Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254083 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcel1976

Citaat van: Tyshane op wo 15 aug 2012 - 11:10
De gfs-pluimen van 10:00 uur:

Flinke daling van temperatuur op termijn, maar op MT wel een behoorlijke spreiding. Als die daling doorgaat wordt het wel even wennen, voorlopig maar even niet naar kijken. ;) Opvallend het neerslagsignaal voor middernacht!
Toch behoorlijk wat leden ook na 't weekend voor een warm scenario. Meer dan 8-10 dagen vooruit hecht ik geen waarde aan.  Ik vind het er gewoon prachtig uitzien, voor ieder wat wils, vooral als het vanavond ook nog eens goed gaat kraken...

Muisje1988

Citaat van: Marcel1976 op wo 15 aug 2012 - 13:10
Toch behoorlijk wat leden ook na 't weekend voor een warm scenario. Meer dan 8-10 dagen vooruit hecht ik geen waarde aan.  Ik vind het er gewoon prachtig uitzien, voor ieder wat wils, vooral als het vanavond ook nog eens goed gaat kraken...


+1

jones

Wereldrecord hoogste temperatuur ooit op aarde van 57,7°C in Libië verbroken in België! :P

Marcel1976

Citaat van: jones op wo 15 aug 2012 - 15:00
Wereldrecord hoogste temperatuur ooit op aarde van 57,7°C in Libië verbroken in België! :P
Waar zit die "vind ik leuk"  knop hier?

Fren



Volgens de laatste vijf dagen prognose buigt Gordon vervolgens af richting Spanje/Engeland/Frankrijk
Wat voor invloed gaat dat hebben op ons weerbeeld? Of merken we daar niets van?
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

jones

Temps zijn al sinds 12/8 over 25°C gegaan (ook vandaag net) met gisteren 31,4°C. Met de tropische temperaturen van zaterdag en zondag is een 'regionale' hittegolf hier dus zeer waarschijnlijk!

Johann

Citaat van: Fren op do 16 aug 2012 - 11:24
Volgens de laatste vijf dagen prognose buigt Gordon vervolgens af richting Spanje/Engeland/Frankrijk
Wat voor invloed gaat dat hebben op ons weerbeeld? Of merken we daar niets van?

Zoals het er nu naar uitziet zal het systeem  in het zeegebied tussen de Azoren en Portugal midden volgende week al zijn activiteit verliezen resp. opgenomen worden in de circulatie van het Atlantische hoog met kern ten noordwesten van de Azoren.
We gaan er dus "direct" niets van merken !

 

jones

Volgens GFS 12z komt de bewolking zondag toch weer wat vroeger dan verwacht (in de loop van de namiddag al, voorheen zou het de hele dag zonnig gebleven zijn), maar nog steeds die tropische temperaturen, bovendien is er tot woensdag 22/8 kans op plaatselijk 30°C!

Tyshane

Citaat van: jones op do 16 aug 2012 - 19:05
Volgens GFS 12z komt de bewolking zondag toch weer wat vroeger dan verwacht (in de loop van de namiddag al, voorheen zou het de hele dag zonnig gebleven zijn), maar nog steeds die tropische temperaturen, bovendien is er tot woensdag 22/8 kans op plaatselijk 30°C!

Ik zag het ja, moest wat die temperaturen betreft ook nog even denken aan die poll van laatst, over een eventuele hittegolf. Ik had nee gekozen, maar ben een beetje beginnen te twijfelen. Het zou me nu eigenlijk niet verbazen als het er toch nog van komt. Allez, er zit natuurlijk nog een verschil in temp tussen Belgie en Nederland, maar het gaat de goede kant op wat dat betreft!

Arend

Citaat van: Tyshane op do 16 aug 2012 - 19:13
Ik zag het ja, moest wat die temperaturen betreft ook nog even denken aan die poll van laatst, over een eventuele hittegolf. Ik had nee gekozen, maar ben een beetje beginnen te twijfelen. Het zou me nu eigenlijk niet verbazen als het er toch nog van komt. Allez, er zit natuurlijk nog een verschil in temp tussen Belgie en Nederland, maar het gaat de goede kant op wat dat betreft!
Er kan nog steeds gestemd worden.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,2497.0.html

Hieronder de GFS 12z run maxima van zaterdag tot en met volgende week woensdag op een rijtje. Voor zover ik weet zijn de door GFS berekende maxima vaak iets aan de lage kant (vergelijk ook met EC). Maar goed, is natuurlijk 1 run van de vele. Benieuwd wat ECMWF de komende runs gaat doen.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Waar is Hirlam mee bezig? Morgen al 34 graden voor zuidoosten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

als zondag dan ook hoger word...gelukkig dat het weekend is  :P :P
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Wertha

Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Overdag loopt de temperatuur op naar tropische waarden (meer dan 30 graden). Aan zee kan de wind later in de middag enige verkoeling brengen.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Peter

Ik geloof dat ik maar een plekje inruim in de koelkast waar ik kan gaan zitten.....Wel naast het bier. 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

MamaAs

Pfoe, maar wat gaat de bewolking doen?
Hier is het de hele middag al zwaar bewolkt, maar wel 26 graden. Erg aangenaam hoor, en fijn voor de kids, maar mama wilde even zonnen haha.


Dennis


Powered by EzPortal