Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254111 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Serge

Citaat van: Jelte op di 10 jul 2012 - 17:59
Sjongejonge, we hebben net een prachtige week achter de rug en met twee dagen wat meer regen hebben we het meteen weer over een horrorzomer.
Het is ook vandaag weer opgeklaard en heerlijk zomerweer geworden. Iedereen slentert over het strand en de terrasjes zitten vol. Prima weer eigenlijk!

de definitie "horror zomer" kan voor iedereen een andere invulling hebben :P... mij maakt het nu helemaal niet uit wat voor weer het is, ik zit namelijk toch binnen

Ik vind deze zomer nogal vrij horror omdat het een bijna onmogelijke te voorspellen zomer is, (zie media over Hoek van Holland), het is mij allemaal net iets te onstabiel allemaal
Waar is mijn cape

Jan van Ooijen

Waar EC eerst mee aankwam, komt GFS er nu mee. 25 graden volgende week

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

wim67

Laten we hopen Jan eindelijk warmer en zomer ;D :P

Peter

Die voorspelling zou erg goed uitkomen. 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

matroesjka-world

Je kunt wel zeggen dat het 25 graden wordt, maar als het steeds regent heb je ook niks aan die mooi temperaturen.
Ik zie dat het pas mooier gaat worden vanaf volgende week zaterdag, dus dat duurt nog wel even en intussen kan er nog een heleboel veranderen, dus ik wacht het rustig af.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Serge

Citaat van: matroesjka-world op do 12 jul 2012 - 10:42
Ik zie dat het pas mooier gaat worden vanaf volgende week zaterdag, dus dat duurt nog wel even en intussen kan er nog een heleboel veranderen, dus ik wacht het rustig af.

en zelfs voor dan ziet het er uit dat het allemaal onzeker is,... we hebben gewoon een jojo zomer,  dus ik ga dan toch maar op bezoek bij mijn zwager in Alcacer Portugal
Waar is mijn cape

vossejongk

Tja... :(

GFS 850HPA


GFS aan de grond


ECMWF Pluimpje

jones

Triest, triest. Vandaag blij geweest met de beste dag van de week met max. 20° en dit voor midden juli.
Wacht maar tot september en oktober, de zon zal dan wel schijnen.

Ziet er trouwens niet veelbelovend uit:

vossejongk

Tja lijkt erop dat het het hele jaar gewoon door gaat kwakkelen,  drukpatronen blijven zoals ze zijn met constant aanvoer van depressies vanaf ijsland. Zomer kan je daarmee afschrijven. De herfst wordt dan zeer nat en winderig en een winter zoals die van dit jaar zal me ook niets verbazen.

* vossejongk emigreert zuidwaards.

Dennis


Weerfreak 1337

Citaat van: jones op do 12 jul 2012 - 22:44
*kaartje*

Lol, ik heb het niet zo op langetermijn verwachtingen, maar op basis van dit kaartje gaan we dezelfde tour op. Zomer: Koel, winter: zacht :p
Echt een zeeklimaat ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Sven

Citaat van: jones op do 12 jul 2012 - 22:44
Triest, triest. Vandaag blij geweest met de beste dag van de week met max. 20° en dit voor midden juli.
Wacht maar tot september en oktober, de zon zal dan wel schijnen.

Ziet er trouwens niet veelbelovend uit:

Volgens die plaatjes hadden we allang te warme maanden moeten hebben, klopt van geen kant.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

matroesjka-world

Citaat van: Sven op za 14 jul 2012 - 15:52
Volgens die plaatjes hadden we allang te warme maanden moeten hebben, klopt van geen kant.


Snap niet wat je bedoelt, ik vind dat de kaartjes tot nu toe wel kloppen, vooral die van juli.
Het lijkt er dus op dat ook augustus te koud gaat verlopen.
Alleen september en december zullen normaal verlopen de rest van de maanden niet.
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Gerard1995

alleen bedoelt @sven de vorige verwachting ervan, toen werd Juli 'zogenaamd' Te Warm :o :o
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

jones

waar is de tijd dat deze satelietbeelden nog konden :( (2 juli 2010)

Ries

Was weer mooi zomerdagje vandaag! In de loop van de middag begon de zon er ook nog goed bij te komen, béétje frisjes misschien maar een jas was niet nodig. Eigenlijk al 4 week lang goed weer, met heel enkel 'ns een beetje regen tussendoor (zoals gisterochtend), en gelukkig voor onweerhaters al maandenlang geen gedonder hier. Veel meer buiten in de tuin kunnen zitten zonnen dan binnen moeten schuilen voor kou of regen! Je hoort mij absoluut niet klagen over deze zomer!

Groet'n uut Grunn!  ;D

petje

nou dan moeten we met zijn alle in grun zijn he :-))

Weerfreak 1337

Citaat van: Gerard1995 op za 14 jul 2012 - 16:12
alleen bedoelt @sven de vorige verwachting ervan, toen werd Juli 'zogenaamd' Te Warm :o :o

Volgens mij heb ik zelfs verwachtingen gezien waar juli als zeer ver boven normaal naar voren kwam :p

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Stephanie

Citaat van: Weerfreak op zo 15 jul 2012 - 00:10
Volgens mij heb ik zelfs verwachtingen gezien waar juli als zeer ver boven normaal naar voren kwam :p
Dat heb ik ook gezien, dus die kunnen we helaas afschrijven als "niet uitgekomen". Ik zou t kaartje graag terugzoeken maar dat is nogal wat werk. Ben benieuwd of de herfst/winter kaarten wat beter kloppen maar op deze manier wordt het een beetje een gokspelletje.

Ries

Citaat van: Stephanie op zo 15 jul 2012 - 00:52
Dat heb ik ook gezien, dus die kunnen we helaas afschrijven als "niet uitgekomen". Ik zou t kaartje graag terugzoeken maar dat is nogal wat werk. Ben benieuwd of de herfst/winter kaarten wat beter kloppen maar op deze manier wordt het een beetje een gokspelletje.
in mijn ervaring komen die seizoensverwachtingen precies daarop neer... is echt niet iets om op te letten m.i.

Powered by EzPortal