Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254127 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Wordt een zware dag en nacht, 25 graden aankomende nacht



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: dondertje127 op zo 19 aug 2012 - 01:41
Alleen die kaart komt niet overeen met de temperaturen op de site van buienradar: Die temperatuurkaart geeft aan dat het hier 24.7 graden zou zijn, terwijl het volgens buienradar om 0.00 uur zo warm was, en om 0.45 uur op 23.8 graden stond. Vind de tijd ook wel beetje vreemd (0.44 uur) in dat kaartje:

Dat kaartje klopt helemaal hoor. Het geeft de maximum geregistreerde temperaturen vanaf middernacht (00:00) tot 00:44. Het station bij jou in de buurt (Deelen) had in deze tijdsspanne zijn maximum om precies 00:00 uur, om vervolgens alleen maar af te nemen. Staat ook duidelijk op het kaartje dat het om de maximum temperatuur gaat en niet de actuele temperatuur (zie kaartje van Zorba).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Eifel

Temperatuur kaartje  :) Ligt het aan mij of komt de koele lucht binnen in Frankrijk??

Dennis


Peter

RTV Utrecht ?@rtvutrecht
De politie roept op om NIET naar het Henschotermeer te komen. Dit vanwege de enorme drukte.

onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

alfons

Mogelijk de warmste dag ooit.Ik heb medelijden met de voetballers en het publiek die naar het snikhete stadion gaan.
Ik persoonlijk vindt het gekkenwerk met deze temps en vragen om ongelukken.

Jan van Ooijen

Mmmm klopt niet helemaal die kaart, Herwijnen is veel warmer geweest
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 19 aug 2012 - 12:38
Mmmm klopt niet helemaal die kaart, Herwijnen is veel warmer geweest

Volgens onderstaande data klopt het wel Jan, maar is een relatief jong station? Misschien dat er nog data uit die omgeving is van voor dit operationeel werd? Volgens de metadata van het KNMI beginnen de temperatuurmetingen op dit station vanaf 1991, maar dit lijkt niet helemaal te kloppen aangezien er ook data voorhanden is uit 1990. Dit is ook weer terug te vinden in onderstaande top10.

Bronnen: KNMI, sohosted
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

jones

Hopelijk wordt dat wolkengebiedje in Frankrijk geen spelbreker om recordtemperaturen te halen!

vossejongk

Als dat temperatuurrecord ten koste moet gaan van een enorm hevig onweerscomplex teken ik daar voor :P


34,2 alweer aangetikt in noord Limburg trouwens

dondertje127

Citaat van: Arend op zo 19 aug 2012 - 09:30
Dat kaartje klopt helemaal hoor. Het geeft de maximum geregistreerde temperaturen vanaf middernacht (00:00) tot 00:44. Het station bij jou in de buurt (Deelen) had in deze tijdsspanne zijn maximum om precies 00:00 uur, om vervolgens alleen maar af te nemen. Staat ook duidelijk op het kaartje dat het om de maximum temperatuur gaat en niet de actuele temperatuur (zie kaartje van Zorba).

Ooooh, op die fiets :)
Ik heb 1 kaartje gezien waarop de temperatuur op het allerzuidelijkste randje 26 graden bereikte om 1.20 uur. Maar dat was echt op de grens en dan moest je heel goed kijken. In Deelen was het minimum trouwens 21.3°c graden.

GHkstra


dondertje127

Citaat van: GHkstra op zo 19 aug 2012 - 14:23
35°C in Ell, Limburg.

Edit: M'n eerdere tekst klopte niet. Het was de grens van 35 graden.

Shadow112


Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Kialna

Stiekem een Ninja.

dondertje127

Een hitterecord zit er niet in, dat moge nu wel duidelijk zijn. Jammer, het zou wel geschiedenis geweest zijn.
De 37 graden uit 2003 komt niet eens in de buurt. Daar bedoel ik mee dat we in Nederland toch weer te voorbarig zijn geweest (ik ook).

PatrickM

Citaat van: dondertje127 op zo 19 aug 2012 - 17:02
Daar bedoel ik mee dat we in Nederland toch weer te voorbarig zijn geweest (ik ook).

De modellen gaven het wel aan dusja. :P

dondertje127

Citaat van: PatrickM op zo 19 aug 2012 - 17:21
De modellen gaven het wel aan dusja. :P

Dan zaten ze er naast. Maar daarentegen, lijken er ondanks de lage LV toch buien te ontstaan. Liever had ik onovergoten zon gehad en een hitterecord van 39 of 40 graden gezien :P

Powered by EzPortal