Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226227 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

TaL

Die WAA gaat helemaal tot de pool
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Ed Deijkers

Citaat van: Lothiriel op di 20 feb 2018 - 19:06
En wat is nu je punt?  >:(
dat het me frappeert. Het is slechts een mededeling. Geen vraag, wellicht retorisch te interpreteren.
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Weerextrem

O... Ok... mijn broek zakt van af... ::)





N-hèmi





Dag nederland, word ingevroren  ::) ::)

Joep


zwoof

EC komt met strenge vorst in maart! Het kan verkeren  8)

winter67

Zou een week ijsdagen reeel zijn?

Weerextrem

Citaat van: zwoof op di 20 feb 2018 - 20:00
EC komt met strenge vorst in maart! Het kan verkeren  8)

zeg gerust streng tot zeer strenge vorst!

zwoof

Citaat van: winter67 op di 20 feb 2018 - 20:02
Zou een week ijsdagen reeel zijn?

Ja waarom niet? Extremen zullen altijd blijven.  Enkele koude records zijn nu virtueel gebroken in de pluim. Nu hopen dat het uitkomt.  Lang leve de uitzonderingen.   ;)

Joep

Oper tot -4 overdag, -12 snachts op einde run

plaatje 1 via edaldus

Der RoX

Notitie aan mijzelf: Handschoentjes kopen en voorlopig geen sneaker(sokken) aantrekken  ;D ;D ;D
WiNtEr!!11!1!@

Energizer85

Voorlopig zijn we gestart met vorstnachten... het gaat flink vriezen al komende nachten, dus een mooie opmaat voor de ijsdagen vwb de ijsvloer...

Dit kon wel eens heel spannend worden...

winter67

Vorst overdag helemaal in de noordzee dus al zou er een zeewind komen word het niet warmer

Opeens is het forum ontwaakt

Armand

Echt een prachtrun weer van EC. Mooi ook om inderdaad te zien hoe de vorst zich zelfs tot over de Noordzee uitbreidt. Dat geeft wel aan dat we met serieuze kou te maken gaan krijgen. Spannende week voor de boeg!

TaL

Marsel is in zijn grot gekropen om te gaan genieten van de warmte diep onder de grond  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Marsel

Citaat van: TaL op di 20 feb 2018 - 21:05
Marsel is in zijn grot gekropen om te gaan genieten van de warmte diep onder de grond  ;D

Haha, nee hoor. Al scheelt het niet veel  ::). Juist nu ik de eerste voorjaarsopleving bij mezelf bemerkte komt deze ellende vanuit het oosten. Het trauma van 2013 komt weer terug. En hoewel ik de aanstaande kou verafschuw tot in het diepst van mijn wezen, ben ik volgens mij nog behoorlijk constructief met het vullen van het forum bezig geweest de afgelopen week :). Sommigen begonnen bijna te geloven dat ik ook winterliefhebber was geworden. Nou ik kan jullie vertellen dat dat zeer zeker nog steeds niet het geval is :)! Voor hen die er wel van houden geniet er vooral van. Schaatsen kan eind volgende week vrijwel overal en waarschijnlijk zijn we voor half maart niet van de winter af. Ik hoop in de tussentijd op een godswonder dat 'schroeizomer met veel onweersbuien' heet :D.

Joep


Marsel

Citaat van: Joep op di 20 feb 2018 - 21:15
Wat een pluim  ::)
Zo, over winter horror gesproken. My God. Een paar dagen trok ik nog wel. Maar dit  >:(. Holy crap....

TMCThomas

Citaat van: Marsel op di 20 feb 2018 - 21:15
Haha, nee hoor. Al scheelt het niet veel  ::). Juist nu ik de eerste voorjaarsopleving bij mezelf bemerkte komt deze ellende vanuit het oosten. En hoewel ik de aanstaande kou verafschuw tot in het diepst van mijn wezen, ben ik volgens mij nog behoorlijk constructief met het vullen van het forum bezig geweest de afgelopen week :). Sommigen begonnen bijna te geloven dat ik ook winterliefhebber was geworden. Nou ik kan jullie vertellen dat dat zeer zeker nog steeds niet het geval is :)! Voor hen die er wel van houden geniet er vooral van. Schaatsen kan eind volgende week vrijwel overal en waarschijnlijk zijn we voor half maart niet van de winter af. Ik hoop in de tussentijd op een godswonder dat 'schroeizomer met veel onweersbuien' heet :D.
Merkte inderdaad je erg actief was, begon inderdaad bijna te geloven dat je ook stiekem een beetje van de winter hield  ;) In elk geval bedankt voor alle updates Marsel! Altijd fijn om goed onderbouwde weer updates te lezen

EC is inderdaad ook weer mooi, laat de winter maar komen zou ik zeggen  :)
EDIT: Ik dacht trouwens even dat ik gek werd toen ik die sneeuwman op je avatar naar me zag knipogen Zwoof, totdat ik zag dat het een gifje was  ;D ;)

flyineddy

Citaat van: Marsel op di 20 feb 2018 - 21:20
Zo, over winter horror gesproken. My God. Een paar dagen trok ik nog wel. Maar dit  >:(. Holy crap....

Eén troost Marsel, er lijken wel een aantal zonnige dagen tussen te zitten. :)
En uiteraard bedankt voor de updates!
Alle andere actieve leden uiteraard ook bedankt. :)

Nieuwe pluim ziet er uiteraard weer goed uit.
Volgens mij ook weer iets kouder geworden, met aanstaande zondag temperaturen die bijna richting een ijsdag gaan. :D
Ook mooi om te zien dat in de windrichting pluim werkelijk alle leden tussen O en NO zitten voor ongeveer een week lang.
Nog nooit eerder zo'n consistentie gezien in die pluim.

Ik kijk er in ieder geval naar uit om weer op natuurijs te kunnen schaatsen.
De laatste keer voor mij was volgens mij 2012.  :(
Veel te lang geleden. Was wel mooi die keer, op de kanalen en vijvers hier vlakbij mijn huis.  ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

zwoof

Citaat van: TMCThomas op di 20 feb 2018 - 21:21
Merkte inderdaad je erg actief was, begon inderdaad bijna te geloven dat je ook stiekem een beetje van de winter hield  ;) In elk geval bedankt voor alle updates Marsel! Altijd fijn om goed onderbouwde weer updates te lezen

EC is inderdaad ook weer mooi, laat de winter maar komen zou ik zeggen  :)
EDIT: Ik dacht trouwens even dat ik gek werd toen ik die sneeuwman op je avatar naar me zag knipogen Zwoof, totdat ik zag dat het een gifje was  ;D ;)


Haha! Zie je nu pas dat de sneeuwman knipoogt? De sneeuwman heb ik samen met mijn zoon gemaakt, (ik meen in 2011) Foto gemaakt en daarna een gifje van gefabriceerd..
Hier de Oper temps voor Twente.  Er zullen een paar oude koude records gaan sneuvelen eind februari /begin maart , als dit 'm wordt.   8)









Powered by EzPortal