Winter Discussietopic 2020/2021 deel 2

Topic gezien door 103881 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 05 feb 2021 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lothiriel

Kijk met die 7 cm die Arpege voor Leuven berekent zou ik meer dan gelukkig zijn, en dan gun ik onze noorderlingen ook een veel dikker sneeuwtapijt.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

WrF met meeste sneeuw in ZO
Hoeveelheden stuk minder overal

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Lijkt beetje op wat ze bij het NOS weer aangeven

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Ben zeer benieuwd naar de EC run

Bacci

Nou maar hoor je niet klagen hoor met 10 cm sneeuw, alles meer is mooi meegenomen  ;D

petje

We moeten het gewoon afwachten wat waar en hoeveel er komt bij ons omgeving Eindhoven wordt bij de ene voorspeld van bijna niks tot veel dus blijft afwachten voor ons... Voor die gene wat het al bijna zeker is veel plezier alvast

Mrkos

Hmmm, ben benieuwd waar de NOS die hoeveelheden op baseert? GFS en WRF? De rest is veel minder namelijk. Hoop natuurlijk wel dat het uitkomt :D

martijn

Volgens mij steeds minder sneeuw in de verwachtingen?  ???

Mrkos

https://www.weer.nl/nieuws/2021/sneeuwstorm-veroorzaakt-dit-weekend-ontwrichting

Weer.nl is ook wel enthousiast over de hoeveelheden als je het filmpje kijkt in het artikel hierboven.

Edit: heel raar dat het linkje niet werkt.

Joep

AROME model

Edit arpege model

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Jasneker

Geen paniek, wacht nou gewoon af wat er bij je valt....
Ik reken hier op een paar centimeter door het verwaaien, valt er meer, mooi kunnen we vegen en sneeuwscheppen, voor het eerst in lange tijd hebben we een grote kans op winter weer met vorst en een wit pak goud.
Geniet er van, en niet met bij elkaar geknepen billen elk plaatje volgen en doemdenken.
Ja ik heb 1963 meegemaakt en zo erg zal het niet worden, maar elk wit pak sneeuw is er een. :P

zwoof


sjaak_trekhaak

Citaat van: xzaz op vr 05 feb 2021 - 18:10harmonie zit vaak wel aardig in de richting.
Dan gaat het heel snel weer over corona maandagochtend 🤣

dennis089

Volgens de laatste modellen zit zelfs Armand nu ook al in de sneeuw  ;D

X-treme

EC lijkt weer ietsje noordelijker.

Edit: EC komt alleen niet veel hoger dan plaatselijk 10 cm, met name in het zuiden  :(
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Mrkos


Kermisspin

Citaat van: X-treme op vr 05 feb 2021 - 19:09EC lijkt weer ietsje noordelijker.

Dat spring waarschijnlijk nog wel een paar keer heen en weer 😉
Volvo for life!

martijn

Hoeveelheden worden minder en minder :-\

X-treme

Citaat van: Kermisspin op vr 05 feb 2021 - 19:19Dat spring waarschijnlijk nog wel een paar keer heen en weer 😉

Ja klopt, ik maak me meer zorgen om de hoeveelheid sneeuw.
EC word elke run minder.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Joep

Ec t/m maandag ochtend 7 tot 15 cm

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Romigo

Ik denk dat het beste is dat alle forumleden zondagavond of maandagmorgen de cm gaan doorgeven op dit kanaal, zodat er een reëel beeld komt welke hoeveelheden er precies zijn gevallen.

Citaat van: Jasneker op vr 05 feb 2021 - 18:42Geen paniek, wacht nou gewoon af wat er bij je valt....
Ik reken hier op een paar centimeter door het verwaaien, valt er meer, mooi kunnen we vegen en sneeuwscheppen, voor het eerst in lange tijd hebben we een grote kans op winter weer met vorst en een wit pak goud.
Geniet er van, en niet met bij elkaar geknepen billen elk plaatje volgen en doemdenken.
Ja ik heb 1963 meegemaakt en zo erg zal het niet worden, maar elk wit pak sneeuw is er een. :P

Caps

Lijkt toch allemaal wel mee te vallen, allemaal groter gemaakt dan het is, uiteindelijk denk ik dat de maximale hoogte rond de 15cm is als we geluk hebben, let maar op alles zwakt af boven Nederland,en de Duitsers krijgen de jackpot

Powered by EzPortal