Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254048 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Ziet er voor komende week zeer prima uit. Zal wel een weekje worden waardoor er velen weer gaan klagen, maar dan nu vanwege de warmte en droogte. :P

Dennis

Prognose: Koude Bel (850HPa 4 graden) aan einde van de week/weekend  ; verstoort #warmte in aanloop naar Augustus?


Weatherboy

Citaat van: Tyshane op za 21 jul 2012 - 11:28
Ziet er voor komende week zeer prima uit. Zal wel een weekje worden waardoor er velen weer gaan klagen, maar dan nu vanwege de warmte en droogte. :P

Ze gaan hun gang maar lekker. Ik heb heel 2012 geklaagd op, 2 weken na. Maar dat was nu volkomen terecht na al dat rotweer. Als die mensen nu al gaan klagen na 1 weekje, dan zijn ze gewoon gek. Het is waarschijnlijk toch maar een week, dus daarna kunnen ze weer lekker met truien aan naar buiten. Maar eerst deze week! En ik ga echt elke dag in de tuin zitten, EINDELIJK! ;D

jornonweer

Citaat van: Weatherboy op za 21 jul 2012 - 13:27
Ze gaan hun gang maar lekker. Ik heb heel 2012 geklaagd op, 2 weken na. Maar dat was nu volkomen terecht na al dat rotweer. Als die mensen nu al gaan klagen na 1 weekje, dan zijn ze gewoon gek. Het is waarschijnlijk toch maar een week, dus daarna kunnen ze weer lekker met truien aan naar buiten. Maar eerst deze week! En ik ga echt elke dag in de tuin zitten, EINDELIJK! ;D

inderdaad! zoals de kaarten van gfs er nu voorstaan, vrijdag/zaterdag weersovergang met kans op zwaar onweer.  ook het kmi geeft dit al aan dat vanaf vrijdag de kans op hevig onweer vergroot.
Danger is real, fear is a choice.

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op za 21 jul 2012 - 13:27
Ze gaan hun gang maar lekker. Ik heb heel 2012 geklaagd op, 2 weken na. Maar dat was nu volkomen terecht na al dat rotweer. Als die mensen nu al gaan klagen na 1 weekje, dan zijn ze gewoon gek. Het is waarschijnlijk toch maar een week, dus daarna kunnen ze weer lekker met truien aan naar buiten. Maar eerst deze week! En ik ga echt elke dag in de tuin zitten, EINDELIJK! ;D

Haha! Ik ook, ik ga er elke dag van genieten!  8) Van vroeg in de morgen tot laat in de avond! Dan steken we die week weer in de zak en verder zien we het wel hoor, maar even niet te ver vooruit denken en kijken. ;)

Oxize

Citaat van: jornonweer op za 21 jul 2012 - 14:11


inderdaad! zoals de kaarten van gfs er nu voorstaan, vrijdag/zaterdag weersovergang met kans op zwaar onweer.  ook het kmi geeft dit al aan dat vanaf vrijdag de kans op hevig onweer vergroot.

Komt mooi uit.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Ries

Citaat van: Weatherboy op za 21 jul 2012 - 13:27
Ze gaan hun gang maar lekker. Ik heb heel 2012 geklaagd op, 2 weken na. Maar dat was nu volkomen terecht na al dat rotweer. Als die mensen nu al gaan klagen na 1 weekje, dan zijn ze gewoon gek. Het is waarschijnlijk toch maar een week, dus daarna kunnen ze weer lekker met truien aan naar buiten. Maar eerst deze week! En ik ga echt elke dag in de tuin zitten, EINDELIJK! ;D
Ja, we hebben gemerkt dat je heel 2012 hebt zitten klagen...  ::) Ik klaag nu bij voorbaat al over de komende week; te heet voor mij, zeker met de hele dagen werken opgesloten in muffe huizen, bah. Blij dat het maar één week afzien is voor een van zichzelf erg warm aangelegd persoon als ik, en dan gewoon weer over naar normaal Hollands zomerweer: 20 graden met wisselend zon/bewolking/buitjes, top!

Weatherboy

Citaat van: Ries op za 21 jul 2012 - 16:09
Ja, we hebben gemerkt dat je heel 2012 hebt zitten klagen...  ::) Ik klaag nu bij voorbaat al over de komende week; te heet voor mij, zeker met de hele dagen werken opgesloten in muffe huizen, bah. Blij dat het maar één week afzien is voor een van zichzelf erg warm aangelegd persoon als ik, en dan gewoon weer over naar normaal Hollands zomerweer: 20 graden met wisselend zon/bewolking/buitjes, top!

Op zen minst moet de rest van het jaar dik boven de 25 graden blijven, als is het om alleen maar te pesten :P Helaas zit dat er niet in, maar dat 'normale' Hollandse zomerweer komt me compleet de strot uit. Ik noem het dan ook eerder normaal Hollands 'herfstweer' want 15 graden met bakken met regen is het woordje zomer onwaardig. Overigens zijn wij hier in de omgeving de natste plek van Nederland deze maand met een dikke 180 mm.

