Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254132 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

TaL

O ja, die rode puist weer. Zoals vorig jaar

Ach ja, wat is dat is. Genieten eerst van komende dagen :)

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jan van Ooijen

EC komt met een warmere run (OPER) 24-26 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

De control maakt gekke sprongen aan het einde, 30+ echter weten we ook dat het vanavond weggepoetst is



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 25 jun 2012 - 10:54
De control maakt gekke sprongen aan het einde, 30+ echter weten we ook dat het vanavond weggepoetst is

Eigenlijk best aangenaam weer zo, dagelijks temperaturen rond de 20 graden met een gezonde afwisseling van wolkenvelden, enkele buien en wat zon.
Toch hoop ik in juli en augustus nog op een warmte uitbraak richting de Benelux, eentje die wat langer stand houdt dan de opstuw van komende donderdag....

Tyshane

Citaat van: Marsel op ma 25 jun 2012 - 12:06
Eigenlijk best aangenaam weer zo, dagelijks temperaturen rond de 20 graden met een gezonde afwisseling van wolkenvelden, enkele buien en wat zon.
Toch hoop ik in juli en augustus nog op een warmte uitbraak richting de Benelux, eentje die wat langer stand houdt dan de opstuw van komende donderdag....

Ben het met je eens, het is best aangenaam weer zo, zonnetje af en toe, prima temperaturen en een buitje, Hollands zomerweer. Maar even zo'n wat langere periode met stabiel zomerweer zal wel fijn zijn, van die strakblauwe luchten en dan echt even dat zomergevoel krijgen, denk dat velen daar wel zin in hebben! Zou toch wel moeten kunnen in juli of augustus nog!

mauriceb

alleen geen zomerse temperaturen, op termijn lijkt er wel wat stabilisatie in te komen omdat azorenhoog voet aan wal gaat zetten. for the time being )

MamaAs

Best aangenaam weer? Als je normaal gesproken op de Noordpool bivakkeert wel ja.
Het is hier, in het Noord Westen, gewoon fris op de wind. En die slagregens van vanochtend hielpen ook niet mee.

Sowieso kijk ik uit naar a.s. donderdag, even genieten van de warmte. Jammer dat het daarna er direct weer inkakt.
Alhoewel 20 graden hier ook aangenaam is, mits die nare wind gaat liggen.
Het waait hier gewoon hard, wat het fris maakt.

Weatherboy

Eindelijk een doorbraak! Wat zou dat fijn zijn, eindelijk fatsoenlijk weer na al die afgunst de laatste maanden.

Jan van Ooijen

Control blijft rare sprongen maken, zomer aanstaande??

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Serge

Wat een heerlijke pluim,.. ik verwacht dat ie nu toch echt wel door gaat zetten,.. zelfs voor aanstaande weekend gaan meer leden naar ca 22 graden dan het gemiddelde aangeeft,...
Waar is mijn cape

Tyshane

Citaat van: MamaAs op ma 25 jun 2012 - 18:30
Best aangenaam weer? Als je normaal gesproken op de Noordpool bivakkeert wel ja.
Het is hier, in het Noord Westen, gewoon fris op de wind. En die slagregens van vanochtend hielpen ook niet mee.

Vergelijken met de Noordpool is niet realistisch...


Citaat van: Weatherboy op ma 25 jun 2012 - 18:52
Eindelijk een doorbraak! Wat zou dat fijn zijn, eindelijk fatsoenlijk weer na al die afgunst de laatste maanden.

Zou zeker fijn zijn, even die vastgeroeste patronen doorbreken!

Johann

27ste Juni "de Zevenslaperdag"

Volgens een oude "boerenregel" geldt: "Zo het weer op Zevenslaperdag is zo zal het 7 weken lang (de rest van de zomer) blijven. Welnu, tel uit de winst (of niet) In ieder geval zou dat voor hier in Zwitserland betekenen dat we 7 weken van "hitte" en veel zon gaan meemaken. Immers, morgen gaat het met veel zon richting de 25  tot 30 graden (in het weekend zijn temperaturen tot 33 graden haalbaar. Nog warmer (zeg maar gerust heet) wordt het in delen van de oostelijke Alpen alwaar het kwik tot 34 a 37 gaat oplopen).



Voor Nederland ziet het er voor de komende 7 weken helaas wat minder fraai uit. Morgen overdag is het aanvankelijk nog bewolkt en hier en daar valt nog wat (mot)regen. In de loop van de middag dan ook enkele opklaringen komen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 17 graden in het noorden tot plaatselijk 23 graden in het zuiden en zuidwesten. 

De waarschijnlijkheid dat deze singulariteit opgaat ligt overigens bij de 70 % !
Fijne zomer nog !

©Meteo-service

frankaloe

als die vele  regen maar alvast stopt,of snachts valt..temps zijn wel lekker zo
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Serge

Citaat van: Johann op di 26 jun 2012 - 16:19
27ste Juni "de Zevenslaperdag"

De waarschijnlijkheid dat deze singulariteit opgaat ligt overigens bij de 70 % !
Fijne zomer nog !

©Meteo-service

ik zat even naar de "niet leuk" knop te zoeken, maar die heb je hier dus niet :P
Waar is mijn cape

Sven

Citaat van: Johann op di 26 jun 2012 - 16:19
De waarschijnlijkheid dat deze singulariteit opgaat ligt overigens bij de 70 % !
Fijne zomer nog !

©Meteo-service

Fijne zomer zegt ie dan :P nja zit in Augustus 23 dagen in Slovenië en daar is het nu ook rond de 30 :D dus haha komt mooi uit :D
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Dennis

Overigens hanteert men verschillende perioden voor Siebenschläfer"tag": 27 juni in almanakken maar de meteorologen houden tussen 5 en 10 juli aan als onderzochte periode voor de regel.

Johann

Citaat van: Dennis op di 26 jun 2012 - 16:43
Overigens hanteert men verschillende perioden voor Siebenschläfer"tag": 27 juni in almanakken maar de meteorologen houden tussen 5 en 10 juli aan als onderzochte periode voor de regel.

Volgens folklore in het oosten van Nederland, Duitsland en ook Zwitserland is het op de 27ste juni – de Zevenslaperdag –



Tyshane

Ja dank Johann voor de opbeurende vooruitzichten! ;) Behoorlijk hoge waarde 70%, zet je toch even aan het nadenken. Maar ik mag graag hopen dat je het fout hebt. Zou het voor vandaag gelden, dan is het anders...

Dennis

Citaat van: Johann op di 26 jun 2012 - 16:49
Volgens folklore in het oosten van Nederland, Duitsland en ook Zwitserland is het op de 27ste juni – de Zevenslaperdag –

OK Johann - tja voor NL weet ik het dan wel..... :'(

ikvdd

Hele zomer rond de 22° en wisselend bewolkt vind ik niet slecht  ;)

Powered by EzPortal