Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 254116 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Inderdaad Arend, vrij breed in de grafiek. Wordt zo te zien... en her en der te lezen... morgen een grijs en fris dagje zeg. Een record? Anyway; een dieptepunt. Maar goed daarna gaat het per dag beter en dat is het voordeel van een dip, het kan vaak alleen maar beter worden! :)

Vandaag overigens een prima dagje, zeker voor buitenactiviteiten, zonnetje doet het goed als het tevoorschijn komt, best lekker dus!

Jan van Ooijen

De komende twee dagen lijkt het nog het beste te vertoeven in het noordoostelijk deel van het land

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Voorlopig beste kaart voor donderdag 20-22 graden, mogelijk zuiden 24 graden

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

De temperatuur en de neerslagpluim, het kan niet saaier....



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vossejongk


Sven

Citaat van: vossejongk op zo 03 jun 2012 - 00:00
Zomer ten top >_>

Hoor het ze nog zeggen aan het begin van de lente, nee moet koud en regenachtig zijn, nu al heerlijk warm weer en de zomer wordt niks.. nou :D wat is het verschil, totaal niks, dubbel ellende!!
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

hoffies

Tja, het zijn ook allemaal maar voorspellingen, niks over te zeggen...!
Ik hoop dat de zomervakantie ook zomervakantie weer is ipv een warme nazomer...

We wachten het af..
Twitter: @hoffnar2911

knarf

Brr toch maar even de verwarming aangezet vanmorgen.....

Jan van Ooijen

ECMWF laat donderdag en vrijdag nog de beste temperaturen zien, maar ook kansje op neerslag volgens de Oper:



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

voor mij is een goede nazomer ook ok ga maar in september op verlof .
Demeulemeester André

Tyshane

Kop op André, de zomer is nog maar 2 dagen oud! Stay positive... Als het zonnetje in je hoofd schijnt, is het altijd mooi weer!  8)


Citaat van: Sven op zo 03 jun 2012 - 01:16
Hoor het ze nog zeggen aan het begin van de lente, nee moet koud en regenachtig zijn, nu al heerlijk warm weer en de zomer wordt niks.. nou :D wat is het verschil, totaal niks, dubbel ellende!!

Die conclusie is iets te vlot getrokken gezien de zomer nog maar een paar dagen oud is dus. Maar goed ik begrijp wat je bedoelt; Het debunken van het zogenaamde verband tussen lente en zomer.  ;)

Ondanks de slechte lente ga ik overigens wel uit van een goede zomer trouwens, niet vanwege het verband, want daar geloof ik niet in, maar gewoon omdat ik het gevoel heb dat het wel eens een warme zomer gaat worden. *just a feeling*  8)

André

Citaat van: Tyshane op zo 03 jun 2012 - 13:15
Kop op André, de zomer is nog maar 2 dagen oud! Stay positive... Als het zonnetje in je hoofd schijnt, is het altijd mooi weer!  8)
Dat is ook waar .
Demeulemeester André

Sven

Citaat van: Tyshane op zo 03 jun 2012 - 13:15
Kop op André, de zomer is nog maar 2 dagen oud! Stay positive... Als het zonnetje in je hoofd schijnt, is het altijd mooi weer!  8)

Die conclusie is iets te vlot getrokken gezien de zomer nog maar een paar dagen oud is dus. Maar goed ik begrijp wat je bedoelt; Het debunken van het zogenaamde verband tussen lente en zomer.

Ondanks de slechte lente ga ik overigens wel uit van een goede zomer trouwens, niet vanwege het verband, want daar geloof ik niet in, maar gewoon omdat ik het gevoel heb dat het wel eens een warme zomer gaat worden. *just a feeling*

2 dagen oud inderdaad met alleen maar slechte kaarten in het verschiet, het wil gewoon niet. Het is weer wachten op een eurohoog of misschien uitloper azoren, maar hoe lang dat nog wachten is? Begin ook alweer te balen, het weer is hier echt met pieken en dalen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Citaat van: Sven op zo 03 jun 2012 - 13:34
2 dagen oud inderdaad met alleen maar slechte kaarten in het verschiet, het wil gewoon niet. Het is weer wachten op een eurohoog of misschien uitloper azoren, maar hoe lang dat nog wachten is? Begin ook alweer te balen, het weer is hier echt met pieken en dalen.

Het is wel wat labiel dat wel ja, een mooie stabiele periode goed zomerweer van meerdere weken zou ons allen goed doen. Neemt het vertrouwen ook wat toe.

Shadow112

Volgens mij zijn sommigen die afgelopen heerlijke periode nu al vergeten. of heet dat verwend zijn? ;)

Diem

Citaat van: Shadow112 op zo 03 jun 2012 - 13:40
Volgens mij zijn sommigen die afgelopen heerlijke periode nu al vergeten. of heet dat verwend zijn? ;)
Die periode van 1,5 week? April was veel te koud en ook de eerste helft van mei was niet bepaald warm; op 16 mei was het nog maar 12 graden als maximumtemperatuur! Dus die 1,5 week met warm(er) weer vind ik eerder een kleine compensatie.

Maargoed, het is tenslotte pas 3 juni, dus ik heb nog alle vertrouwen in een mooie zomer.

wimbaens

Citaat van: Diem op zo 03 jun 2012 - 14:01
Die periode van 1,5 week? April was veel te koud en ook de eerste helft van mei was het niet bepaald warm; op 16 mei was het nog maar 12 graden als maximumtemperatuur! Dus die 1,5 week met warm(er) weer vind ik eerder een kleine compensatie.

Maargoed, het is tenslotte pas 3 juni, dus ik heb nog alle vertrouwen in een mooie zomer.

De lente was hier in België 0,4°C warmer als normaal, daar is toch wat meer voor nodig dan die 1,5 week. We zijn de voorbije jaren echt verwend geweest door de ene warmste lente sinds de metingen na de andere.

Tyshane

Maar toch is het wel zo, zo'n mooie periode wordt al snel weer vergeten. Ik heb nog steeds een gevoelige huid door het verbranden dus ik vergeet het niet zo snel. ;) Maar idd het voelt een beetje als een compensatie.

Voor mijn gevoel was het een slechte lente, al zeggen de cijfers wat anders. Het heeft ook echt met je persoonlijke beleving te maken. Nederland kenmerkt zich wel door de pieken en dalen mbt het weer. Zo hadden we een paar weken terug een tijd 10 a 12 graden toen een korte tijd tegen de 30 aan en nu weer terug naar de 10 a 12. Mijn voorkeur gaat dan uit naar meerdere weken zo rond de 20 / 22 graden, een beetje in het midden en wat stabieler. :)

TaL

Citaat van: wimbaens op zo 03 jun 2012 - 14:11
De lente was hier in België 0,4°C warmer als normaal, daar is toch wat meer voor nodig dan die 1,5 week. We zijn de voorbije jaren echt verwend geweest door de ene warmste lente sinds de metingen na de andere.

Dan is het nu tijd voor de warme zomer :D Komaan mensen, nog niet de moed laten zakken hé. Heel België heeft examens deze maand, ik weet niet van Nederland. Dus who cares dat het in juni nog tegenvalt? Van mij mag het vanaf de 25ste bloedheet worden. Maar ervoor? Nee dan kan ik (en vele anderen) niet leren. Ik heb dan liever zo'n weer zoals vandaag dus alles heeft zijn voordelen. Alleen moet je ze vinden. En voor de grote mensen en mensen zonder examens, ideaal weer nu toch voor binnenklusjes of iets te doen met het gezinnetje (indoor)? Zie het niet eens allemaal zo negatief, de vakantie begint pas binnen een maand. Pas als het tegen augustus niet veranderd is geef ik de hoop op. Maar goed. Nog 2 maand en 25 dagen ongeveer te gaan :D Enjoy!

Ciao,
TaL
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal