Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254074 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: T-inus op di 03 jul 2012 - 17:39
Ik moet zeggen dat het tot nu toe, hier in het zuiden des lands, nog niet zo tegen valt.
± 23 graden, beetje bewolkt, af en toe wat onweer, vind 't wel lekker.
Voor het echte warme weer pak ik straks wel 't vliegtuig.

Geheel vlgs verwachting. Morgen en donderdag nog warmer. Zou me niet verbazen als morgen lokaal in het zuiden de 28 °C gehaald gaan worden. Vanaf donderdag echter gestage afkoeling.

Marcel1976

Deze zomer wordt gewoon nog waardelozer dan die van vorig jaar. Het algehele drukpatroon wil maar niet op de schop...

Gerard1995

het is anders geregeld gewoon 20+..... dus eigenlijk is het weinig... TE koud zeg maar @Marcel.... Wat wil je dan? Snoeihete hitte zoals in de Balkan, en de VS???... nou nee geef mij maar gewoon 20-25-30 graden.... HEERLIJK hoor!! 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Marcel1976

Tover jij mij die 25-30 hiernaar toe? ( al was het maar een paar weekjes )..  Dan hoor je mij niet meer klagen hoor... :)

Tyshane

Qua temperatuur is het best ok, zo heel langzaam sprokkelen we best wat aardige dagjes bij elkaar met wat zon enzo. Prima weer om buiten te zijn en wat te doen, maar het mist toch nog net dat echte zomersfeertje, dat zwoele zonnige stabiele zomerweer. Goed dat hoef ik ook geen 3 maanden lang, maar elke zomermaand een paar van dat soort weken zou wel fijn zijn.

Dan mogen we hier als onweersliefhebbers nog blij zijn met de regelmatige onweerskansen 'in plaats van', want als je daar ook niet van houdt is het helemaal maar matig. Verder maar hopen dat tweede helft juli en verder augustus nog wat leuks brengen!

wimbaens

Citaat van: Marcel1976 op di 03 jul 2012 - 20:39
Deze zomer wordt gewoon nog waardelozer dan die van vorig jaar. Het algehele drukpatroon wil maar niet op de schop...

Slechter als vorige zomer? Vorig jaar zo goed als geen dag boven 20°C in juli, dat is nu voor hier toch anders.

jones

Na de periode 2005-2008 waarin zowat elke maand welk seizoen dan ook te warm was, lijkt er sinds 2009 een tendens te zijn met zowel koude winters als zomers, vooral de zomers dan, en daarnaast nog eens nat ook.

Als dit het nieuwe veranderende klimaat wordt, ben ik toch wel weg richting het zuiden hoor!

Sven

Citaat van: jones op wo 04 jul 2012 - 00:42
Na de periode 2005-2008 waarin zowat elke maand welk seizoen dan ook te warm was, lijkt er sinds 2009 een tendens te zijn met zowel koude winters als zomers, vooral de zomers dan, en daarnaast nog eens nat ook.

Als dit het nieuwe veranderende klimaat wordt, ben ik toch wel weg richting het zuiden hoor!

Vanaf volgend jaar warme zomers zeg ik, afbouwende la-nina en opkomende el-ninõ ;) kijk de jaren er ook maar op terug, sinds we met la-nina zitten is het droevig :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Serge

Citaat van: jones op wo 04 jul 2012 - 00:42
Na de periode 2005-2008 waarin zowat elke maand welk seizoen dan ook te warm was, lijkt er sinds 2009 een tendens te zijn met zowel koude winters als zomers, vooral de zomers dan, en daarnaast nog eens nat ook.

