Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254053 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Diem

Citaat van: wimbaens op zo 03 jun 2012 - 14:11
De lente was hier in België 0,4°C warmer als normaal, daar is toch wat meer voor nodig dan die 1,5 week. We zijn de voorbije jaren echt verwend geweest door de ene warmste lente sinds de metingen na de andere.
Klopt, de maand maart was heerlijk die een stuk warmer verliep dan normaal, voornamelijk dáárom de warme lente.
Vanaf begin april hebben we nog maar weinig warmte gehad. Gelukkig was eind mei heerlijk en nu maar hopen dat die warmte snel terugkomt 8)

Sven

Citaat van: Tyshane op zo 03 jun 2012 - 14:14
Maar toch is het wel zo, zo'n mooie periode wordt al snel weer vergeten. Ik heb nog steeds een gevoelige huid door het verbranden dus ik vergeet het niet zo snel. ;) Maar idd het voelt een beetje als een compensatie.

Voor mijn gevoel was het een slechte lente, al zeggen de cijfers wat anders. Het heeft ook echt met je persoonlijke beleving te maken. Nederland kenmerkt zich wel door de pieken en dalen mbt het weer. Zo hadden we een paar weken terug een tijd 10 a 12 graden toen een korte tijd tegen de 30 aan en nu weer terug naar de 10 a 12. Mijn voorkeur gaat dan uit naar meerdere weken zo rond de 20 / 22 graden, een beetje in het midden en wat stabieler. :)

Precies het laatste wat je zegt, stabiel zomerweer zou heerlijk zijn. En over de ½ halve week zomer die we gehad hebben, dat valt in het niets als je kijkt tegen het weer wat we ervoor hadden en tegenover het huidige weerbeeld, al moet ik zeggen had een regenachtige dag verwacht maar het is gewoon lekker droog :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

André

Als ik vandaag buiten loop begin ik wel te denken wat ik zal kopen als kerstcadeau voor mijn vrouw met die 12,3° voel ik me toch niet in zomerstemming .
Demeulemeester André

dondertje127

Dit is echt absurd! :-\
We hebben de 10 graden niet eens gehaald hier vandaag! (9.7°c).

De heetste zomer in 10 jaar, haha jaja dan is dit een goed begin pfff... Nee hoor, ik heb er totaal geen fedusie in.
Dan zou deze zomer heter moeten zijn dan 2003, nou dan moeten er wel heel rare dingen gebeuren.
Ik denk eerder dat we dit jaar een witte kerst krijgen, en een elfstedentocht in november.

André

Citaat van: dondertje127 op zo 03 jun 2012 - 16:30
Dit is echt absurd! :-\
We hebben de 10 graden niet eens gehaald hier vandaag! (9.7°c).
ha proficiat ,boek maar jullie skivakantie .
Demeulemeester André

matroesjka-world

Zondag is met een maximumtemperatuur van 11 graden Celsius in De Bilt de koudste dag van de meteorologische zomer sinds 1975. Afgelopen eerste kerstdag was het ongeveer even 'warm'. Dat meldt het weerbureau Meteo Consult vandaag.
Opvallend is dat de maximale temperatuur zondag in de nacht is bereikt. Rond het middaguur zakte het kwik in De Bilt tot nog geen 9 graden.

Het record voor de koudste zomerdag stamt van 2 juni 1953. In de Bilt bleef de temperatuur toen steken op een 'ijzingwekkende' 9,2 graden.

Bron: AD.nl
http://www.ad.nl/ad/nl/9124/Het-weer/article/detail/3265256/2012/06/03/Vandaag-koudste-zomerdag-sinds-1975.dhtml
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Tyshane

Ja lol, het is vandaag gewoon kouder inderdaad als dat het was met kerst en oud en nieuw!

André

Met nieuw hadden wij hier een 13,5° .
Demeulemeester André

Johann

Absoluut dieptepunt maandag en dinsdag(ochtend) met in de nacht T2m, 4 a 5 graden. Zou me neit verbazen als het hier en daar tot vorst aan de grond komt.  Iig lekker om te slapen. Vanaf dinsdag dan langzaam weer wat crescendo !

GFS T850 hPa


ECMOS Deelen

André

Allee nog twee dagen de verwarming laten draaien .
Demeulemeester André

Jan van Ooijen

Citaat van: André op zo 03 jun 2012 - 17:59
Allee nog twee dagen de verwarming laten draaien .

Gewoon trui aan ;) Hier komt de verwarming niet meer aan tot aan de eerste nachtvorst aan het einde van het jaar ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

Zit nu al met een dikke trui aan kan toch moeilijk handschoenen en muts erbij aandoen . :D ;)
Demeulemeester André

Dennis

Nou die truien kun je voorlopig even "aanhouden"




André

Toch nog tot donderdag dan zal het iets zachter worden ,we zullen dan een dunnere trui mogen aandoen .
Demeulemeester André

jones

Qua temperatuur is de nieuwe GFS 12z opnieuw niet veel soeps (hoogtepunt donderdag met 21°), maar wel geregeld veel neerslag en enkele onweerskansjes (woensdag, nacht van donderdag op vrijdag en nacht van maandag op dinsdag)

Jan van Ooijen

De temperatuurpluim en de neerslagpluim...



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

er lijkt licht aan het einde van de tunnel te komen

Weatherboy

Wat een ellende, wat een ellende! Ik had vandaag weer de winterjas aan en morgen moet er nog een sjaal bij ook... :o We kunnen pas wat positiefs zien in de nieuwe GFS op +300! En dan te bedenken dat mensen in Ierland en Schotland dit weer dag in dag uit, jaar in jaar uit non stop hebben. Daar krijg je toch vanzelf een depressie van? :o


TaL

Citaat van: Weatherboy op ma 04 jun 2012 - 01:13
Wat een ellende, wat een ellende! Ik had vandaag weer de winterjas aan en morgen moet er nog een sjaal bij ook... :o We kunnen pas wat positiefs zien in de nieuwe GFS op +300! En dan te bedenken dat mensen in Ierland en Schotland dit weer dag in dag uit, jaar in jaar uit non stop hebben. Daar krijg je toch vanzelf een depressie van? :o

Die zijn dat wel gewoon ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

André

Citaat van: glenn op ma 04 jun 2012 - 00:56
er lijkt licht aan het einde van de tunnel te komen
Het is nog een lange tunnel glenn , eentje waar je nog zeker twee a drie weken door zal mogen lopen .
Demeulemeester André

Powered by EzPortal