Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254085 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Diem

Zeer warme lucht vanaf het IJsselmeer bereikt Zuid-West Friesland:

Shadow112

LOL gebruiken ze nou een meetpunt in oost Friesland ook voor west Friesland? aangezien er met dat oost station iets niet goed is?

matroesjka-world

Citaat van: Diem op ma 16 jul 2012 - 15:44
Zeer warme lucht vanaf het IJsselmeer bereikt Zuid-West Friesland:


En wat houdt dit nu in dan? Je zou toch denken dat er onweer van komt of heb ik dat mis?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

vossejongk

Dat houd in dat t n meetfout is, 49 graden is onmogelijk in Nederland :P

Droevenis ten top momenteel..

jones

Zonet een kaart gezien van GFS met temperaturen van 23-26°C binnen de Benelux volgende maandag en dinsdag, kan je je dat nog voorstellen? Ik stond versteld

Tyshane

Vandaag wel triest weer ja, lichtelijk een herfstgevoel erbij. Zou niet veel schelen met het weer dat we rond oud en nieuw hadden denk ik. Maar goed, vanuit een dieptepunt kunnen we alleen maar klimmen, heb goede hoop op de komende week / weken! :)

Diem

Citaat van: Shadow112 op ma 16 jul 2012 - 16:02
LOL gebruiken ze nou een meetpunt in oost Friesland ook voor west Friesland? aangezien er met dat oost station iets niet goed is?
Ik denk het niet, de storing was maar tijdelijk en ik zou niet weten hoe je dat meetpunt in het oosten moet gebruiken voor gegevens uit het westen van die provincie.

Citaat van: matroesjka-world op ma 16 jul 2012 - 18:22
En wat houdt dit nu in dan? Je zou toch denken dat er onweer van komt of heb ik dat mis?
Zoals gezegd is het een meetfout, was een grapje ;) :P
-----
Gelukkig ziet het er weer wat droger uit buiten. Hopelijk zet de weersverbetering die er volgend weekend aan lijkt te komen door, zodat we nog een mooie tweede helft van de zomer kunnen krijgen!

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

En we zijn weer een stukje verder in de pluim, de 10-daagse

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcel1976

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 16 jul 2012 - 22:25
Komt de zomer?


Ik denk nu of nooit.  Gaat de drukverdeling niet definitief op de schop dan kunnen we het shaken voor dit jaar.

hoffies

Jan, dit ziet er goed uit... *duimendoet*
Twitter: @hoffnar2911

Tyshane

Terwijl de zon hier langzaam doorkomt... nog even de knmi neerslagkaartjes: Neerslag van deze maand en het neerslagtekort / -overschot:

Jan van Ooijen

Zou de Control gelijk krijgen? 28 graden op de lange termijn. Ook het gemiddelde is hoger dan de Oper.

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

svdveen

Hoe komt het toch dat ik de ene afbeelding wel zie (die van Jan bijvoorbeeld zie ik altijd), en andere niet? Ik ben gewoon ingelogd, maar toch worden ze niet getoond....

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op di 17 jul 2012 - 11:43
Zou de Control gelijk krijgen? 28 graden op de lange termijn. Ook het gemiddelde is hoger dan de Oper.

Ik vind het allemaal niet echt overtuigend als ik zo de diverse EC ensembles bekijk. De thermische opleving vanaf de 22 juli  lijkt gegeven. Daarna echter weer snelle daling van het ENS gemiddelde tot onder "normaal". Enige voordeel: de spreiding van de diverse members is groot, daarmee dus ook de onzekerheid. Dus hopen op "the best"...

EC00 T850hPa 50 members prikpunt west Nederland
©meteo-service

SniperEye

Best wel vergelijkbaar met de winterperiode. De leden wisten doorgaans ook totaal niet te berekenen waar het naar toe zou gaan.

Johann

Citaat van: SniperEye op di 17 jul 2012 - 15:33
Best wel vergelijkbaar met de winterperiode. De leden wisten doorgaans ook totaal niet te berekenen waar het naar toe zou gaan.

Het toont ook nu weer mooi aan hoe onbetrouwbaar de verwachtingen worden na ongeveer 1 week. Geen pijl op te trekken. Sowieso kun je vwb de ensemble-verwachtingen het beste het gemiddelde nemen van de diverse leden. Dit heeft meer "Aussagekraft" dan bv alleen een OPER en -of CTRL.

Serge

op de langste dag regende het, dus 6 weken regen was de beloning,..die zijn eind deze week voorbij en dan word het heet,...
Waar is mijn cape

matroesjka-world

Citaat van: Serge op di 17 jul 2012 - 16:52
op de langste dag regende het, dus 6 weken regen was de beloning,..die zijn eind deze week voorbij en dan word het heet,...


Dan ben je deze zeker vergeten?? :

27ste Juni "de Zevenslaperdag"

Volgens een oude "boerenregel" geldt: "Zo het weer op Zevenslaperdag is zo zal het 7 weken lang (de rest van de zomer) blijven.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal