Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254137 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

4seasons

is een buienradar hetzelfde als een bewolkingsradar??

Volgens diverse buienradars komt er (sluier-) bewolking c.q. buien vanaf het noordwesten (vanf de zee) opzetten.

Maar als ik uit het raam kijk zie ik de bewolking uit het zuid-zuid-oosten voorbij komen :-\ :-\

Tyshane

Nee dat is niet hetzelfde, niet elke wolk produceert neerslag immers. ;)

Jan van Ooijen

Heerlijk die temperaturen, iedere dag een stapje hoger gevolgd door zware onweersbuien??

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel1976

Ik hoop dit keer toch echt dat de afstraffing nog een dagje wordt uitgesteld, heb zaterdag namelijk een vette open air fuif...

Tyshane

Ik vond het vandaag al heerlijk weer. Redelijk getroffen qua zon, wat later een beetje bewolking. Maar als de zon doorkomt wordt het al snel flink warm. Zal komende week nog wel, zie plaatje knmi hierboven, wat flink warmer worden. Echt een zomergevoel met uiteraard een flinke energieopbouw, dat haast niet anders kan resulteren dan in een heerlijk onweerscomplex einde van de week!

Tyshane

Even nog de pluimen van het Europese model: (Kaartjes van WeerPlaza)

Weatherboy

Citaat van: Tyshane op zo 22 jul 2012 - 17:34
Even nog de pluimen van het Europese model: (Kaartjes van WeerPlaza)

Deze week is natuurlijk geweldig, maar wat ons daarna weer boven het hoofd hangt..... Verschrikkelijke vooruitzichten ná vrijdag zeg! Die zomer is dankzij die paar dagen nog in het rijtje van redelijke zomers, maar buiten dat is het hopeloos.

En dat patroon zit ook zo ongelofelijk vastgerot. Gelukkig nog op termijn. Zul je zien, gaan we komende winter met oneindige zuidenwinden zitten.

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op zo 22 jul 2012 - 20:19
Deze week is natuurlijk geweldig, maar wat ons daarna weer boven het hoofd hangt..... Verschrikkelijke vooruitzichten ná vrijdag zeg! Die zomer is dankzij die paar dagen nog in het rijtje van redelijke zomers, maar buiten dat is het hopeloos. En dat patroon zit ook zo ongelofelijk vastgerot. Gelukkig nog op termijn. Zul je zien, gaan we komende winter met oneindige zuidenwinden zitten.

Ja het zou mooi zijn als de dip die na volgende week in het verschiet ligt wat naar boven zou bijtrekken en de schade beperkt blijft. Het knmi gaf vandaag aan dat er ipv 90% kans (de laatste dagen), nu 60% kans is op het slechtere en koudere weer. Ik hoop dat die tendens doorzet. ;)

Tja wat die winter betreft, als we dan zuidelijke stromingen hebben en te hoge temps dan zou dat wel heel jammer zijn. Zo ver wil ik nog niets eens kijken, beetje nare flashbacks krijg ik ervan. Kortom; even genieten van wat we vanaf nu hebben.  8)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Het Cannadees weermodel GEM laat ook tot einde van de week zomerse dagen zien met vrijdag 30 graden. Dan ook toenemende kansen op regen- en onweersbuien

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

Goeie zaak, hopelijk zet het daarna toch nog door :)
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

dondertje127

Eindelijk een weekje zomer. Maar net nu ik verkouden en snotterig ben :(

MamaAs

Citaat van: dondertje127 op ma 23 jul 2012 - 12:38
Eindelijk een weekje zomer. Maar net nu ik verkouden en snotterig ben :(

Ik heb een keelontsteking :( Baal er zo van!

Maar goed, eindelijk zomerweer. Ik hoop dat het flink doorzet, en dat het nog even blijft hangen.
Maar voor nu: genieten van dit weer  ;D

Stephanie

Wat er volgende week ook mag gebeuren, ik geniet deze week 8)
Zometeen lekker naar de kermis, roze maandag vieren!

Tyshane


Dennis


Weatherboy

Citaat van: Dennis op ma 23 jul 2012 - 23:23
Nieuwste pluim @KNMI

De afkoeling is minder heftig dan eerst, maar nog steeds gewoon te koud. Neemt niet weg dat ik morgen gewoon heerlijk ga genieten in de tuin.

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op ma 23 jul 2012 - 23:55
De afkoeling is minder heftig dan eerst, maar nog steeds gewoon te koud. Neemt niet weg dat ik morgen gewoon heerlijk ga genieten in de tuin.

Gewoon koud! Zal wel weer wennen worden die temperaturen, maar eerst gaan genieten van dit weer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Powered by EzPortal