Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254088 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

wim67

Ik weet niet of jullie gisteren Peter Timoteef hadden gezien, hij had het gister over temperatuur stijgingen tweede helft van de week?? :o ;D??

Johann

Citaat van: Marsel op vr 06 jul 2012 - 09:05
Hier is ons mini-zomertje van de afgelopen dagen voorbij. De wind trekt fors aan uit het (zuid)westen en de temperatuur heeft een gevoelige daling ingezet. Het is nog wel nevelig met lage St maar dat zal met het passeren van het KF langzaam veranderen de komende uren.

tja, veel warmte hoeven we in Nederland de komende 15 dagen niet te verwachten.

EC00 50 members T850hPa 15d en T2m
©meteo-service

Tyshane

Komende tijd dus juist een daling van de temperatuur en dan een lichte, niet echt overtuigende stijging. Als je dat ziet waren de afgelopen weken zo slecht nog niet qua temps. ;)

(Edit: plaats ik mijn bericht, zie ik dat Johann in die tijd ook de pluim heeft geplaatst...)

Hierbij de meest recente pluimen. Bovenste is ECMWF en daaronder GFS. Bron: weerplaza.nl

wim67

30 dagen vooruitzicht voor wat het waard is ;D
   




Tyshane

Lol, 3 reacties met de pluimen! :P Nu is het in ieder geval duidelijk, dat het een stuk frisser gaat worden! ;)

Johann

Citaat van: Tyshane op vr 06 jul 2012 - 12:35
Lol, 3 reacties met de pluimen! :P Nu is het in ieder geval duidelijk, dat het een stuk frisser gaat worden! ;)

vooruit dan maar, nr. 4 en wel  de 35 dagen trend met op termijn zomerse aspiraties.  (overigens prikpunt west Dld).   :D

Tyshane

Kijk, die pluim wilde we zien, deze stijging is wat meer overtuigend Johann! ;)

Marsel

Citaat van: Tyshane op vr 06 jul 2012 - 12:51
Kijk, die pluim wilde we zien, deze stijging is wat meer overtuigend Johann! ;)

Nee, de spreiding is meer overtuigend  :P ;) haha!

wim67

En deze nog maar even voor SniperEye  voor morgen weet je dan een beetje de banen stelsel. 8) ;D

Serge

Citaat van: Johann op vr 06 jul 2012 - 12:50
vooruit dan maar, nr. 4 en wel  de 35 dagen trend met op termijn zomerse aspiraties.  (overigens prikpunt west Dld).   :D


vol gas de bouwvak in dus,.....
Waar is mijn cape

frankaloe

ben ik effe blij dat ik de 11e de warmte zelf mag gaan opzoeken...om dan thuis te komen met een temp rond de 22-23 grd.
beter dan gelijk je neus in de regen bij een temp van 18 grd,wanneer je weer uitstapt..... 8) 8) 8)
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Marsel

Bah....al geruime tijd regen uit een loodgrijze lucht hier te R'dam. Wellicht vanmiddag vanuit het zuiden weer wat opklaringen maar ook dan nog steeds enkele buien mogelijk. De afgelopen dagen waren eigenlijk zo slecht nog niet (lees: bijzonder aangenaam) met dagelijks temperaturen gemakkelijk boven de 20 graden een enkele fotogenieke (onweers)buien.

Van de verschillende pluimen wordt je ook niet vrolijk op deze zondagmorgen. De gehele komende week wisselvallig weer met temperaturen meestentijds onder de 20 graden. Periodiek ook vrij veel wind veelal uit west tot zuidwest en regelmatig neerslag. Mja, nu maar hopen dat eind juli of desnoods augustus uit een ander vaatje gaat tappen....anders begint de tijd voor écht zomerweer toch te dringen.

Johann

Citaat van: Marsel op zo 08 jul 2012 - 10:53
knip
Van de verschillende pluimen wordt je ook niet vrolijk op deze zondagmorgen. De gehele komende week wisselvallig weer met temperaturen meestentijds onder de 20 graden. Periodiek ook vrij veel wind veelal uit west tot zuidwest en regelmatig neerslag. Mja, nu maar hopen dat eind juli of desnoods augustus uit een ander vaatje gaat tappen....anders begint de tijd voor écht zomerweer toch te dringen.

...idd, en daarmee lijkt de eerder al beschreven "Zevenslaperdag",  zie << http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1185.msg17824.html#msg17824 >> ook dit keer weer op te gaan ! 

