Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254096 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Tyshane op do 07 jun 2012 - 11:59
Niet alleen de oper, maar ook het gemiddelde laat een gestaag stijgende lijn zien.

Het knmi meldt in de lange termijnverwachting: 'Afnemende neerslagkans en ongeveer 40% kans op temperaturen (ruim) boven normaal.'
Dat klinkt dan alweer stukken beter als wat er de laatste week stond! :)

Is alweer achterhaald (opgesteld adhv de oude EC12 run)
Leggen we de laatste EC00 members ernaast dan tot het midden van de maand zeer gematigde temperaturen.
Pas vanaf 15 juni mogelijk temperatuurstijging maar ook dan altijd nog onder het langjarige gemiddelde (T850hPa)

T850hPa


T2m

Sasha

Pff van deze temperaturen word je niet vrolijk en voor zover ik het allemaal begrijp blijft dat voorlopig nog zo; balen hoor!
Vergeet niet te leven!

Dennis

Deze volwassen UK Krul laat vandaag wind flink toenemen boven NL (Kust)


André

Hier is het al stormachtig met zon en wolken . Er kunnen windstoten komen hier tot 70 km en in de namiddag buien die ook hevig uit de hoek kunnen komen .
Demeulemeester André

jones

GFS laat nu toch een al iets interessantere configuratie zien op minder lange termijn (volgende week vrijdag): een zomerse ééndagsvlieg met tegelijktertijd ook zeer sterk oplopende CAPE/LI waarden

Trouwens het ultra langetermijn model CFS (Tue ,00) laat voor juli ook iets interessants zien: een mega hogedrukgebied dat heel zowat Europa zomerse temperaturen zou geven vanaf 8 juli tot het einde van de run (= 20 juli).

snow!

Kan iemand mij een linkje geven van waar je de ultra langetermijn kunt zien ? :)

jones

Citaat van: snow! op vr 08 jun 2012 - 23:15
Kan iemand mij een linkje geven van waar je de ultra langetermijn kunt zien ? :)
Hier: http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/expertcharts?LANG=en&MENU=0000000000&CONT=euro&MODELL=cfs&MODELLTYP=1&VAR=prec&HH=3&BASE=-&WMO=&ZOOM=0

Er is ondertussen wel al een volgende run van het model binnengelopen die veel minder is. Je kan de run van Tue nog wel bekijken

aloa


Jelte

Citaat van: aloa op za 09 jun 2012 - 09:14
Mooi weer om te surfen. Moet je het wel kunnen.

http://www.alohabeach.nl/webcampop.htm

Of een vlieger hebben die klein genoeg is...  ;D

Arend

Tot nu toe blijft De Bilt op 3,2 graden onder de normaal steken.



De pluimen lijken een stuk beter te worden vanaf volgende week vrijdag, maar zoals het nu naar uitziet betekent het gewoon dat de temperaturen (eindelijk) op een normaal niveau terecht komen.

ECMWF


GFS
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Dennis

GFS nu weer met droomkaart.....

Weatherboy

Citaat van: Arend op za 09 jun 2012 - 12:27
Tot nu toe blijft De Bilt op 3,2 graden onder de normaal steken.

De pluimen lijken een stuk beter te worden vanaf volgende week vrijdag, maar zoals het nu naar uitziet betekent het gewoon dat de temperaturen (eindelijk) op een normaal niveau terecht komen.


Maar eerst krijgen we na bijna 4 maanden herfst, nóg een week met scheitweer. Dit huidige weer hoort ongeveer eind oktober en begin november. Gister is er ook heel veel groen stuk gewaaid. Er liggen hier overal takken, en soms echt flink stammen op de grond. Iemand die nu nog kan beweren dat we niet mogen zeuren en dat de lente goed was, is officieel niet bij helder verstand.

Overigens zijn de kaarten eindelijk gedraaid naar normaal niveau. Het nadeel is wel, dat de thermische opleving telkens wéér wordt uitgesteld. Als dit weer zo een vastgeroest patroon gaat worden kunnen we ook juni meteen de prullenbak is kiepen als herfst maand, bij mei, april, groot deel van maart, stuk februari en januari.

wimbaens

Citaat van: Weatherboy op za 09 jun 2012 - 15:24
Maar eerst krijgen we na bijna 4 maanden herfst, nóg een week met scheitweer. Dit huidige weer hoort ongeveer eind oktober en begin november. Gister is er ook heel veel groen stuk gewaaid. Er liggen hier overal takken, en soms echt flink stammen op de grond. Iemand die nu nog kan beweren dat we niet mogen zeuren en dat de lente goed was, is officieel niet bij helder verstand.

Overigens zijn de kaarten eindelijk gedraaid naar normaal niveau. Het nadeel is wel, dat de thermische opleving telkens wéér wordt uitgesteld. Als dit weer zo een vastgeroest patroon gaat worden kunnen we ook juni meteen de prullenbak is kiepen als herfst maand, bij mei, april, groot deel van maart, stuk februari en januari.

Hoeveel jaar ben je eigenlijk? Als je deze lente slecht vond, dan heb je in mijn ogen nog niet veel lentes meegemaakt.
Niet slecht bedoeld, maar voor de afgelopen extreem abormaal warme lentes zijn er vele lentes geweest die veel slechter waren dan deze lente.

Gerard1995

Citaat van: Weatherboy op za 09 jun 2012 - 15:24
Maar eerst krijgen we na bijna 4 maanden herfst, nóg een week met scheitweer. Dit huidige weer hoort ongeveer eind oktober en begin november. Gister is er ook heel veel groen stuk gewaaid. Er liggen hier overal takken, en soms echt flink stammen op de grond. Iemand die nu nog kan beweren dat we niet mogen zeuren en dat de lente goed was, is officieel niet bij helder verstand.

Overigens zijn de kaarten eindelijk gedraaid naar normaal niveau. Het nadeel is wel, dat de thermische opleving telkens wéér wordt uitgesteld. Als dit weer zo een vastgeroest patroon gaat worden kunnen we ook juni meteen de prullenbak is kiepen als herfst maand, bij mei, april, groot deel van maart, stuk februari en januari.

dan vind jij vast niet dat ik goed bij me verstand ben, want deze lente valt nog best wel mee hoor... als je kijkt naar het aandeel onweer zitten we ruim boven normaal denk ik, en bovendien hebben we toch ook wel afwisselingen meegemaakt van dag tot dag dus nee, ik klaag gewoon niet!!! ;)

En Wat Wim Baens zegt: er zijn zat slechtere lente's geweest in het verleden!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op za 09 jun 2012 - 15:24
Maar eerst krijgen we na bijna 4 maanden herfst, nóg een week met scheitweer. Dit huidige weer hoort ongeveer eind oktober en begin november. Gister is er ook heel veel groen stuk gewaaid. Er liggen hier overal takken, en soms echt flink stammen op de grond. Iemand die nu nog kan beweren dat we niet mogen zeuren en dat de lente goed was, is officieel niet bij helder verstand.

Overigens zijn de kaarten eindelijk gedraaid naar normaal niveau. Het nadeel is wel, dat de thermische opleving telkens wéér wordt uitgesteld. Als dit weer zo een vastgeroest patroon gaat worden kunnen we ook juni meteen de prullenbak is kiepen als herfst maand, bij mei, april, groot deel van maart, stuk februari en januari.

Je zal best gelijk kunnen hebben, maar het is meer de manier waarop je het aangeeft, het is bijna elke keer weer met een negatieve inslag en persoonlijk word ik daar wel een beetje moe van. Je hebt je punt lang geleden al eens gemaakt, dus wat wil je nu eigenlijk en wat denk je ermee te bereiken? Je kan het weer er niet mee veranderen, maar wel je eigen gemoedstoestand.

Scully

Zo slecht is het ook allemaal weer niet. Het regent niet aan een stuk, heb mijn regenpak met de post nog bijna niet aan gehad. En loop al weken in mijn t-shirt. Het is normaal Nederlands weer. Het mag wel ietsje warmer...

André

tussen de regenzones door is het best wel te doen .
Demeulemeester André

matroesjka-world

Wie kan mij vertellen hoe het weer er na 15 juni uitziet?
Gaat het echt iets beter worden, dus iets hogere temperaturen (rond de 23 graden is goed) en meer drogere momenten?
Niet dat ik dit weer erg vervelend vind hoor, ik kan nu tenminste lekker wandelen met onze kortsnuit honden, zonder dat ze flauwvallen van de warmte, maar ik zou zelf ook wel graag wat zon op m'n lichaam willen voelen ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Dennis

Citaat van: matroesjka-world op zo 10 jun 2012 - 12:09
Wie kan mij vertellen hoe het weer er na 15 juni uitziet?
Gaat het echt iets beter worden, dus iets hogere temperaturen (rond de 23 graden is goed) en meer drogere momenten?
Niet dat ik dit weer erg vervelend vind hoor, ik kan nu tenminste lekker wandelen met onze kortsnuit honden, zonder dat ze flauwvallen van de warmte, maar ik zou zelf ook wel graag wat zon op m'n lichaam willen voelen ;D

Zoals kaarten nu laten zien : zaterdag 16/6 23/24 graden ; zondag 17/6  mss 30 graden (maar vergeet het onweer erbij niet)

matroesjka-world

Citaat van: Dennis op zo 10 jun 2012 - 12:18
Zoals kaarten nu laten zien : zaterdag 16/6 23/24 graden ; zondag 17/6  mss 30 graden (maar vergeet het onweer erbij niet)

En is dat dan voor Nederland of voor België voorspeld? Mooie temperaturen hoor, maar 30 graden volgende week zondag? pffff, eerst zien, dan geloven he? :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Powered by EzPortal