Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254096 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Donderdag en vrijdag nog de beste kaarten wat temperatuur betreft, ook kans op buien die vrijdag mogelijk gepaard kunnen gaan met wat onweer



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

20 grd met regen voelt dan nog prettiger aan,als nipt 10 grd met stortregens..
als ik gisteren niet zoveel visite binnenhad zitten,dan had ik zeker de cv aangemaakt.
mehennnnn..wat was het koud.
1 voordeel..bier en fris en gebak hoefde niet appart gekoeld te staan..
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

vlerk

Wat leven we toch in een belachelijk land qua weer.. blij dat ik over paar weekjes een maandje in Thailand vertoef..

Arend

Citaat van: André op ma 04 jun 2012 - 08:25
Het is nog een lange tunnel glenn , eentje waar je nog zeker twee a drie weken door zal mogen lopen .

Dat is helemaal niet zeker, alles wat de modellen ons voorschotelen in de kaarten en pluimen op een termijn langer dan 7 dagen, zou je eigenlijk alleen als een mogelijke trend mogen bestempelen. Het kan allemaal heel anders uitpakken.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

André

Fraai stabiel zomerweer zit er nog niet in de eerste twee weken aan te komen zeker weten .
Demeulemeester André

wimbaens

Citaat van: André op ma 04 jun 2012 - 11:23
Fraai stabiel zomerweer zit er nog niet in de eerste twee weken aan te komen zeker weten .
Dan heb je toch een mooie glazen bol die ik ook wel eens wil gebruiken ;) Als je zoiets zou zeggen in het wintertopic werd je direct afgeschoten. Verder dan 5 dagen vooruit kun je niet kijken en is alles onzeker. Vorige winter stond er ook plots kouder weer op de kaarten, wat in de zomer ook kan gebeuren met warmer weer.

André

Als je naar de ligging kijkt van de lage en hoge drukgebieden zie je al dat het niet in de eerste weken stabiel weer op komst is en de luchtstromingen zijn niet goed ook .hopelijk voor jullie ben ik mis maar .....
Demeulemeester André

Gerard1995

dit is nou net waar ik van hou: In Nederland is het weer gewoon al-tijd!! anders! en juist dié afwisseling maakt het weer juist zo leuk ook.. neem nou deze week.. eerste paar dagen record-koud daarna weer een paar zachte dagen, maar toch de afwisseling met buien......

en zo zal het nog heeel lang blijven in dit mooie landje :P

en weerklagers...: verhuis naar de landen rond de sahara... of voor de kou naar het uiterste Noorden en Oosten ofzo 8)

(PS: het valt me op dat er met zo'n dag als gisteren best veel stuctuur in de grijze massa zat.. is ook heel mooi)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

dondertje127

Geen weer voor een blanke neger :(
Heimwee naar 2003 en de meeste jaren '90. Dat waren voor mij persoonlijk nog eens mooie warme zomers.
Hier maar rond 10 graden, terwijl op datzelfde moment nu warmterecords worden gebroken in Groenland (hoogste 25.5 graden) :o
Hoe krom kan het zijn?

Bron: weer.nl
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/b5b07f5755cab032352671bc7c392fe9/article/warmte_in_groenland-1.html


Citeeren weerklagers...: verhuis naar de landen rond de sahara... of voor de kou naar het uiterste Noorden en Oosten ofzo

Als je mij nou effe 50 miljoen geeft :P...

jones

Toch al een paar lichtpuntjes helemaal op het einde van de GFS 06z run.. Hier moeten we op afgaan want eerder lijkt er niet veel soeps aan te komen

Wel nog steeds die onweerskansjes!

Weatherboy

Citaat van: André op ma 04 jun 2012 - 11:43
Als je naar de ligging kijkt van de lage en hoge drukgebieden zie je al dat het niet in de eerste weken stabiel weer op komst is en de luchtstromingen zijn niet goed ook .hopelijk voor jullie ben ik mis maar .....

Zolang Hogedruk domineert boven Groenland blijven er depressies afzakken. GFS biedt wel een goede setting ergen rond +300 alweer.

Jelte

Al dit is wel op één lijn met hoe een goede zomer zou moeten beginnen: een mooi vroege schaapscheerderskou, die rond de 21e zou moeten overgaan naar stabiel warm weer.
Maar vast eens gaan denken over regentonnen hier...  ;D

frankaloe

regentonnen lopen over hier.....
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Leon Eikenaar

brrrr ik kan onderhand mijn winterkleren van boven halen ;)
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Jan van Ooijen

GFS laat inderdaad heerlijke temperaturen zien rond 16, helaas erg ver weg





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

van mij mogen de temps idd ook hoger gaan worden.
momenteel lijkt het meer herfst..maar zoals het gezegde is :niks zo veranderlijk als het weer.
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

André

Dat is toch een zeldzaamheid in juni maar max 10,9° en een noorden wind ,dat is een zacht winterweer .
Demeulemeester André

F.Fredje

Ik denk dat we hier de grootste bult water nu wel hebben gehad. Ik schat dat er zo om en nabij de 40-50 mm gevallen is in de afgelopen 40 uur. Om het positief te zien: laten we het er maar op houden dat de tuin deze week niet meer gesproeid hoeft te worden. ;)
Wat overblijft is viezige motregen en een stevige noord 4.

F.Fredje

Sorry, voor mijn beurt gesproken, ik dacht dat we de grootste plens hadden gehad. Uit het NNW komen nu buien over die er nog even een schepje bovenop doen.

frankaloe

Citaat van: F.Fredje op ma 04 jun 2012 - 20:22
Sorry, voor mijn beurt gesproken, ik dacht dat we de grootste plens hadden gehad. Uit het NNW komen nu buien over die er nog even een schepje bovenop doen.
dan hoop ik dat de bui hier net langs af schampt en de bui in nuenen valt  ;D ;D ;D
je krijgt m gratis en voor niks van..het water sijpelt hier onder het kozijn door naar binnen.. :-\ :-\
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Powered by EzPortal