Lente discussietopic 2019

Topic gezien door 28992 bezoekers
Gestart door vossejongk, zo 17 mrt 2019 - 18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy

Is het bij jullie ook zo stoffig?
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


Remy

Geen Sahara stof. Dit komt van de akkers.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

martijn

ik ga zaterdag luik bastenaken luik fietsen voorspellingen zijn nog niet echt best :( net een weekend te laat

flyineddy

Heerlijk weer was het tussen de middag. Lekker warm, maar de (toch wel stevige) wind zorgde ervoor dat mijn middagwandeling niet té warm was.

Inmiddels zie ik op de radar boven België en noord Frankrijk wat (onweers-)buien ontstaan. Hier zullen we in Nederland later vandaag mogelijk ook mee te maken krijgen. Van mij mag het, want die stuiverij hoeft van mij niet.
Ook de komende dagen is er regelmatig kans op wat (onweers-)buitjes.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

AFTH14

Kom maar op met die regen!

TMCThomas

onweer zit nu vooral over de grens bij Duitsland, denk dat het daar ook wel voornamelijk zal blijven.



Estofex:

Voor degene die het nog niet weten, Voor real-time locaties van het onweer kun je op deze site kijken: http://de.blitzortung.org/live_lightning_maps.php?map=16
Hier momenteel wel aardig donkere wolken.

marco-groningen

Hier trekt een onweersbui voorbij. Fijn om dat geluid weer eens te horen.

TMCThomas

Hier net ook een enkele flits gehad
Edit: lijkt nu toch flink wat onweer de achterhoek binnen te schuiven

Adrie

Lekker die afkoeling voor mij is het al lang te warm geweest

Bigfoot

Citaat van: Adrie op wo 24 apr 2019 - 19:52
Lekker die afkoeling voor mij is het al lang te warm geweest

Ja precies,ik heb het helemaal gehad met die klote hooikoorts.

TMCThomas

flinke wat onweer nu in oost nederland.


Armand

Dat is inderdaad een vrij actieve onweersbui aan de warme kant van het koufront-complex. Het is uiteindelijk misschien zelfs wat westelijker gekomen dan er eerder verwacht werd, een meevaller voor de onweersliefhebbers in het oosten ;) Het gehele land krijgt in elk geval een flinke plens water erbij als buffer voor de reeds opgelopen droogte (en het resterende product van vorig jaar). Ook tot en met het weekend lijkt er geregeld wat regen te gaan vallen.

Mrkos

Pec - Fc Groningen gestaakt, te veel onweer. Gaat dus lekker tekeer daar in Zwolle.

petertje

Hier in Bussum is zo 2,2 mm gevallen. Schiet dus niet zo op.

Jasneker

Woensdag en donderdag avond ongeveer 20 mm, vandaag droog en later op de dag weer zonnig.
Mag nog wel wat bij aan de grond te zien, de droogscheuren staan nog in de klei sinds vorig jaar....

flyineddy

Ik weet niet hoeveel regen hier de afgelopen paar dagen is gevallen, maar echt veel zoden aan de dijk heeft het niet gezet.
Het is hier gewoon nog steeds droog.

Op de buien van woensdagavond zat hier trouwens wel een mooie shelf-cloud.
Ik heb er een paar foto's van gemaakt, die staan in mijn foto topic :)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

dennis089

wat is er in de maak op 5 en 6 mei... EC komt met een draak van een temperatuursprong. Hoe heet gaat de soep gegeten worden. 25+?

Jasneker

Uitschieter? buienradar en KNMI verwachten gewoon 14 tot 15 graden...

NitroGenetics

even offtopic, ik heb niet de mogelijkheid om een eigen foto's topic te maken :(

Powered by EzPortal