Welk weerstation heb jij ?

Topic gezien door 19269 bezoekers
Gestart door Wouter Pringels, za 25 feb 2012 - 11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter Pringels

Hallo,

Ik maakte even dit topic aan, is wel interessant om te weten wie welk weerstation heeft, zeker voor weer amateurs met een website, enz...

Ikzelf heb het Vantage VUE weerstation, als console gebruik ik het display van een Vantage Pro 2 was een optie.
Ben er zeer tevreden van alle gegevens die beschikbaar zijn lopen om de 2seconden binnen op het console, er zijn wel enkele nadelen en dat is dat je geen UV, Solar en andere diverse sensoren kan aansluiten of gebruiken. Een kaartje van solar & uv index is makkelijk gevonden op het internet, dus heb er geen problemen mee.

Hier even de opstelling van het station bij mij thuis




zorba

Mooi spul Wouter!

Volgens mij zou het slim zijn om een board te maken voor weerstations. Nu staat dit topic bij weerfoto's ;)
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Jan van Ooijen

Citaat van: zorba op za 25 feb 2012 - 11:44
Mooi spul Wouter!

Volgens mij zou het slim zijn om een board te maken voor weerstations. Nu staat dit topic bij weerfoto's ;)

Het board is inmiddels aangemaakt en topic verplaatst
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Wouter Pringels

Dank Zorba ! En Jan bedankt om het topic op de juiste plek te zetten, alsnog een nieuwe sectie aan te maken.


Jan van Ooijen

Citaat van: Pringelz op za 25 feb 2012 - 11:58
Dank Zorba ! En Jan bedankt om het topic op de juiste plek te zetten, alsnog een nieuwe sectie aan te maken.

Geen dank, mooiste zou zijn je foto's 1240 te plaatsen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Onno_D

Ik heb zelf de NX pro. Niet heel professioneel, maar wel leuk om bij te houden  :). Mijn temperatuurmeter staat in een houten ''weerhut''. Ik heb wel problemen met de windmeter, omdat mijn tuin vrij klein is en midden in een wijk staat.



Bron: ww.weerstationkopen.nl

Wouter Pringels

Mooi weerstation Onno, heb deze ook gehad vroeger maar wel de versie met UV index erbij.

Johann

Heb een Davis Vantage Pro2 Plus welke tevens onderdeel uitmaakt van het offici?le MeteoCentrale Messnetz van Zwitserland (Unwettercentrale), in Nederland beter bekend onder de naam Noodweercentrale. 

>>  http://www.meteocentrale.ch/de/europa/schweiz/wetter-brig-termen/details/S069022/



Meer info via min Website (Duits) >>  http://www.davis.bplaced.net/index_bestanden/Page438.htm

Ciao Johann


Wouter Pringels

Mooi Johann, weerstation staat ook mooi opgesteld, moet wel tof zijn daar te wonen tussen al die gebergten.

Johann

Citaat van: Pringelz op za 25 feb 2012 - 15:36
Mooi Johann, weerstation staat ook mooi opgesteld, moet wel tof zijn daar te wonen tussen al die gebergten.

Ja zeg dat, plek is uniek zo inner-alpin. Aan de ene kant de Berner Alpen (foto) en aan de andere kant het Simplongebied (grens Italie)
Altijd ook weer fascinerend om te zien hoe de fronten (f?hn, neerslag) zich gedragen. Overigens heft Wallis een heerlijk klimaat. Enerzijds het  bergklimaat met sneeuw van november tot in maart anderzijds ook de licht mediterrane invloed met veel zon en droge warmte.

Ciao Johann


Wouter Pringels

Kan ik best geloven dat de plek uniek is en ook ivm de fronten, als je daar een vakantiehuisje zou hebben is het uitzicht toch wel prachtig. Ook al zou er geen sneeuw liggen blijft het daar mooi, met die landschappen (bergen) op jou foto. Nu als er onweersbuien zijn, moet het daar toch ook wel best knallen tussen die bergen en zeker op zo'n hoogte ?

Groeten,

Wouter

GekkeLeo

Heb zelf de Alecto 3500 maar wil graag een nieuwe, deze heeft af een toe kuren. Misschien een idee om extra cooling in dat kastje aan te brengen of staat die altijd open?

