Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254107 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

wimbaens

Citaat van: Weatherboy op za 16 jun 2012 - 23:37
Nóg erger dan zomer 2011! Jawel een record in klote weer, het komt eraan! Een gemiddelde van 15 graden, zelfs de 20 graden is al belachelijk hoog. Wintertruien ga ik maar kopen maandag. Waardeloos.

Ben je daar weer met je glazen bol ;) Verder dan 5 dagen kun je toch niet vooruit kijken, dat het erger zou zijn dan zomer 2011 kun je pas over 2 maanden zeggen. Deze zomer zou je nog wel eens kunnen verrassen in de goede zin. Het kan natuurlijk ook alleen maar beter worden als je nu al het ergste denkt :P

Tyshane

Vandaag ook best lekker weer, het is echt niet koud en de zon komt er regelmatig door, wind mag wel iets gaan liggen!

Citaat van: wimbaens op zo 17 jun 2012 - 09:20
Deze zomer zou je nog wel eens kunnen verrassen in de goede zin. Het kan natuurlijk ook alleen maar beter worden als je nu al het ergste denkt :P

Positief gedacht, het kan inderdaad alleen maar beter, lol! :)

Weatherboy

Citaat van: Tyshane op zo 17 jun 2012 - 10:54
Vandaag ook best lekker weer, het is echt niet koud en de zon komt er regelmatig door, wind mag wel iets gaan liggen!

Positief gedacht, het kan inderdaad alleen maar beter, lol! :)

Nouja, alleen maar beter? EC en GFS tekenen het nog slechter in dan nu. Vandaag was nog best redelijk, maar je loopt wel in een trui of vestje.

Citaat van: wimbaens op zo 17 jun 2012 - 09:20
Ben je daar weer met je glazen bol ;) Verder dan 5 dagen kun je toch niet vooruit kijken, dat het erger zou zijn dan zomer 2011 kun je pas over 2 maanden zeggen. Deze zomer zou je nog wel eens kunnen verrassen in de goede zin. Het kan natuurlijk ook alleen maar beter worden als je nu al het ergste denkt :P

Glazenbol niet. Maar dit patroon blijft zich maar herhalen en herhalen. Nu ook weer, de nieuwe GFS toont het hele verhaaltje van vooraf aan. Zolang die Hogen bij Groenland niet wegzakken zal dit ritueel zich tot in den treuren herhalen. We hebben in sommige runs al een paar keer een Eurohoog voorbij zien komen, maar die wordt steeds verpletterd door al die depressies.

Misschien is er wel weer een kansje op onweer donderdag doordat er even warme lucht op transport gezet wordt.


Jan van Ooijen

Donderdag kortstondig "zomers" daarna weer onweer

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Om heel eerlijk te zijn vind ik deze zomer wat betreft extreem weer nog niet zo heel vervelend. Al die storingen hebben toch al voor heel wat bijverschijnselen gezorgd. Door met name de jetstream en de botsing van de echte koude en warme luchtstromingen ontstaat er vrij regelmatig onweer met vrij regelmatig kans op zware regen, wind, tornado's etc. Niet verkeerd volgens mij.

Danny112

Citaat van: SniperEye op ma 18 jun 2012 - 12:56
Om heel eerlijk te zijn vind ik deze zomer wat betreft extreem weer nog niet zo heel vervelend. Al die storingen hebben toch al voor heel wat bijverschijnselen gezorgd. Door met name de jetstream en de botsing van de echte koude en warme luchtstromingen ontstaat er vrij regelmatig onweer met vrij regelmatig kans op zware regen, wind, tornado's etc. Niet verkeerd volgens mij.

Maar écht heftig weer, zoals in de voorgaande jaren regelmatig voorkwam (ik herinner me een week in juli waarin wij op de camping stonden: in de eerste week was het gemiddeld 35 graden overdag en de tweede week hebben we drie weeralarmen gehad vanwege het noodweer) hebben we het dit jaar nog niet gehad. Maar goed, de warmste maanden met het heftigste noodweer moeten natuurlijk nog komen....!

Diem

Hopelijk wordt het snel beter en warmer weer, want een duik nemen in zee zal behoorlijk tegenvallen op een warme dag:


En de Belgen maar zeggen dat het zacht weer is :o:

Bron: Één (Belgie)

Jan van Ooijen

Nieuwe pluim ook weer kommer en kwel wat betreft de temperaturen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vlerk

Had gehoopt voor ik volgende week naar Thailand vertrek alvast een kleurtje op te kunnen doen, dat wordt dan toch de zonnebank. :)

Tyshane

Nou de lijn in den pluim blijft maar horizontaal lopen, het zal dan toch juli gaan worden met hopelijk kansen op echt zomerweer. Vandaag wel weer een lekker dagje, daar moeten we het dan maar even van nemen tussen de bedrijven door! :)

Citaat van: vlerk op di 19 jun 2012 - 11:47
Had gehoopt voor ik volgende week naar Thailand vertrek alvast een kleurtje op te kunnen doen, dat wordt dan toch de zonnebank. :)

Kan dat niet in Thailand zelf? ;)

TaL

Lol, velen maar klagen dat we niets krijgen maar ik vond het vandaag echt zomers aanvoelen! Dat zonnetje erbij & amper wind. Vandaag was (ondanks examens) echt een topdagje voor mij :D

En er staan nog leuke dagen in het vooruitzicht. Zo slecht is het dus toch niet?

TaL
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Gerard1995

Citaat van: TaL op di 19 jun 2012 - 18:17
Lol, velen maar klagen dat we niets krijgen maar ik vond het vandaag echt zomers aanvoelen! Dat zonnetje erbij & amper wind. Vandaag was (ondanks examens) echt een topdagje voor mij :D

En er staan nog leuke dagen in het vooruitzicht. Zo slecht is het dus toch niet?

TaL

vind ik ook, maar ja... 9 van de 10 mensen zien alleen de grote dieptepunten, terwijl er heel veel kleine hoogtepuntjes zijn!!! gisteren  na het 'noodweer' was het ook Schitterend weer! 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Ries

Zoals vandaag is het toch heerlijk? Niet te warm, lekker zonnetje met af en toe een paar wolken...heerlijk weer voor werken in de tuin of (andere) buitenactiviteiten. Hollands zomerweer is zo gek nog niet hoor, voor de hitte ga je maar lekker op vakantie naar de Mediterranée  :P

Dennis


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Serge

oh oh oh.... ik zie, ik zie ik zie,.. ik jubel ik word blijer ik  ik ik

de temps gaan significant
(mooi woord) omhoog v/a 28 juni,...wooohooo
Maarja de dagen worden alweer korter :P
Waar is mijn cape

Jan van Ooijen

Oper heeft er zin in, nu kijken wat gemiddelde wordt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Nou in ieder geval weer een tijdelijke opleving, hopelijk wordt de rest in de loop van de tijd naar boven aangepast.

Jan van Ooijen

Citaat van: Tyshane op vr 22 jun 2012 - 10:55
Nou in ieder geval weer een tijdelijke opleving, hopelijk wordt de rest in de loop van de tijd naar boven aangepast.

Inderdaad, ook weer toenemende kansen op onweer op ec te zien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal