Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254065 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

jones

Citaat van: André op ma 04 jun 2012 - 16:46
Dat is toch een zeldzaamheid in juni maar max 10,9° en een noorden wind ,dat is een zacht winterweer .

Toch wel opvallend hoe de druksysteem er steeds in slagen in de winter voor zacht weer te zorgen via zuidwestenwind en in de zomer voor fris weer met noordenwinden, alhoewel het over praktisch dezelfde temperatuur gaat :P Alsof ze het expres doen!

Weatherboy

Citaat van: jones op di 05 jun 2012 - 00:06
Toch wel opvallend hoe de druksysteem er steeds in slagen in de winter voor zacht weer te zorgen via zuidwestenwind en in de zomer voor fris weer met noordenwinden, alhoewel het over praktisch dezelfde temperatuur gaat :P Alsof ze het expres doen!

Dat is nou precies wat het probleem is vanaf juni 2011. Telkens de verkeerde stromingen in de verkeerde tijd waardoor we met Anti-weer zitten. Op die enkele dagen, som een weekje na is het gros gewoon ellende. En vooralsnog lijkt er geen einde aan te komen op donderdag na.

jones

Citaat van: Weatherboy op di 05 jun 2012 - 00:32
Dat is nou precies wat het probleem is vanaf juni 2011. Telkens de verkeerde stromingen in de verkeerde tijd waardoor we met Anti-weer zitten. Op die enkele dagen, som een weekje na is het gros gewoon ellende. En vooralsnog lijkt er geen einde aan te komen op donderdag na.
Idd, ECMWF 12z geeft nu ook een beetje hoop op het einde, net zoals GFS helemaal achteraan in de run...

Jan van Ooijen

Citaat van: jones op di 05 jun 2012 - 22:23
Idd, ECMWF 12z geeft nu ook een beetje hoop op het einde, net zoals GFS helemaal achteraan in de run...

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Er is terug een beetje hoop rond 20 juni dat we weer boven de 20° zullen uitkomen maar het is nog lang tot dan .
Demeulemeester André

Jan van Ooijen

Citaat van: André op wo 06 jun 2012 - 08:05
Er is terug een beetje hoop rond 20 juni dat we weer boven de 20° zullen uitkomen maar het is nog lang tot dan .

GFS komt er al eerder mee. maar goed, de grote vraag is dan nog.... Hoe lang...

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Rararara ,1 dag of 1 week of......... 1 maand ,optimisties worden .
Demeulemeester André

Dennis

Ik vind het erg fragiel nog - depressie-trein op Atl Oceaan gooit er steeds weer een portie "koude" lucht tegenaan

MarcS

Er bestaat toch zo'n wijsheid dat er na een volle maan een weersomslag plaats vindt? Nu heb ik eergister een (nagenoeg?) volle maan gezien, en als dit het weer is waar wij naar omslaan dan is de zomer nog wel even een paar dagen extra wachten denk ik. Gisteren viel het reuze mee ik zat tot vannacht een uur of 2 aan de waterkant te vissen en buiten dat het behoorlijk vochtig werd viel de temperatuur echt heel erg mee. Vandaag is het tijd voor een wetsuit denk ik?

aloa

De nieuwe pluim, met een harde stormachtige wind voor vrijdag. Kan gevaarlijk worden met windstoten die aan de kust de 100 km kunnen halen. Bomen staan vol in blad.


frankaloe

het is toch echt dieptriest gesteld met de temperaturen op termijn...
ik hoop voor de mensen die dit jaar in eigen land blijven met de vakantie dat die toch een paar weken mooi weer mogen hebben.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Tyshane

Ik ben allang blij dat de temperaturen de 10 a 12 fase voorbij zijn en gemiddeld straks 16+ zijn. Ik vind het meevallen, het is niet top dat niet nee. Zou de zon doorkomen dan wordt het al snel heerlijk weer, maar met regen is het een mindere combi.

jones


Marcel1976

Prachtkaarten van ecmwf. Gfs laat het ook al een tijdlang zien.   Let's hope so!

Jan van Ooijen

Lekkere kaart, kijken wat de run morgenvroeg gaat doen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weerfreak 1337

De nieuwe pluim, oper schiet uit op het einde. Word slechts door een aantal leden gesteund, zien hoe dit verder ontwikkeld de komende dagen. :) Ik zeg: laat maar komen :P


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Harry de Hond

Op de laatste run zijn de mooie temps van de 16e en 17e er weer uit.  :'( de run van vanavond maar weer even afwachten. Het is nu allemaal weer troosteloos tot zover als je kan kijken. Gelukkig kan het morgen opeens allemaal veel positiever zijn, je weet het hier nooit.
Juist.

André

Het zal nog voor de ganse maand wisselvallig zijn .
Demeulemeester André

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op do 07 jun 2012 - 00:08
De nieuwe pluim, oper schiet uit op het einde. Word slechts door een aantal leden gesteund, zien hoe dit verder ontwikkeld de komende dagen. :) Ik zeg: laat maar komen :P
Niet alleen de oper, maar ook het gemiddelde laat een gestaag stijgende lijn zien.

Het knmi meldt in de lange termijnverwachting: 'Afnemende neerslagkans en ongeveer 40% kans op temperaturen (ruim) boven normaal.'

Dat klinkt dan alweer stukken beter als wat er de laatste week stond! :)

Jan van Ooijen

Inderdaad, de Oper zat gisterenavond ruim bovenin, nu zit die ruim onderin
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal