Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254070 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

Oh wat heerlijk!
Dat wordt een hele week op het strand met de kids. Want volgens mij blijft het tot volgende week dinsdag lekker, op een onweersbui na.

Arend

Hirlam blijft er in geloven, morgen ergens een tropische dertig graden mogelijk:

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dondertje127

Wat geweldig! Wat supergeweldig! :D
Ik ben zo blij dat het toch nog echt zomer is geworden sinds de laatste week van juli. Ik omhels iedereen even omdat ik gewoon blij ben ;D
Wie had dat nog durven denken na een vrij wisselvallige juni en julimaand? Ik in ieder geval niet, hoewel ze beter waren dan in 2011. En september is meestal ook wel mooi. Dat zie ik nu ook wel weer gebeuren, als ik de aanloop (prognose) naar eind augustus zo zie.

TaL

Deze zomer is gewoon perfect voor mij, in juli moest ik werken dus dan maakte het mij niets uit, nu ben ik vrij en kijk :D Ik heb altijd gezegd dat de zomer 2012 ons ging doen verschieten, dit is (voor mij) de beste augustus maand in jaren :)

Ook maandag is gewoon perfect zomers te noemen in deze run, het kan niet op :D

Edit: en kijk maar eens naar dinsdag :)



Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Het ziet er allemaal inderdaad behoorlijk zomers uit, niet echt stabiel zomerweer, maar wel hoge temperaturen en behoorlijk wat zon. Al met al maakt augustus vooralsnog een hoop goed voor deze zomer. Gewoon genieten dus maar weer! :)

Marsel

Ik ben vooral benieuwd naar komend weekend, en dan met name de maxima die gehaald gaan worden. Uiteraard is het tot die tijd gewoon zomers van af en toe nog eens een mooie onweerskans. Maar die zondag....dat wordt een dag om even in de gaten te houden, zowel qua temperatuur als met het eventuele onweer. :D Ik heb er zin in!

Tyshane

Citaat van: Marsel op di 14 aug 2012 - 16:56
Ik ben vooral benieuwd naar komend weekend, en dan met name de maxima die gehaald gaan worden. Uiteraard is het tot die tijd gewoon zomers van af en toe nog eens een mooie onweerskans. Maar die zondag....dat wordt een dag om even in de gaten te houden, zowel qua temperatuur als met het eventuele onweer. :D Ik heb er zin in!

Ja die zondag inderdaad, hopelijk wordt dan zo'n onweersdag waar we allemaal op hopen, zo'n setting dat de boel even goed op scherp wordt gezet en iedere liefhebber weer even blij is. :) Heb er ook zin in, zeker in combi met dat zomerse weer!

Marcel1976

Ik denk dat het zondag zomaar eens 33 of 34 graden zou kunnen gaan worden hier in Limburg.

dondertje127

Ik ben ineens zeer hoopvol (geweest ook laatste tijd) ;D

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Citaat van: Marcel1976 op di 14 aug 2012 - 17:40
Ik denk dat het zondag zomaar eens 33 of 34 graden zou kunnen gaan worden hier in Limburg.

Misschien wordt het nog wel warmer bij ons. Je weet dat je met temperaturen op 850hPa altijd 15 graden erbij mag tellen. Deze liggen volgens GFS rond de 22 á 23 graden en dan zou je rond de 37/38 graden uitkomen.. Wordt moeilijk om dat nog te overleven :P.
When a supercell arrives, you must be prepared.

vossejongk

Koelkast leegmaken en er zelf in gaan zitten :P

frankaloe

Citaat van: Pascal Soomers op di 14 aug 2012 - 20:42
Misschien wordt het nog wel warmer bij ons. Je weet dat je met temperaturen op 850hPa altijd 15 graden erbij mag tellen. Deze liggen volgens GFS rond de 22 á 23 graden en dan zou je rond de 37/38 graden uitkomen.. Wordt moeilijk om dat nog te overleven :P.
valt te overleven hoor..
in turkije hadden we temps tussen de 45-50 grd....niks doen maar hooguit zwemmen en veel drinken...uiteraard onder een parasol...
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Koen-IJM

Eerst maar eens zien of we morgen die 30 graden gaan halen ;-).

glenn

ga strakjes denk ik toch maar eens beginnen aan een weerpraatje voor pukkelpop met de nodige waarschuwingen !

Johann

Citaat van: Pascal Soomers op di 14 aug 2012 - 20:42
Misschien wordt het nog wel warmer bij ons. Je weet dat je met temperaturen op 850hPa altijd 15 graden erbij mag tellen. Deze liggen volgens GFS rond de 22 á 23 graden en dan zou je rond de 37/38 graden uitkomen.. Wordt moeilijk om dat nog te overleven :P.

Opgepast met deze omrekening naar 850hPa (15K). Door de "Spanish Plume" hebben we immers te maken met een EML welke als een inversie werkt. Deze inversie heeft invloed heeft op het verticale temperatuurverloop. Daarmee gaat de vuistregel van 15K vanaf bodemnivo nu dus niet helemaal op.  37 of zelfs 38 graden lijkt me nu dus ook niet reëel.

Zie ook >> http://forum.meteo-service.nl/index.php?topic=1178.0

Johann

EC12-MOS met de temperaturen (2m) voor zondagmiddag 15h00. Dit zijn tevens zo ongeveer de maxima die MOS berekent.


glenn

kempen krijgt waarschijnlijk dan toch temperaturen van 34 tot 36°c

Marcel1976

Citaat van: Pascal Soomers op di 14 aug 2012 - 20:42
Misschien wordt het nog wel warmer bij ons. Je weet dat je met temperaturen op 850hPa altijd 15 graden erbij mag tellen. Deze liggen volgens GFS rond de 22 á 23 graden en dan zou je rond de 37/38 graden uitkomen.. Wordt moeilijk om dat nog te overleven :P.
We zullen zien. Me zwembadje staat in elk geval op scherp :D

Tyshane

De gfs-pluimen van 10:00 uur:

Flinke daling van temperatuur op termijn, maar op MT wel een behoorlijke spreiding. Als die daling doorgaat wordt het wel even wennen, voorlopig maar even niet naar kijken. ;) Opvallend het neerslagsignaal voor middernacht!




Powered by EzPortal