Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226240 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Joep

Dinsdag mogelijk sneeuw aldus EC

Eric

Wat is het hier stil??? Sneeuwt 't nergens?  :-\

Murk

Hier valt wat sneeuw. Intensiteit is te laag om een dek te creeëren.

Eveline

In Spijkenisse ook sneeuw. Nou ja, prut. Blijft niets liggen in elk geval.. wel koud!!

Danny

Citaat van: Joep op vr 09 feb 2018 - 09:21
Dinsdag mogelijk sneeuw aldus EC

De pluim van EC laat ook tot dinsdag eigenlijk iedere dag wat sneeuwkansen zien. Geen grote hoeveelheden maar toch mogelijk wat winters gevlok.

Danny

Als we kijken naar de nieuwe EC temperatuur pluim zien we een korte midweekse temperatuur opleving komende week. Mogelijk na volgend weekend (het is lange termijn) gaat de temperatuur toch weer iets naar beneden en krijgen we te maken met weer lichte vorst in de nacht. In de pluim is nog geen diep winter terug te vinden voor nu maar we weten dat de lange termijn nog regelmatig zal gaan veranderen.

Der RoX

Dwarrelsneeuw.

2% kans op -9 dinsdag op woensdagnacht :')
WiNtEr!!11!1!@

Lothiriel

Leuven hier, geen sneeuwvlok te zien :P tot zover de 5 cm die voorspeld was :D
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Der RoX

Vlokken worden groter, vooralsnog blijft er niks liggen...
WiNtEr!!11!1!@

dennis089

Heerlijk genoten van het zonnetje achter het raam vandaag. Niks fijners dan die warme stralen. En de tijd is met ons mee, het wordt snel warmer, lichter en zonniger. De lente is op komst. De vogeltjes komen terug. De natuur is zich klaar aan het maken om te ontwaken. nog één of twee weekies tot Marsel zijn jaarlijkse vrolijk lentetopic opent, het begin van de grote ontwaking  ;D (het went nooit, elk jaar is het sterke verlangen weer terug)

4seasons

Rijkswaterstaat strooit.


Op de website kan je zien waar de strooiwagens zijn c.q. waar en hoeveel er gestrooid is.

Bij inzoomen staat ook de temperatuur van het wegdek vermeld:
CiteerWegdektemperatuur (deze is pas zichtbaar nadat u heeft ingezoomd)

NB
Vanaf do-avond 8 febr. 20.00 tot nu toe = 1.194.817 kg zout gestrooid   

Zie alle gegevens:
https://rijkswaterstaatstrooit.nl/



Tower

Sneeuw....oosten van Groningen (omgeving veendam) nog geen vlokje gezien. Wel bewolkt. Iets te vroeg code geel gegeven ?

gilleeesss

Hier viel het ook wel mee, wel een 2cm op plekken waar alles bleef liggen (west belgie)

Zijn nooit dikke vlokken geweest (enkel op't laatst) OP straten bleef het amper liggen. Het was wel een witte wereld ;) Nu is het inmiddels gestopt met sneeuwen

dennis089

nog even toevoegen aan mijn laatste bericht. (ik noem het lentekriebels  ;D  )  Er is een hoopvolle EC run voor de winter die de welbekende vinger laat zien rond 19 feb (10dagen termijn) en een kwakkelende GFS. Wie gaat uiteindelijk gelijk krijgen? Wat wel opvalt is dat alle opties steeds minder en minder koud worden, want we gaan langzaam uit het dal van de winter klimmen. Als alles goed staat kan het zeker koud worden, maar net zo goed warm zoals januari liet zien. Echter wie tussen de lijnen door kijkt ziet dat de trend stijgende is naar de 10 graden, en daartussen door zal af en toe een koude en warme uitschieter tussen zitten... ik verheug me vooral op die warme uitschieter, laat die eerste lenteachtige 15 graden dagen maar komen. Lentekriebels  :-*  8)

Der RoX

Lijkt te stoppen met natte sneeuw, maar op de radar zie ik nog wat aankomen. Gaat dit een sneeuwdekje opleveren ?
WiNtEr!!11!1!@

Johannes96

Citaat van: der rox op vr 09 feb 2018 - 16:41
Lijkt te stoppen met natte sneeuw, maar op de radar zie ik nog wat aankomen. Gaat dit een sneeuwdekje opleveren ?

Kiek maar eem!

sneeuw040

Het begint hier nu toch wel redelijk licht te sneeuwen, temp gedaald van 2 naar 1 graden in een uur. Ik denk dat we hier zeker een witte wereld gaan krijgen aangezien de neerslag die nu valt op buienradar nog niet eens wordt weergegevn. Regio valkenswaard

Edit: het blijft nu liggen en het ziet al wit

Joep

GFS met sneeuw voor zondag en dinsdag

Joep


dennis089

ik zie zowel bij EC als GFS nu de vinger op 19th februari. Het scenario wordt waarschijnlijker!

Powered by EzPortal