Zomerverwachting 2012 (discussie)

Topic gezien door 253861 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 04 mei 2012 - 13:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

ECMWF (EC00) berekent tot maandagochtend voor het westen en noordwesten lokaal tussen de 50 en 70mm neerslag. Het leeuwendeel van deze neerslag valt in het weekend. In combinatie met een stevige westelijke en zondag naar noordwest. draaiende wind en temp. tussen de 15 en 18 graden gewoon "herfst"

Kaarten EC00 neerslag som tm maandag 12h00 en wind (temp) voor zondag 12h00





Dennis


Jelte

Hoppa! Ik heb er zin in! Wij zitten zo te zien midden in het pestweer hier, wat maar 1 ding kan betekenen: weinig wind en kans op waterhozen, of veel wind en er staan een paar heerlijke surfsessies op het programma!

Sorry voor de mensen die een weekendje weg hebben gepland hier, maar BRING IT ON!

Weerfreak 1337

Citaat van: Jelte op do 23 aug 2012 - 12:42
Hoppa! Ik heb er zin in! Wij zitten zo te zien midden in het pestweer hier, wat maar 1 ding kan betekenen: weinig wind en kans op waterhozen, of veel wind en er staan een paar heerlijke surfsessies op het programma!

Sorry voor de mensen die een weekendje weg hebben gepland hier, maar BRING IT ON!

Vergeet niet de ruige zeedonders!  ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: Johann op do 23 aug 2012 - 10:44
ECMWF (EC00) berekent tot maandagochtend voor het westen en noordwesten lokaal tussen de 50 en 70mm neerslag. Het leeuwendeel van deze neerslag valt in het weekend. In combinatie met een stevige westelijke en zondag naar noordwest. draaiende wind en temp. tussen de 15 en 18 graden gewoon "herfst"

Kaarten EC00 neerslag som tm maandag 12h00 en wind (temp) voor zondag 12h00


Je bedoelt hetzelfde dat we, op 3 weken na, vanaf einde februari al hebben? Ow dit keer wat meer wind zie ik. Tja, saaiheid ten troef! Wéér regen....phoe :o

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op do 23 aug 2012 - 16:54
Je bedoelt hetzelfde dat we, op 3 weken na, vanaf einde februari al hebben? Ow dit keer wat meer wind zie ik. Tja, saaiheid ten troef! Wéér regen....phoe :o

Zoals jij het doet voorstellen is het alleen maar slecht weer geweest en regen, regen nog eens regen. De cijfers laten voor het hele land toch wat anders zien, en mijn ervaring is ook anders. Er is ook veel zon geweest en droge dagen met hoge(re) temperaturen. En wat mij betreft saai allerminst, er is veel verschillend weer langs gekomen, met hier en daar een record en verder veel instabiliteit dus het nodige aan onweer en aanverwante verschijnselen.

Tyshane

Even nog een paar kaartjes voor komend weekend, van GFS 12z-run:





bron: wetter3.de

Dennis

"monster" in de zomer  ;) uit- diepend tot 995Hpa

Pascal Soomers

Nog wat ver, maar de voorpret stijgt wat betreft het zien van de kaarten :). Staat er al enkele runs in! GFS: Cape, temperatuur, neerslag, 10m wind, dauwpunt, ko-index, cin, theta-e 850hPa en het modelwetter:




When a supercell arrives, you must be prepared.

vossejongk

Nog 1x mooi weer.. zou mooi zijn :P

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Prognosekaart zaterdagmiddag (Hirlam) :Trog tegen zeeland

Marlieke

Een keer een goede onweersbui hier in Twente zou mooi zijn. Maar zoals het er nu naar uitziet (enige tot weinig neerslag) denk ik dat er weer niet veel van zal komen...
Maar goed, ik laat me verrassen en nu zal je altijd zien dat moeder natuur mij een tik op de vingers gaat geven dmv een onweersbui waarbij ik, als onweersliefhebber, zelfs zal zitten te sidderen op de stoel...  ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Pascal Soomers

We laten ons allemaal maar verrassen :D. Komt heus nog wel wat leuks langs dit jaar :).
When a supercell arrives, you must be prepared.

Marsel

Vanmorgen werd ik toch wel enigszins vrolijk van het scenario wat onze rekenbreinen ons voorschotelen voor het eind van komende week. Zowel bij EC als GFS zien we hoe hogedruk zich vanaf vrijdag vanaf de oceaan naar onze omgeving uitbreidt. Dat zou vanaf komend weekend best wel eens een x aantal van die typische 'mellow' (na)zomerdagen op kunnen leveren. Weinig wind, vrij veel zon en temperaturen die na het oplossen van de ochtendnevels en mistbanken tussen 20 en 25 graden uitkomen. Ondanks dat het nog wat ver weg is en de uiteindelijke positie van de rug-as bepalend zal zijn voor het definitieve weer, moeten we deze evolutie even in de gaten houden.
Even kijken hoe de EC pluim er uit komt straks. De opers van zowel GFS als EC zijn het redelijk met elkaar eens in ieder geval. Het 00Z ensemle van GFS laat een duidelijke trend zien, opwarmend tegen eind van de komende week.

Pascal Soomers

Positief bericht, Marcel! Even afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.. Nieuwe GFS run loopt nu in ieder geval binnen.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Tyshane

Goed bericht Marsel, de eerste helft van aanstaande week ook prima weer overigens. :) Maar hierbij even de pluimen:


Amerikaanse model:





Europese model:



........

Bron: Weerplaza.nl
Interpretatie & uitleg vind je hier...

........

Weatherboy

Deze kaart is misschien wel heel ver weg. Maar als deze drukligging zich zo gaat vastleggen krijgen we een hele mooie nazomer.
En de Groenlandse ijskap die gaat in record tempo dan weer aangroeien. Wat een ding daar in het Poolgebied.

Dennis

Heerlijke dag woensdag op programma :)

4seasons

Off topic


Ik weet niet of er een moderator/nieuwsberichter nu op dit moment op het forum aanwezig is??   

Powered by EzPortal