Ballon houdt politie bezig

Topic gezien door 5245 bezoekers
Gestart door Reutel, za 25 feb 2012 - 16:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

Citaat van: Reutel op zo 26 feb 2012 - 21:15

Mooi filmpje van een cam die met de weerballon mee mag!  8)

Zeer mooi filmpje :)
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Weerfreak 1337

Leuk filmpje inderdaad, ding komt best hoog, je ziet op het einde de zwarte ruimte :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

GekkeLeo

Gaaf zeg, een mooi ook dat je van blauw naar zwarte lucht gaat (ruimte)

Shadow112

Eigenaar mysterieuze ballon is Brits bedrijf

De eigenaar van de mysterieuze ballon die vorige week vrijdag in het Zuid-Hollandse Numansdorp uit de lucht werd gehaald, is bekend. Het gaat om een Brits bedrijf, dat luchtballonnen fabriceert en test, meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag.

Het object van 3 bij 5 meter sleepte een lange kabel achter zich aan met een kastje met meetapparatuur. De kabel van het ding raakte een stroomdraad nabij Den Bommel, wat zorgde voor een knal en een flits. Daarna beschadigde de kabel zeker ??n geparkeerde auto. De Dienst Luchtvaart van de politie deed onderzoek naar de herkomst.

Bron: depers.nl

ThaGhostNL

De mysterieuze ballon die vorige week op Flakkee voor kortsluiting zorgde, komt uit Groot-Brittanniƫ. Dat heeft de politie vrijdag bekendgemaakt. De ballon is van een Brits bedrijf dat luchtballonnen fabriceert.


De ballon is drie bij vijf meter groot. Het ding werd getest op het terrein in Groot-Brittanniƫ. Toen het weer slechter werd, wilde het personeel de ballon naar binnen halen, maar in plaats daarvan vloog de ballon weg. Vervolgens is het gevaarte over de Noordzee gedreven richting onze regio.

Aan de ballon zat een kabel vast. Bij Den Bommel kwam die kabel tegen een hoogspanningsmast. Dat veroorzaakte een stroomstoring. Bij Numansdorp werd de ballon uiteindelijk uit de lucht gehaald.

Het bedrijf wordt niet vervolgd, omdat er volgens de politie geen strafbare feiten zijn gepleegd. De politie heeft de eigenaar in contact gebracht met mensen die schade hebben opgelopen bij het neerkomen van de ballon in de Hoeksche Waard. Netbeheerder Stedin heeft aangekondigd een rekening van enkele tienduizenden euro's naar Groot-Brittanniƫ te sturen.

Bron: Rijnmond.nl
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Diem

Ik hoorde het ja.
Ik kon het me al niet voorstellen dat de ballon uit Amerika zou komen.

Powered by EzPortal