Het vermiste winterdiscussie topic 2019/2020 Deel 1

Topic gezien door 68766 bezoekers
Gestart door Armand, zo 01 dec 2019 - 13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TMCThomas

Dat zou een beter begin zijn van de winter  ;)


Maxim

Ja ja ik ken da al, dan laten ze zo'n kaarten zien een heel jaar lang en dan slagen ze 3 dagen voor de kou inval om naar een west circulatie voor 5 maanden 😂

Jasneker

Laten we van het topic "geen winter discussie" noemen....;(
Tot begin maart dezelfde ellende alleen west circulatie met meer regen en lauw water.

vossejongk

Citaat van: Jasneker op di 18 feb 2020 - 17:10Laten we van het topic "geen winter discussie" noemen....;(
Tot begin maart dezelfde ellende alleen west circulatie met meer regen en lauw water.

Bij deze  ;D

Jasneker


TMCThomas

hahah wel toepasselijk ja.

Als iemand hier nog vertrouwen in gfs over heeft, sneeuwkansen voor volgende week zijn relatief hoog:



verwacht er echter niet veel van.

GeneralDuke

Citaat van: TMCThomas op do 20 feb 2020 - 11:39Als iemand hier nog vertrouwen in gfs over heeft, sneeuwkansen voor volgende week zijn relatief hoog:

Met verwachte temperaturen van 8 graden verwacht ik hier inderdaad niet zo veel van.
Laat de lente maar komen!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jasneker

De enigste sneeuwkansen verwacht ik in de diepvries afdeling van mijn USA koelkast....
Tot en met 4 maart temperaturen van +6 tot +10 of meer graden is het lauw water.
Maart roert zijn staart, April doet wat ie wil, zie ik ook niet meer zitten na deze record herfst.
Volgende keer koop ik gewoon zomerbanden i.p.v. 4 seizoen banden, misschien dat er dan weer winter komt, geef mij maar de schuld ;)

TMCThomas

Citaat van: GeneralDuke op do 20 feb 2020 - 13:31Met verwachte temperaturen van 8 graden verwacht ik hier inderdaad niet zo veel van.
Laat de lente maar komen!
Ik verwacht het ook niet hoor, maar onderschat de kracht van neerslagafkoeling niet.
GEM doet mee met GFS en laat sneeuwkaartjes zien, bij GEM zit daar nog wat meer potentie in, door een randstoring die over het zuiden over ons land heen trekt krijgen we een aflandige stroming, samen met koude bovenluchten (-4 tot -8) kun je dan best een leuk sneeuwdek hebben. Gaat natuurlijk niet zo gebeuren als het er nu instaat, die randstoring is straks weer anders of weg. Maar biedt wel kansen. Ik merk overigens dat ik weer te hoopvol begin te worden, ergens diep van binnen hoop ik er stiekem nog wel op hahah.







TMCThomas

niks bijzonders nog, maar kansen zijn er.



EDIT: Vorige plaatje was run van gister*

er zitten vanzelfsprekend leuke dingen tussen haha



maar verwacht er indd nog niet veel van.

Der RoX

Voor je het weet, krijg je een maart als in 2018 voor je bakkes
WiNtEr!!11!1!@

JerryL

Die (kleine) sneeuwkansen lokten mij weer hierheen om te checken... maar helaas...

TMCThomas

Citaat van: JerryL op vr 21 feb 2020 - 21:59Die (kleine) sneeuwkansen lokten mij weer hierheen om te checken... maar helaas...

kansen zijn nog niet van de baan.


Joep


TMCThomas

Vind gfs lastig te geloven maar plaats ze toch maar weer ff:



Woensdag:




Donderdag:






Icon laat woensdag ook sneeuw zien



WRF laat woensdag minder zien maar dan juist weer de donderdag wel die GFS ook laat zien, dat is een intressante, opnieuw weer een laag maar deze keer zuidelijker en er is (voor het laag uit) meer kou aanwezig. Ligt erg aan de koers van dit laag wat er gaat gebeuren.

TMCThomas

Nieuwste run GFS:





EDIT: Donderdag:





ECWMF:




TMCThomas


Joep

GFS EN EC sneeuwkansenJe hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

TMCThomas

Nieuwste arome komt met sneeuw voor ong. de helft van het land.


Armand

Wegens Carnaval en een daarop volgende vakantie krijg ik helaas weinig mee van de sneeuwkansen komende dagen. Woensdagnacht/ochtend is wel een aandachtspunt als een trog met geclusterde buien ergens over het zuiden van het land trekt. Door de gunstige timing en tijdens intensieve buien kan er misschien voor het eerst dit seizoen op wat grotere schaal sneeuw gaan vallen.

Powered by EzPortal