Als dit het nieuwe veranderende klimaat wordt, ben ik toch wel weg richting het zuiden hoor!

onder het motto van 7 vette en 7 magere jaren?

pluim btw ziet er best mooi uit voor Nederlandse waarden,..niks te klagen dus
Waar is mijn cape

Reutel

Waar hebben jullie het over? De zomer van 2012 is volgens mij, tot nu toe, toch echt een zomer volgens het boekje. Soms boven de 25 graden, meestal er onder en veel dagen met regenbuien. Die paar dagen met tropische temperaturen gaan we echt nog wel krijgen deze zomer. Geheel volgens de richtlijnen van een gematigd zeeklimaat...  Zo hoort een Nederlandse zomer toch te zijn?

Tyshane

Citaat van: Reutel op wo 04 jul 2012 - 08:38
Waar hebben jullie het over? De zomer van 2012 is volgens mij, tot nu toe, toch echt een zomer volgens het boekje. Soms boven de 25 graden, meestal er onder en veel dagen met regenbuien. Die paar dagen met tropische temperaturen gaan we echt nog wel krijgen deze zomer. Geheel volgens de richtlijnen van een gematigd zeeklimaat...  Zo hoort een Nederlandse zomer toch te zijn?

Ik vind dat je gelijk hebt, maar ik denk niet dat het er om gaat hoe de gemiddelde Nederlandse zomer hoort te zijn, maar hoe we het graag willen hebben. Mediterraanse toestanden toestanden denk ik, of Caribisch! :)

TaL

Lol, vergeleken met vorig jaar valt het nog dik mee, vrijwel iedere dag 20+ , nu alweer 23 graden, ik denk dat we van de extremen een regel gemaakt hebben ipv uitzondering :p Maar goed, ik klaag niet :) Op naar een zwoel onweersdagsje!

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

jeffrey83

momenteel staat mijn thermometer in de achtertuin gewoon op 25 graden hoor... dus weinig te klagen en als je zo graag met 30 graden op strand wil liggen met zon (want die schijnt hier heel de dag al) dan zet je gewoon een windscherm op en binnen de kortste keren lig je te zweten in je zwembroekje... :) mij hoor je niet klagen, al denk ik wel dat wij hier zo dicht aan de kust veel minder bewolking hebben dan de mensen verder op in het binnenland.

Marcel1976

Que temperatuur is het niet verkeerd, typisch Hollands.  Maar eens 4 dagen achter elkaar droog, da's teveel gevraagd.

Gerard1995

maarja, dan is het ook wel weer leuk, dat het geen ordinaire regen is, maar 9 van de 10 keer in de vorm van onweersbuien...
gewoon Top-zomertje... ik ben gewoon beetje hitte(golf)hater!! Okee, die 30 graden is nog weinig gepassseerd, maar zoals vandaag en morgen (lokaal) toch wel boven 25 hoor! :P

gewoon ideaal DOE-weer!! zoals Jordi Bloem een stukje heeft geschreven op weer.nl
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/0882760d70d3ccbf4e41b6b37a10277f/article/heerlijk_geen_hitte.html
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Dennis

850HPa temp -zie eens de 5 lijn!! :o


Serge

Ik zeg warm, vochtig, klam en zweterig... Alle Hollandse warm weer ingredienten..... Iedereen die nu nog zeurt over dat we geen zomer hebben mag mijn kont kussen.... Zo en vanaf morgen gewoon weer koeler... Heeeeerlijk deze arier houd gewoon van de doorsnee hollandse  zomerweer 
Waar is mijn cape

Sietse

Volgens GFS gaan we eerst een wat 'koudere' en nattere periode in, maar daarna herstel en weer hoge en zomerse temps voor een langere tijd? Van mij mag het.


Marsel

Hier is ons mini-zomertje van de afgelopen dagen voorbij. De wind trekt fors aan uit het (zuid)westen en de temperatuur heeft een gevoelige daling ingezet. Het is nog wel nevelig met lage St maar dat zal met het passeren van het KF langzaam veranderen de komende uren.
Positie KF rond 6Z (8u lokaal):

Serge

maar wel weer een mooie pluim,... even iets koeler en dan vol gas de bouwvak in,...
Waar is mijn cape

Powered by EzPortal