Voornamelijk te danken aan
12 juli: 40mm
14 juli: 30mm
16 juli: 23mm 

Ongelofelijk gewoon! Wel leuk voor de statistieken maar genoeg is genoeg. Vandaag al lekker genoten in de tuin, en vooral maandag lijkt een top dag te worden. Volop zon met temperaturen tot 25 mogelijk, fantastisch! :D

aloa

animatie van de 12z run van gfs. Maandag t/m zaterdag volop zomer.


Ries

Citaat van: Weatherboy op za 21 jul 2012 - 16:55
Op zen minst moet de rest van het jaar dik boven de 25 graden blijven, als is het om alleen maar te pesten :P Helaas zit dat er niet in, maar dat 'normale' Hollandse zomerweer komt me compleet de strot uit. Ik noem het dan ook eerder normaal Hollands 'herfstweer' want 15 graden met bakken met regen is het woordje zomer onwaardig. Overigens zijn wij hier in de omgeving de natste plek van Nederland deze maand met een dikke 180 mm.

Voornamelijk te danken aan
12 juli: 40mm
14 juli: 30mm
16 juli: 23mm 

Ongelofelijk gewoon! Wel leuk voor de statistieken maar genoeg is genoeg. Vandaag al lekker genoten in de tuin, en vooral maandag lijkt een top dag te worden. Volop zon met temperaturen tot 25 mogelijk, fantastisch! :D
Moet je niet werken? Ik zit van 9 tot 5 opgesloten in huizen...veel genieten is er voor mij niet bij. Maar klopt dat het vooral afgelopen dagen, en eigenlijk laatste 2 weken, wel érg koud is met 16 graden en érg veel heeft geregend. Trieste boel, zeker woensdag was dat hier zo. Ach, een paar dagen zomer is ook hartstikke lekker ;) het had alleen in m'n vakantie mogen gebeuren  :o

Weatherboy

Citaat van: Ries op za 21 jul 2012 - 20:56
Moet je niet werken? Ik zit van 9 tot 5 opgesloten in huizen...veel genieten is er voor mij niet bij. Maar klopt dat het vooral afgelopen dagen, en eigenlijk laatste 2 weken, wel érg koud is met 16 graden en érg veel heeft geregend. Trieste boel, zeker woensdag was dat hier zo. Ach, een paar dagen zomer is ook hartstikke lekker ;) het had alleen in m'n vakantie mogen gebeuren  :o

Voor de zeurders dat het te warm wordt...... Het is daarna alweer over en gaan we vrolijk nog kouder weer tegemoet dan afgelopen weken. Nog op termijn maar je kan het uittellen dat het gaat gebeuren.


Johann

Citaat van: Weatherboy op za 21 jul 2012 - 23:57
Voor de zeurders dat het te warm wordt...... Het is daarna alweer over en gaan we vrolijk nog kouder weer tegemoet dan afgelopen weken. Nog op termijn maar je kan het uittellen dat het gaat gebeuren.

idd, tot vrijdag zomers. Dan eerste regen en onweersbuien gevolgd door afkoeling. Deze week er dus maar van genieten

ECMWF EC12 50 members T850 hPa


Arend

Citaat van: Weatherboy op za 21 jul 2012 - 23:57
Voor de zeurders dat het te warm wordt...... Het is daarna alweer over en gaan we vrolijk nog kouder weer tegemoet dan afgelopen weken. Nog op termijn maar je kan het uittellen dat het gaat gebeuren.

Maar toch wel verrassend dat de "kou" wat later lijkt te komen. De verandering vanaf donderdag t.o.v. voorgaande runs opvallend te noemen. Geniet er maar van!  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jelte

Zo dan! Het is hier echt koud aan het worden vannacht! 9.4 graden. Heb gewoon een koude neus van met de hond wandelen. 6.8 in het oosten. Je zou bijna aan vorst aan de grond gaan denken... >:(

Dennis

10cm kaartje ochtend 22/7/2012

Jan van Ooijen

De zomerweek is van start gegaan









Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hier alvast een stuk pluim tot en met vrijdag, het beeld is duidelijk lijkt mij!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jeffrey83

lekker dan.. mijn eerste vrije dag is zondag volgende week... als ik hier zou mogen vloeken had er een klein vloekje gestaan....

Marlieke

stukje frisser dan na een prachtige week. Maandag 30 juli gaan ik op vakantie met mijn gezin. Iemand enig idee of het ook zo kil gaat worden in Morschied, Duitsland? Buienradar zegt van wel maar die zegt wel vaker wat...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Diem

Heerlijk weer buiten. Zo nu en dan een wolk is best lekker, die zon is toch wel erg warm als je er een tijdje inzit.
Alleen, was dit wel afgesproken? Hopelijk blijven die wolken weg.

Powered by EzPortal