Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226195 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

dennis089

Niks zon... Dat is een schaars goed dit jaar. Net zo weinig zon als sneeuw. Verschrikkelijk ????

TMCThomas

het is net of winter Nederland haat ;)

dennis089

Wat is t hier weer stil zeg. Ik zeg 5 februari omslag naar kouder zonnig weer! ???? GFS gaat er al tijdje voor. En de control van EC ook. De oper van EC zit gwn fout! ????

Gerard1995

Citaat van: dennis089 op za 27 jan 2018 - 06:25
Wat is t hier weer stil zeg. Ik zeg 5 februari omslag naar kouder zonnig weer! ???? GFS gaat er al tijdje voor. En de control van EC ook. De oper van EC zit gwn fout! ????

Tis idd angstig stil nog... iedereen is nog terughoudend om tegenvallers te voorkomen maar idd.. de kaarten ogen nu zo mooi...... eindelijk droge kou met veel zon en af en toe een winterse bui.. nou laat vooral die zon maar eens komen en al die griepperikelen maar eens weg laten schijnen... das momenteel mn grootste wens 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Der RoX

Er lijkt wat aan te komen, maar het weer is de afgelopen jaar in de winters toch alles behalve voorspelbaar geweest. Dat de winter wekenlang op verschillende modellen bijvoorbeeld maar 2% kans had niet door te gaan en dat dat gebeurde bijvoorbeeld.

Ik kijk nu uit het raam en ik zie zowaar iets zonnigs, dat is in ieder geval  betwr dan 14 graden en regen ;)
WiNtEr!!11!1!@

dennis089

inderdaad, wat een zonnige verassing vandaag! heerlijk genieten achter het raam  8) :)

Gerard1995

Heerlijk wat een energievolle dag vandaag.. en dat door de zon notabene... komende runs gaan het vast nog heel spannend maken nu de de LT langzaam Middellang wordt...
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

lans

GFS gaat vanaf dinsdag op eens al naar normale winter  temperaturen.
achterhoek

Armand

Oper EC komt voorzichtig met een Scandihoog:


GFS 12z is erg onzeker. Zowel warme als koude opties. GFS Oper zit aan de warme kant.
Ik verwacht hetzelfde bij de EC pluim dadelijk. Aardige kans op in elk geval droog weer ;) Hoe warm het precies wordt ligt aan waar het hoog zich gaat nestelen.

Joep

Wat een droomkaarten op lange termijn


dennis089

Citaat van: dennis089 op za 27 jan 2018 - 06:25
Wat is t hier weer stil zeg. Ik zeg 5 februari omslag naar kouder zonnig weer! ???? GFS gaat er al tijdje voor. En de control van EC ook. De oper van EC zit gwn fout! ????

Ik voorspelde het hier al. Inmiddels is de oper van ec zijn controle nagegaan. Ik acht het scenario dan ook op 70/80 procent zekerheid.

winter

Zelfs in Noord Afrika, Marokkaanse Atlas gebergte ligt boven de 800 m veelal een pak sneeuw.
Het klopt lijkt net of de winter NL echt niet wil aandoen.

Joep

GFS-6 ook niet verkeerd op lange termijn en lijkt op uitdraai EC 12 van gisteren
Zoek de verschillen hieronder :)


Marsel

Er broeit iets daar in de periode vanaf 4-5 februari. De vraag is even in welke constellatie de boel zich tegen die tijd manifesteert, maar voor het eerst deze winter krijg ik gezien de nog gesluierde onderlinge consistentie in de uitvoer het gevoel dat er 'iets' staat te gebeuren. Periodiek wat meer zon, wellicht een Scandinavisch hoog, oostelijke wind en vorst? Het zou na 5 februari zomaar eens kunnen, al is het maar tijdelijk...

Laat het dan ook maar eventjes gebeuren. Hebben de winterliefhebbers ook eens wat ;). En persoonlijk zit ik absoluut niet te wachten op een lente zoals die van vorig jaar waarin de kou na een zachte start dan uiteindelijk toch nog in de loop van het prille groeiseizoen de boel voor langere tijd kwam verstieren. Uiteraard is een koudere periode in februari geen garantie op het niet voorkomen van dergelijk koud non-weer in de lente, maar als patronen eenmaal wat meridionaler worden is het een kwestie van tijd voordat het eens de warme kant op slaat. Hopelijk op het juiste moment dan...

dennis089

Mooi gezegd Marsel, daar sluit ik me bij aan. Nog een paar weekjes winter en dan kunnen we over gaan naar het lentetopic ????????

Joep


derkrelis

Ik zie allemaal mooie kaarten maar ook heel uitstel en opnieuw uistel .
of zie ik dat verkeerd?

dennis089

Citaat van: derkrelis op zo 28 jan 2018 - 18:54
Ik zie allemaal mooie kaarten maar ook heel uitstel en opnieuw uistel .
of zie ik dat verkeerd?

Nope dat zie je verkeerd. Zowel gfs als ec hebben de laatste twee a drie dagen steeds rond de 5de februari een weersomslag naar kouder en zonniger weer. Ik acht het scenario nu op 90 procent. Het is nog maar één weekje, en duidelijk zijn de intenties te zien in de pluimen telkens weer.

derkrelis

Nou we gaan het meemaken , als het iig maar weer wat vrolijker weer word.
ben klaar met de herfst. :p

TMCThomas

Benieuwd naar de volgende GFS run wat die gaat brengen, ben vooralsnog een beetje skeptisch, maar we gaan het zien.

Powered by EzPortal