Graphicnizor

Ik heb dezelfde als Johann, is gewoon het beste op de markt en degelijk ook nog!

GekkeLeo

Citaat van: Graphicnizor op za 25 feb 2012 - 18:56
Ik heb dezelfde als Johann, is gewoon het beste op de markt en degelijk ook nog!
Is idd een mooi ding, alleen jammer dat er een flink prijskaartje aan hangt :(

Onno_D

Wow Johann. Op wat voor een supergave plek woon jij toch. Prachtig zo dat weerstation met de Alpen erbij! Ik ben jaloers :P

Wilfred Janssen

Ik heb sinds eind januari een Davis Vantage Pro 2. Nu staat de windmeter nog op 3,5 meter. Maar binnenkort wordt er een windmastje ter hoogte van 12 meter in gebruik genomen :D

Hier wat foto's van de opstelling:





Binnenkort zullen ook mijn dagrapporten op dit forum te vinden zijn :)

Groeten Wilfred
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Wouter Pringels

Mooie opstelling van je station Wilfred, jij woont in het open veld zo te zien ? Heb je dan wel een hoge mast nodig aangezien je daar toch wel veel wind hebt, uiteraard kan dat voor nog betere metingen.

Groeten,

Wouter

Wilfred Janssen

Citaat van: Pringelz op zo 26 feb 2012 - 10:43
Mooie opstelling van je station Wilfred, jij woont in het open veld zo te zien ? Heb je dan wel een hoge mast nodig aangezien je daar toch wel veel wind hebt, uiteraard kan dat voor nog betere metingen.

Groeten,

Wouter

Ja ik woon in een erg landelijk, maar vooral open gebied. Op ongeveer 20 meter van het weerstation staan wel een aantal struikjes en een kippenhok in onze tuin, maar tot nu toe heb ik daar totaal geen last van gehad.

Als het goed is kan ik op 10-12 meter hoogte veel meer wind vangen. Dan kom ik in alle windrichtingen overal bovenuit en zijn de invloeden minimaal. Maar dat kan ik pas zeggen op het moment dat de mast staat.

Groeten Wilfred
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Wouter Pringels

Citaat van: Wilfred Janssen op zo 26 feb 2012 - 10:46
Citaat van: Pringelz op zo 26 feb 2012 - 10:43
Mooie opstelling van je station Wilfred, jij woont in het open veld zo te zien ? Heb je dan wel een hoge mast nodig aangezien je daar toch wel veel wind hebt, uiteraard kan dat voor nog betere metingen.

Groeten,

Wouter

Ja ik woon in een erg landelijk, maar vooral open gebied. Op ongeveer 20 meter van het weerstation staan wel een aantal struikjes en een kippenhok in onze tuin, maar tot nu toe heb ik daar totaal geen last van gehad.

Als het goed is kan ik op 10-12 meter hoogte veel meer wind vangen. Dan kom ik in alle windrichtingen overal bovenuit en zijn de invloeden minimaal. Maar dat kan ik pas zeggen op het moment dat de mast staat.

Groeten Wilfred

Ik begrijp het, is wel een pluspunt om landelijk te wonen met windmetingen, ik woon niet in een stad maar rondom het huis staan nog redelijk wat bomen en huizen, daardoor is het ook moeilijk om windstoten die normaal verwacht zouden zijn te meten.

Johann

Citaat van: Wilfred Janssen op zo 26 feb 2012 - 10:40
Ik heb sinds eind januari een Davis Vantage Pro 2. Nu staat de windmeter nog op 3,5 meter. Maar binnenkort wordt er een windmastje ter hoogte van 12 meter in gebruik genomen :D
Hier wat foto's van de opstelling:
Binnenkort zullen ook mijn dagrapporten op dit forum te vinden zijn :)
Groeten Wilfred

Dank voor je fotos.
Goede keus en dito locatie.
Ben het met Wouter eens, lekker zo laten vwb wind (hoogte anemometer) gezien het open terrein.
In plaats daarvan zou ik de Davis met UV en Solar straling uitbreiden   :P

Ciao Johann

Powered by EzPortal