Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 1

Topic gezien door 117520 bezoekers
Gestart door Armand, ma 12 nov 2018 - 17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

Puth Limburg valt nu ook sneeuw, bij een temp van ongeveer 0 graden!
seizoen 2018/2019

TMCThomas

Hier wordt het ook al gestaag wit.  :D

Anne.

In Eindhoven ook alles redelijk wit. Ik vermoed inmiddels een kleine CM.
We reizen momenteel richting het westen, ben heel benieuwd hoe alles daar is.. :)

Adrie

Mooi sneeuw op mijn verjaardag ,is weer wat jaartjes geleden,,,????????

Tyshane

Yes, alles wit hier! Wat heb ik dat gemist, schitterend. En leuk zo tijdens de donkere dagen voor Kerst! Ik weet dat het geen lang leven beschoren is, maar dit pakken we toch weer mooi even mee. :)

P.s Adrie, gefeliciteerd! :)

devil-strike

Haarlem ook een witte laag van +- 1cm zal in loop van middag jammer genoeg wel weer weg zijn, dooit al aardig namelijk.
Locatie: regio Haarlem

Jasneker

Sneek, 1 cm ongeveer en -2.2 C nu.
Meer zal er niet komen, maar het begin is er.

xzaz

Hier zo Drenthe sneeuwt het nog steeds.
De winter is nog niet eens begonnen!

Lothiriel

Ben in Hamont, vlak bij de Nederlandse grens (buurt van Budel, Weert enz) en hier is zo'n 2-3 cm gevallen. Smelt nu langzaamaan weg, maar gaat redelijk traag dus ik vermoed dat het nog best koud is hier.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

gilleeesss

West belgie niks gekregen, wel op een bepaald moment gigantisch gevaarlijk door ijzel, voor de rest niks speciaals. Geniet van jullie sneeuwpopjes (NL) :D


Armand

Hopelijk geniet/heeft iedereen genoten van wat sneeuw! Helaas viel er in België voornamelijk regen/ijzel (geheel volgens verwachting) Hier begint de dooi flink in te treden met een aangenaam zonnetje. Ben vanochtend zelf een flink stuk gaan hardlopen, heerlijk die krakende sneeuw onder je voeten ;D

Helaas maar van zeer korte duur en we hoeven voorlopig nog even geen nieuw winters intermezzo te verwachten. Het in elk geval voor eventjes genieten ;)

TMCThomas

Citaat van: gilleeesss op zo 16 dec 2018 - 12:20
West belgie niks gekregen, wel op een bepaald moment gigantisch gevaarlijk door ijzel, voor de rest niks speciaals. Geniet van jullie sneeuwpopjes (NL) :D


Ja dat gaat wel lukken, hier nog best een aardige pop gemaakt van zo'n 1,6 meter  ;D


Johannes96

Nog steeds -0.1c hier in het hoge noorden!

Remy

Zoals gewoonlijk blijft het hier in het groningen gewoon liggen. Denk dat ik morgen gewoon ruiten moet krabben en sneeuw op de weg zie. Koude bodemlucht opruimen kost veel windkracht.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


Arend

Zijn er meer mensen waarbij er nog iets in de tuin bloeit? Hier heb ik nog een bloembak met Bacopa Sutera cordata met volop witte bloemetjes. Met de huidige vooruitzichten zou deze eenjarige wel eens de jaarwisseling kunnen halen.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

dennis089

Het is weer voorbij.. Een mooie sneeuwdag en terug de wc in.

Joep

Hele interessante berekening volgens gfs in de stratosfeer begin januari. Het model berekent al een prominente SSW eind december, maar nu zelfs een splitsing van de poolwervel. Een SSW is het belangrijkste ingrediënt voor mogelijk koud winterweer. Spannend dus!

https://t.co/ZWthIqcv0S


henkensjoeke

wanneer komt winterdiscussie topic 2?

ThaGhostNL

Citaat van: henkensjoeke op wo 19 dec 2018 - 15:57
wanneer komt winterdi3scussie topic 2?
Zodra er zich weer een mooie situatie voor gaat doen. De komende dagen is het grijs, winderig en vooral nat. Neerslag tot de kerstdagen tot gemiddeld 50mm totaal. Het meeste valt op vrijdag/zaterdag en maandag.

My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Powered by EzPortal