Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254131 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

André

Het zal wel niet voor Belgie zijn .
Demeulemeester André

Dennis

Citaat van: matroesjka-world op zo 10 jun 2012 - 12:24
En is dat dan voor Nederland of voor België voorspeld? Mooie temperaturen hoor, maar 30 graden volgende week zondag? pffff, eerst zien, dan geloven he? :P

zijn prognoses per run die ik aangeef: laatste run is weekend minder heet : zaterdag max 20 graden en zondag max 23 graden
(oosten het warmste (idd ook voor Belgie) - maar dit zijn LT prognoses (7 dgn) dus nooit 100% zekerheid -


jones

Mooie potentie volgens EC12.. Het is nog niet allemaal perfect maar een hogedrukgebied boven Scandinavië is toch al beter dan een lagedrukgebied daar!

Jan van Ooijen

Beste kaart van het Europees weermodel ECMWF

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

aloa

Juli en augustus moeten nog komen. De warmste maanden. Van de 38 hittegolven, waren er maar 9 in juni...de rest is verdeeld over juli en augustus.
De zomer kan nog bloedheet worden.


http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1710.0.html

Jan van Ooijen

Oef, de Oper staat er echt haast alleen voor. Gemiddelde maar 20 á 21 graden



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: aloa op wo 13 jun 2012 - 09:29
Juli en augustus moeten nog komen. De warmste maanden. Van de 38 hittegolven, waren er maar 9 in juni...de rest is verdeeld over juli en augustus.
De zomer kan nog bloedheet worden.

September kan soms ook nog flink uitpakken. Bovendien begint voor het gros van de mensen de zomer pas op 21 juni. Dus nog genoeg tijd voor wat zinderende dagen.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Sven

Het is gewoon balen dat we contineu onder die storingen blijven zitten dankzij die straalstroom, ok kwa onweerskansen hebben we niet te klagen. Maar echte dikke kansen blijven maar weg, staat zo mooi op de kaarten maar verdwijnt als sneeuw voor de zon. Die zure appel begint wel erg groot te worden, maar goed we blijven hopen :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

aloa

Citaat van: Arend op wo 13 jun 2012 - 12:07
September kan soms ook nog flink uitpakken. Bovendien begint voor het gros van de mensen de zomer pas op 21 juni. Dus nog genoeg tijd voor wat zinderende dagen.  ;)
idd. Je ziet het ook wel met afgelopen winter... bijna een flutwinter die uiteindelijk nog bijna een 11stedentocht opleverde. Zo kan het ook gaan met de zomer. Eind juli nog even een zeer extreme hittegolf van 3 weken lang, zoals in 1976  8)

Jelte

Ik blijf ook volhouden dat dit nog steeds wijst op een prima zomer. En dat zal ik vol blijven houden tot de laatste dag in augustus verregend is...  ;D 8)

Maar serieus. We willen toch allemaal lekker weer in juli en augustus? Laat juni maar lekker de regen afvangen.

jones

NCEP CFS heeft lange tijd een te koude juli voorspeld voor gans Europa, maar zijn de laatste dagen ook flink aan het bijdraaien:

glenn

GFS tovert zowaar zomerse kaarten uit zijn mooi en voorspeld voor volgende week temperaturen die richting 30°c aan klimmen !!

André

Geloof er maar niet in buiten maandag een opstoot met warmer weer en dan onweer om terug bergaf te gaan naar de wisselvalligheid en temperaturen onder of rond de 20° .
Demeulemeester André

Jan van Ooijen

Kijk daar is het dan!!! Kust 20 á 22 graden, binnenland 24 'a 26 graden en het oosten 28 graden en mogelijk de 30 graden!!!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Koude nacht voor "zomerse" periode

Een week voor de langste dag van deze zomer is het afgelopen nacht nog flink koud geworden. Zo werd op een plat dak in Putten (Gelderland) een ijslaagje gevormd. Op beschutte plekken in Twente kwam het aan de grond ook tot temperaturen rond het vriespunt. Het is voorlopig de laatste koude nacht. Vandaag is het zonnig en 16-20 graden, morgen 19 tot 24 en is er kans op regen. Maandag wordt het tijdelijk zomers warm met temperaturen tot 27 graden.

Bron Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Citaat van: André op do 14 jun 2012 - 08:15
Geloof er maar niet in buiten maandag een opstoot met warmer weer en dan onweer om terug bergaf te gaan naar de wisselvalligheid en temperaturen onder of rond de 20° .

Je kan het ook omdraaien; "Ja te gek; weer een paar mooie warmere dagen en hopelijk onweer!' :)


Citaat van: Jan van Ooijen op do 14 jun 2012 - 09:46
Koude nacht voor "zomerse" periode

Een week voor de langste dag van deze zomer is het afgelopen nacht nog flink koud geworden. Zo werd op een plat dak in Putten (Gelderland) een ijslaagje gevormd.

Frisjes, dat had ik niet verwacht zo koud.

Sven

Citaat van: jones op wo 13 jun 2012 - 22:54
NCEP CFS heeft lange tijd een te koude juli voorspeld voor gans Europa, maar zijn de laatste dagen ook flink aan het bijdraaien:

Als je op die kaarten vertrouwt hadden we vorig jaar dikke hittegolven moeten hebben ofzo iets :P Neem ze altijd maar met een kilo zout.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Jan van Ooijen

Het zijn dus ook verwachtingen, die aan de hand van runs telkens opnieuw berekend worden....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherboy

GFS springt erg de laatste tijd. Helaas in deze run al het onweer voor Duitsland en gaan we vrolijk een even slecht, misschien nog slechter intermezzo tegemoet. Juni ken je wel weer afschrijven dan. Ben ik even blij dat me winterjas nu nog op de kapstok hangt, hij wordt namelijk veelvuldig gebruikt de laatste maanden. Wat een scheit jaar zeg.




Tyshane

Laatste runs ben ik aardig positief over; meer zon, minder kans op neerslag en toch hogere temperaturen dan wat we de afgelopen weken gewend zijn, zo tussen de 18 en 21 graden vind ik wel lekker en is eigenlijk oer-Hollands zomerweer. Niet top, en dat willen we het liefst, maar beter dan de herfstige en saaie weken die we hebben gehad. Nu nog hopen dat de onstabiliteit nog wat moois kan toveren op het gebied van onweer en aanverwante zaken!  8)

Powered by EzPortal