Ballon houdt politie bezig

Topic gezien door 5243 bezoekers
Gestart door Reutel, za 25 feb 2012 - 16:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reutel

Mysterieuze ballon houdt politie bezig

De Dienst Luchtvaart van de politie doet onderzoek naar de herkomst van een ballon die vrijdag in het Zuid-Hollandse Numansdorp uit de lucht werd gehaald. De ballon van 3 bij 5 meter sleepte een lange kabel achter zich aan met een kastje met meetapparatuur. Dat laat de politie weten. Bewoners van de Handelstraat zagen de ballon vrijdagmiddag overvliegen en schakelden de politie in. De kabel van het ding raakte een stroomdraad nabij Den Bommel, wat zorgde voor een knal en een flits. Daarna beschadigde de kabel zeker één geparkeerde auto. Nadat de kabel achter een auto bleef haken, kon de ballon door de brandweer met een lier naar beneden worden gehaald. De politie vermoedt dat het gaat om een weerballon. Hij zou afkomstig zijn uit Middelharnis. De politie heeft de zaak nog in onderzoek.

Bron RTL

Wouter Pringels

Haha, dat is wel balen. Wil ik wel weten welke meetgegevens die persoon doorkreeg als die kabel een stroomdraad raakte  8)

Reutel

"De kabel raakte een stroomdraad nabij Dem Bommel..." Bommel... Bommel..? waar ken ik dat toch van?  ::)

Shadow112

Hier foto. Best groot ding, dacht dat weerballonnen wat kleiner waren.  :o

Wouter Pringels

Inderdaad, best een aardig groot ding wist ook niet dat een weerballon zo groot kon zijn.

Diem

Haha ik las het net ja.
Komt me bekend voor waar die is geland, ik woon er vlakbij namelijk.
Dat ding is wel heel groot, je zou inderdaad niet zo snel zeggen dat het een weerballon is, maar je hebt ook hele grote.

GekkeLeo

Mmm daar is die dus.... :(

Haha nee hoor :P Das een aardige ballon :P

Graphicnizor

en GS komt meteen weer met alien ballon :P lache!

Reutel

Hmm.. de ballon is tussen de weerstations geland :D

Sven

Dat is een flinke ballon zeg, dacht ook dat weerballonen kleiner waren. Of het is gezichtsbedrog van ver weg.

Haha die gegevens kan je waarschijnlijk gedag zetten na het contact met de stroomdraden.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

ThaGhostNL

Oops geluk dat ze geen grote stroomstoring hebben gehad, anders hadden we over 9 maanden weer een babyboom :)
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Reutel





Mooi filmpje van een cam die met de weerballon mee mag!  8)

Sven

Citaat van: Reutel op zo 26 feb 2012 - 21:15

Mooi filmpje van een cam die met de weerballon mee mag!  8)

Inderdaad mooie beelden, helaas dat mensen niet altijd slim nadenken. En je eerst toestemming moet vragen om er
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Diem

Citaat van: Reutel op zo 26 feb 2012 - 21:15
Mooi filmpje van een cam die met de weerballon mee mag!  8)
Super mooi filmpje inderdaad. Dit ga ik deze zomer waarschijnlijk ook doen!

Sven

Citaat van: Diem op zo 26 feb 2012 - 23:03
Citaat van: Reutel op zo 26 feb 2012 - 21:15
Mooi filmpje van een cam die met de weerballon mee mag!  8)
Super mooi filmpje inderdaad. Dit ga ik deze zomer waarschijnlijk ook doen!

Als je het doet, wel eerst aangeven he bij LVL.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Diem

Citaat van: Sven op zo 26 feb 2012 - 23:11
Als je het doet, wel eerst aangeven he bij LVL.
Ik las dat dat moet inderdaad. Is dat veel werk om allemaal te regelen?

franssie

Citaat van: Diem op zo 26 feb 2012 - 23:16
Ik las dat dat moet inderdaad. Is dat veel werk om allemaal te regelen?
Bel (evt of mail) ze even over hoe en wat, ik ben er wel eens geweest het het zijn ook gewone mensen. Daarnaast zijn er ook genoeg radioamateurs die het doen, dus het is zeker mogelijk.

Diem

Citaat van: franssie op ma 27 feb 2012 - 19:30
Bel (evt of mail) ze even over hoe en wat, ik ben er wel eens geweest het het zijn ook gewone mensen. Daarnaast zijn er ook genoeg radioamateurs die het doen, dus het is zeker mogelijk.
Oke ;)
-----
Wat ik wel raar vind is dat ze nu zeggen dat de ballon mogelijk uit Amerika komt omdat het een ''stratosferische  ballon is die wel 10 kilometer hoog komt''. Een weerballon gaat 20-30 kilometer hoog en die landt bijna altijd niet verder dan 100 kilometer.

NewWeatherfan

@ Diem media en feiten dat is een heel apart verhaal

politie en feiten ook overigens, lijkt me overigens wel gaaf om zo'n ballon in je achtertuin te hebben

Marsel

We kregen bij ons op de zaak op de bewuste dag een belletje van de politie of wij 'm wellicht opgelaten hadden  ;D. Na een negatief antwoord kregen ze ook bij het KNMI een 'nee' te horen. Dus waar dat ding dan vandaan is gekomen....ik zou het niet weten. Een weerballon is inderdaad kleiner.

Powered by EzPortal