Weatherboy

Citaat van: Johann op zo 08 jul 2012 - 11:01
...idd, en daarmee lijkt de eerder al beschreven "Zevenslaperdag",  zie << http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1185.msg17824.html#msg17824 >> ook dit keer weer op te gaan !

Nou als dit weer nog even doorzet wordt ie nóg slechter dan zomer 2011! Het is mogelijk. Eén ding weet ik wel bijna zeker, de zoveelste bagger zomer zal een feit worden. Het enige andere dat zich voordoet, is dat de warmte in het voorjaar er niet was. Dus feitelijk gezien hebben we vanaf november 2011, alleen maar herfst gezien op 3 uitspattingen van krap een week na. Dus zo wandelen we vrolijk weer een vol jaar herfst is?

Het is allemaal niet te zeggen, wat wel te zeggen is; is dat Juli als zomermaand alweer de prullenbak in kan. GFS geeft een klein teken op een verbetering, maar wordt telkens weer uitgesteld.

Johann

Citaat van: Weatherboy op zo 08 jul 2012 - 13:16
Nou als dit weer nog even doorzet wordt ie nóg slechter dan zomer 2011! Het is mogelijk. Eén ding weet ik wel bijna zeker, de zoveelste bagger zomer zal een feit worden. Het enige andere dat zich voordoet, is dat de warmte in het voorjaar er niet was. Dus feitelijk gezien hebben we vanaf november 2011, alleen maar herfst gezien op 3 uitspattingen van krap een week na. Dus zo wandelen we vrolijk weer een vol jaar herfst is?
Het is allemaal niet te zeggen, wat wel te zeggen is; is dat Juli als zomermaand alweer de prullenbak in kan. GFS geeft een klein teken op een verbetering, maar wordt telkens weer uitgesteld.

...ook de ECMWF (ensembles) op de langere termijn laten dit doorschemeren. Wie weet gaat het in de tweede helft van juli dan toch nog lukken ?!

Tyshane

Jazekers; een beetje herfstachtig komende week zoals het er nu naar uitziet. Op zich vind ik dat een dagje niet erg, nu wel even lekker fris in huis, maar moet natuurlijk niet te lang duren. ;)

De pluimen laten inderdaad een gestage stijging zien vanaf medio juli, daar maar een beetje aan vast klampen en tussendoor genieten van de mooie momentjes, want als de zon eenmaal doorkomt is het wel erg genietbaar vind ik persoonlijk. :)

TaL

Citaat van: Tyshane op zo 08 jul 2012 - 15:01
Jazekers; een beetje herfstachtig komende week zoals het er nu naar uitziet. Op zich vind ik dat een dagje niet erg, nu wel even lekker fris in huis, maar moet natuurlijk niet te lang duren. ;)

De pluimen laten inderdaad een gestage stijging zien vanaf medio juli, daar maar een beetje aan vast klampen en tussendoor genieten van de mooie momentjes, want als de zon eenmaal doorkomt is het wel erg genietbaar vind ik persoonlijk. :)

Precies, en aangezien ik moet werken maakt het me niet teveel uit eerlijk gezegd, want onweer en werken gaan bij mij niet samen :( , dus als augustus mooi(er) wordt ben ik al tevreden, al moet ik zeggen. Een hattrick van onweersdagen? Is al geleden van 2006 hier + ook de temperaturen vergeleken met vorige zomer vallen nog mee. Vergeet niet dat we 3-4 zonloze dagen (als ik me goed herinner) hebben gehad vorig jaar in juli, en de teller dit jaar staat nog op 0 hier. Dus ik zou zeggen zoals Tyshane, geniet van de zonnige momentjes, we moeten het nemen zoals het is..
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

aloa

CFS laat wel mooie kaarten zien vanaf 23 juli tot ver in Augustus. Maar dergelijke kaarten hebben ze al vaker laten zien.

Nu moeten ze nog uitkomen.  8)

vossejongk

Ik hoop dat 't 19-20-12-22 van deze maand toch echt droog is.. zwarte cross met blubber is leuk maar mooi weer is nog veel beter :P

Onno_D

Hele week hier al 30 graden of meer gehad in karinthië (op een dag na). Komende week iets mindere temperaturen met af en toe een stevige onweersbui, maar klagen mag ik niet gezien het weer in NL   :-\. Ook leuk van de 8 dagen dat ik hier ben waren er 5 onweersdagen. :)

Powered by EzPortal