Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254074 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Citaat van: Tyshane op do 14 jun 2012 - 13:37
Laatste runs ben ik aardig positief over; meer zon, minder kans op neerslag en toch hogere temperaturen dan wat we de afgelopen weken gewend zijn, zo tussen de 18 en 21 graden vind ik wel lekker en is eigenlijk oer-Hollands zomerweer. Niet top, en dat willen we het liefst, maar beter dan de herfstige en saaie weken die we hebben gehad. Nu nog hopen dat de onstabiliteit nog wat moois kan toveren op het gebied van onweer en aanverwante zaken!  8)

Leuk dat jij dit lekker vind. Maar besef je wel dat met 18 tot 21 graden de kans op goed onweer bijna 0% is. Hooguit een buitje met 3 knalletjes, maar meer niet. Ik zie toch liever 28 graden met extreem heftige MCS en MCC. Dan is het tenminste gegarandeerd raak.

Sven

Citaat van: Weatherboy op do 14 jun 2012 - 13:40
Leuk dat jij dit lekker vind. Maar besef je wel dat met 18 tot 21 graden de kans op goed onweer bijna 0% is. Hooguit een buitje met 3 knalletjes, maar meer niet. Ik zie toch liever 28 graden met extreem heftige MCS en MCC. Dan is het tenminste gegarandeerd raak.

Lol lucht beetje onstabiel dikke dynamiek erop en het is flink raak. Temp maakt dus niks uit, dat de kans groter is bij hogere temperaturen is logisch, meer warmte meer onstabiliteit. Mja zie het nut niet zo van een MCS, dikke bak regen en onweer op de voorzijde, niet fotogeniek.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Ik ben benieuwd voor maandag, ziet er potentieel goed uit maar één en ander is sterk afhankelijk van de timing ivm het koufront. Misschien een dagje zomer incl. onweer, laten we het hopen!

jones

GFS voor volgende week naar de 37° in Polen, leuk om te voetballen :P

Dennis

Sat.foto toont de volgende storing

Dennis


Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op do 14 jun 2012 - 13:40
Leuk dat jij dit lekker vind. Maar besef je wel dat met 18 tot 21 graden de kans op goed onweer bijna 0% is. Hooguit een buitje met 3 knalletjes, maar meer niet. Ik zie toch liever 28 graden met extreem heftige MCS en MCC. Dan is het tenminste gegarandeerd raak.

Bijzonder dat je dat zegt, december 2010 onweerde het bij -2 tijdens een sneeuwbui ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: Weerfreak op do 14 jun 2012 - 18:54
Bijzonder dat je dat zegt, december 2010 onweerde het bij -2 tijdens een sneeuwbui ;)

Het meest knallende onweer is in de winter. Vooral CG omdat de wolkenbasis erg laag is dan. Maar ik bedoel in de zin van supercellen, hagel buien en dat soort ongein. Dan heb je vaak aan dynamische punten wel genoeg. Maar de echt zware jongens die je in duitsland ziet verschijnen, die ontstaan toch relatief vaak bij 25 tot 30 graden. En niet met een suffe 18 graden en zeewindje.

Winter onweer staat sowieso los van zomer onweer. Werkt totaal anders.

Jan van Ooijen

En dan zeggen ze dat GFS springerig is, nee dat Europees weermodel kan er ook wat van. Van de 28 graden naar de 14!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Ben blij dat wij over 3 weken naar Frankrijk vertrekken al moet ik dan wel het Alpenweer in de gaten houden. Alhoewel, een lekkere dikke onweersbui in de bergen is waanzinnig natuurlijk.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

met dit soort weer zoals nu ga je idd meer en meer verlangen naar de vakantie..
ik weet in ieder geval zeker dat ik 2 weken goed warm weer heb....
de temps zoals gisteren rond de 19 grd zijn gewoon prima,hetzij te fris voor kampeerders.
momenteel al hele morgen regen bij 14 grd.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Serge

ik vind die pluim maar vaag de laatste tijd,.. de meeste leden gaan voor wrmer weer, maar het gemiddelde is herfstachtig lol
Kom is met goed nieuws jan
Waar is mijn cape

Tyshane

Vandaag lijkt het wel herfst ja, terwijl ik het gisteren wel heerlijk vond eigenlijk. Wat mij betreft niet te fris om te kamperen, dan moet je juist ook geen 30 graden hebben! ;)

Pluim duikelt iets aan het eind, maar goed voor de middellange termijn zijn de temps nog redelijk, zo rondom de 20 graden, de topper van maandag is er 'een beetje' uit... verder fluctueert het nogal, zoals eerder gezegd in meerdere modellen, wellicht gaat dat dan uiteindelijk goed uitpakken?

mauriceb

Hoog zomer is nog ver weg hierzo.

Serge

zelfs de nieuwe GFS gaat voor herfst,.. om droevig van te worden...

Maar goed, we moeten nog 5 weken werken voor de vakantie, dus we hopen er maar op dat het beter word :P
Waar is mijn cape

Jan van Ooijen

Citaat van: Serge op vr 15 jun 2012 - 11:49
ik vind die pluim maar vaag de laatste tijd,.. de meeste leden gaan voor wrmer weer, maar het gemiddelde is herfstachtig lol
Kom is met goed nieuws jan

Haha, als ik het kon doen deed ik het graag. Van de week werd me door Ed Aldus erop gewezen dat GFS iedere keer thermische sprongen heeft... Nou ECMWF kan er ook wat van, gisteren met 28 graden komen en nu maar met 14 terwijl GFS constanter is dan het ECMWF
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 15 jun 2012 - 12:02
Haha, als ik het kon doen deed ik het graag. Van de week werd me door Ed Aldus erop gewezen dat GFS iedere keer thermische sprongen heeft... Nou ECMWF kan er ook wat van, gisteren met 28 graden komen en nu maar met 14 terwijl GFS constanter is dan het ECMWF
ach..scheelt maar de helft...niemand die er naar kijkt  ;D ;D ;D ;D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

André

Het is het kijken niet meer waard ook .
Demeulemeester André

Tyshane

Jeetje, van 28 naar 14 is wel een enorme duik ja!  :o

Powered by EzPortal