Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226224 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Global warming

Ik ben geen mythe  8)

Maar serieus ik zie wel wat kou op termijn maar geen ijsdag.......volgens mij wordt maart een mooie lentemaand. Kijk eens niet alleen naar de winteropties. Er zijn zat lenteopties in de modellen en daar ga ik voor. Wie wil er nou winter in maart?

TMCThomas

Wat ook wel een leuk scenario zou zijn is met een flink pak sneeuw deze koudere periode in en dat zou wellicht best eens kunnen kijk bijvoorbeeld is naar het ICON model:

In de huidige run stagneert het laagje pas net voorbij de grens naar duitsland waardoor er in nederland vrijwel niks valt maar mocht de koers nu net iets anders zijn waardoor de wind eerder naar het oosten draait zou die bak met sneeuw zo maar eens boven nederland kunnen vallen, natuurlijk nog ver weg maar zou voor mij toch wel het ultieme scenario zijn. Eerst sneeuw dan ijs.

Citaat van: Global warming op za 17 feb 2018 - 00:49

Maar serieus ik zie wel wat kou op termijn maar geen ijsdag.......volgens mij wordt maart een mooie lentemaand. Kijk eens niet alleen naar de winteropties. Er zijn zat lenteopties in de modellen en daar ga ik voor. Wie wil er nou winter in maart?
Met dauwpunten zoals hoef je je over die maximaal 1 graad boven nul geen zorgen te maken:

Winter is Winter ook in maart! wat mij betreft blijft het vriezen tot in april  ;)

zwoof

Citaat van: jelliiee op za 17 feb 2018 - 00:38
Global warming is een mythe..



Dat geloof ik dan weer niet. En we zien het daarbij gewoon gebeuren.  Dat de opwarming wellicht effecten kan hebben op het klimaat elders, of voor de toekomst is een andere discussie. Vooralsnog is er wel degelijk globale opwarming. Meten is weten en zien is geloven. :D

zwoof

Citaat van: Global warming op za 17 feb 2018 - 00:49
Ik ben geen mythe  8)

Maar serieus ik zie wel wat kou op termijn maar geen ijsdag.......volgens mij wordt maart een mooie lentemaand. Kijk eens niet alleen naar de winteropties. Er zijn zat lenteopties in de modellen en daar ga ik voor. Wie wil er nou winter in maart?

Ook gelul in de ruimte....Ik tel  zo 5 (al dan niet bijna) ijsdagen op rij.


zwoof

Oper EC is in 00Z stuk minder dan gisteren. :o  GFS 00 is wel redelijk mooi. Gemiddelde maar eerst eens afwachten... 

Edit -> ochtendpluim EC;
Kwakkel de kwakkel..

Marsel

Citaat van: zwoof op za 17 feb 2018 - 08:07
Oper EC is in 00Z stuk minder dan gisteren. :o  GFS 00 is wel redelijk mooi. Gemiddelde maar eerst eens afwachten... 

Edit -> ochtendpluim EC;
Kwakkel de kwakkel..

Thermisch gekwakkel misschien maar de beleving zal gewoon winters zijn. Td's weer tussen -5 en -10C. Tel uit je winst. Gewoon hartstikke koud met die stevige oostenwind. Alleen achter glas in de zon wellicht wel weer lentekriebels. Mocht je anderzijds een dag met grenslaag bewolking hebben is een Tx rondom nul gewoon heel reëel. Ik blijf het zeggen....de kou komt in deze situatie vanzelf. De EC00 oper letterlijk nemend (helder weer) kom je zelfs weer op de schaats zo her en der...

Der RoX

Check dat ene lid dat voor +15 gaat de 24e ???? Wat gebeurt daar?

Aanstaande maandag ook best wat spreiding richting de nacht.
WiNtEr!!11!1!@

winter67

Gfs een beetje gestoord met mogelijke strenge vorst en zeer koude ijsdagen. Qua bovenlucht net de Noordpool.
Gfs is weer kouder meer leden voor ijsdagen wel jammer genoeg ietsjes afstel

zwoof

Citaat van: Marsel op za 17 feb 2018 - 09:25
Thermisch gekwakkel misschien maar de beleving zal gewoon winters zijn. Td's weer tussen -5 en -10C. Tel uit je winst. Gewoon hartstikke koud met die stevige oostenwind. Alleen achter glas in de zon wellicht wel weer lentekriebels. Mocht je anderzijds een dag met grenslaag bewolking hebben is een Tx rondom nul gewoon heel reëel. Ik blijf het zeggen....de kou komt in deze situatie vanzelf. De EC00 oper letterlijk nemend (helder weer) kom je zelfs weer op de schaats zo her en der...

Is ook wel zo, gevoelstemperaturen liggen inderdaad allen nog onder het vriespunt in de pluim. ( +3 voelt als min 2 ) Maar vergeleken met de pluim van gisteren is ie gewoon minder. Ik hoop op een koudere vanavond. GFS 06 was ook weer een lekker koude run én met sneeuwopties.   8)

TMCThomas

Nieuwe GFS loopt binnen spannend! :D So far so good.
EDIT1: Nou..
EDIT2: Eind goed al goed Run ziet er inderdaad zelfs wat beter uit  :D Was even bang dat ik daar het mogelijk scandihoog zag verdwijnen op +132h maar hij krijgt toch weer een doorstart en de temperatuur kaart kleurt weer blauw! ::)

Weerextrem

Citaat van: TMCThomas op za 17 feb 2018 - 17:23
Nieuwe GFS loopt binnen spannend! :D So far so good.
EDIT: Nou..

Nog steeds dik in orde hoor... beter zelfs dan 06z run

Weerextrem





Wat zie ik hier fout aan dan? niks lijkt me.

zelfs de volgende kaarten steeds kouder!

zwoof

Citaat van: Weerextrem op za 17 feb 2018 - 17:34
Nog steeds dik in orde hoor... beter zelfs dan 06z run

Heerlijke kaarten tot nu toe  8)

Weerextrem

Citaat van: zwoof op za 17 feb 2018 - 17:37
Heerlijke kaarten tot nu toe  8)

LT nu echt veel minder geworden :(

TMCThomas

Tja dat eindigt inderdaad wel iets minder maar goed dat is nog zeer ver weg, daar kan nog aan gewerkt worden!

zwoof

Citaat van: Weerextrem op za 17 feb 2018 - 17:44
LT nu echt veel minder geworden :(

Jep, laatste kaarten zijn niet zo goed. Gelukkig is dat nog ver weg,:D


hesselsjoerd

Die depressie boven de Baltische staten is een beetje het probleem in deze run. De strakke stroming uit Siberië wordt hierdoor onderbroken, en de hogedruk komt meer noordelijk te liggen.

Der RoX

Die modellen goochelen maar wat bij elkaar. Hans Klok belde al wat het geheim was ????????????
WiNtEr!!11!1!@

Joep

EC lijkt opnieuw goed voor de winterliefhebbers




Der RoX

Wow zelfs Griekenland en een stukje van Tunesië zitten binnen die enorme bol kou. Weliswaar aan de rand, maar toch
WiNtEr!!11!1!@

Powered by EzPortal