Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226236 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

winter

Staat nu toch al flink aantal dagen op de kaart maar nog steeds ruim een week ver.
Zou leuk zijn voor de schaatsliefhebbers.
Ideaal zou zijn openen met een pak sneeuw en dan oostenwind. Zorgt nog voor die extra afkoeling in de nachten waardoor binnen 2 dagen hier en daar al geschaatst zou kunnen worden. Al haat ik kou, vind alleen sneeuw leuk :P

TMCThomas

Moet zeggen inderdaad geen slechte winter-run tot nu toe. Kou blijft een stuk langer hangen doordat het hoog uitzakt over Nederland en omstreken.

Ook is er een nieuwe/verplaatst laagje verschenen op 4 februari deze trekt zuidelijk van nederland langs maar eigenlijk nog niet zuidelijk genoeg sneeuwval blijft beperkt tot een beetje in het noorden. Zou mooi zijn als daar nog aan gesleuteld kan worden zodat we met sneeuw de wat koudere periode inkunnen

Voor de liefhebbers vanzonnige periode is dit dan ook wel een mooi plaatje maargoed dan zit je al weer tegen het einde van de run.

hesselsjoerd

Bij ec is het scandihoog al 2 keer op rij vrij slap. Bij gfs is het beter, waar ligt dit aan?

JerryL

Vooralsnog hebben ze het bij Weer.nl over 6 graden overdag en 1 graden in de nacht. Lijken niet bepaald overtuigd voor Zaanstad.

hesselsjoerd


dennis089

Inderdaad. Gfs draait de winter definitief de nek om met de resterende weken weinig kou, altijd grijs en veel neerslag. En gezien EC ook die richting uit aan het gaan is zullen we hoogstwaarschijnlijk achter het net gaan vissen. Laat het lentetopic maar komen.. ?????????

Marsel

Citaat van: dennis089 op ma 29 jan 2018 - 18:41
Inderdaad. Gfs draait de winter definitief de nek om met de resterende weken weinig kou, altijd grijs en veel neerslag. En gezien EC ook die richting uit aan het gaan is zullen we hoogstwaarschijnlijk achter het net gaan vissen. Laat het lentetopic maar komen.. ?????????

Nog een week of twee Dennis! Dan komt het lentetopic online en kunnen we weer over de mooiste tijd van het jaar discussiĆ«ren  :).

Joep


winterdip

Het is winter(tijd) maar meer ook niet.
Mijn naam zegt eigenlijk al alles ;)
Ik had hier elke dag wel kunnen komen.

Franky46

Op naar het voorjaar en zo snel mogelijk !!!

Der RoX

Bijna jongens, nog even volhouden :')
WiNtEr!!11!1!@

Energizer85

Geen winterpluim inderdaad, hooguit wat nachtjes vorst.

Ben t wel eens, laat doet voorjaar maar zachtjes aan beginnen...

pascal


Kwadrant

Don`t feed Angry Wolves

TMCThomas

Citaat van: pascal op di 30 jan 2018 - 09:05
Lente is comming
Ik wil eerst winter  :(
Heb het gevoel dat we nu van herfst maar lente gaan.

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

ijzel

Volgens mij kunnen we weer de winter slaap in gaan het is pet tot 12 feb al geen vorst

Armand

We blijven gewoon weer door strompelen in het meer herfstachtig-weertype. Nu kan er zo nu en dan weer wat winterse neerslag gaan vallen vanaf morgen, maar echt winterweer wordt het niet. Paar dagen wat kouder misschien op MT, maar ook dat gaat deze winter niet goedmaken.

Aan de vele reacties te zien is men er ook wel klaar mee en verlangt men naar lente (ik zelf ook wel hoor als het met de winter niet meer lukt nu ;) )
Alleen ook van lente is er in de komende 2 weken totaal nog geen spraken. Het blijft weer even ''komkommertijd'' ;D
Achja, na een belabberd onweersseizoen in 2017 en een belabberde winter tot nu toe ben ik er wel aan gewend inmiddels..

Der RoX

Dan is het maar te hopen dat er 1 maart niet zo'n luchtdrukverdeling komt, dat het alsnog koud wordt :')


Overigens...de laatste pluimen geven een meer dalende trend aan als de afgelopen dagen ;) We gaan het zien
WiNtEr!!11!1!@

Koen-IJM

Nieuwe pluim gaat toch wel voor een aantal (lokale) ijsdagen vanaf volgende week maandag. Ondanks het nog MT is en de vorige kansen uitliepen op een teleurstelling... is er hoop! In ieder geval lijken we serieuze Vorst te krijgen vanaf de nacht naar zaterdag.  8)

Powered by EzPortal