoewel het interessant is om naar te kijken, zit de 14 daagse er ook meestal naast.  Na 5 dagen neemt de onzekerheid al toe en na 10 dagen is het koffiedik kijken. Een 30-daagse is wat mij betreft sowieso (nog) niet serieus te nemen.  ;)

oh ja zeker, dat merken we vooral in het wintertopic vaak genoeg haha.

zwoof

Het is wel rustig hier, dat terwijl GFS 20+ kaarten laat zien... Waar zijn de lente liefhebbers?    8)


Eric

Citaat van: zwoof op wo 17 mrt 2021 - 18:03Het is wel rustig hier, dat terwijl GFS 20+ kaarten laat zien... Waar zijn de lente liefhebbers?    8)
🙋🏼

Der RoX

Ze komen wel weer na de komende koude nachtjes...
WiNtEr!!11!1!@

Jasneker

Eerst de 20 graden zien op de meter dan kruipen we wel onder de wol weg  8)

Powered by EzPortal