Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226214 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

Harry de Hond

Citaat van: Armand op za 20 jan 2018 - 15:54
Klimaat opwarming meer dan duidelijk. Ook al trekt er een laag zuidelijk nu, dan nog valt hier alles in de vorm van regen/natte sneeuw bij 1 tot 2 graden. Durf met veel zekerheid te zeggen dat er sneeuw viel, als deze situatie zich 20/30 jaar terug voordeed.

Nu gewoon te weinig koude aanwezig, we moeten het deze winters heel vaak hebben van sneeuw ten gevolge van neerslagafkoeling. "Echte" droge sneeuw die direct blijft liggen komt steeds minder voor.
Misschien kan je eens thee gaan drinken met Global Warming. :)
Juist.

Armand

Citaat van: Harry de Hond op za 20 jan 2018 - 16:33
Misschien kan je eens thee gaan drinken met Global Warming. :)

Haha dat is een goeie  ;D
Nee maar even zonder gekkigheid, ik zie zo graag weer eens een flinke winter met sneeuw, vorst en ijs. Alleen je ziet het toch weer keer op keer misgaan. Naar mijn mening (en ik heb er geen keihard bewijs voor, alleen mijn mening ;) ) komt dit niet door ''toeval'', maar eerder door gewoon een verkeerd ontwikkelend luchtdrukpatroon dat elke winter weer terug komt. Als we dan zien dat 2015, 2016 en 2017 toch weer zeer warme jaren zijn geweest globaal gezien over de wereld, dan ga je toch lijnen trekken tussen de opwarmende Aarde en een ''verkeerd'' luchtdrukpatroon wat in Europa niet voor winter zorgt.

Als mijn redenering klopt, dan gaan we hele saaie winters krijgen en kunnen we het woord winter eerder vervangen door het verlengde van de herfst... Ik hoop het natuurlijk niet en je leest ook overal redenering dat de opwarming van de Aarde juist voor koudere winters in Europa kan zorgen over langere termijn. Eén ding is zeker; de Aarde warmt nu eenmaal op, daar kom je niet omheen. Of dit nou daadwerkelijk een blijvend, negatief effect heeft op koude winteruitbraken in Europa dat blijft afwachten. Actueel denk ik dus dat er zeker een negatief effect is, ik vrees dat dit niet zo snel opgeheven wordt in de toekomst... Maar wat hoop ik toch o zo erg dat ik fout zit ;D De charmes van de ''echte'' winter, daar kan ik namelijk erg van genieten. Eveneens als de charmes van de andere seizoenen natuurlijk ;)


Gerard1995

Ik hoopte net als iedere andere winterliefhebber dat de posts over de klimaatsveranderingen en dan met name de opwarming ervan ons landje dit jaar eens een keer met rust zou laten.. niets is minder waar.. na de sneeuwvierdaagse in december wat puur geluk was en eigenlijk amper echt winters en nog bijna vorstvrij tot nu toe.. beetje lichte vorst niet meegerekend en dan nu die enorme opleving voor volgende week.. kan niet anders concluderen dat de echte wintermaanden weer de grond ingeboord zijn.. hoop dat februari nog een goedmakertje brengt maar anders is de echte winter weer vrij kansloos voorbij aan het gaan... tsjaa.. deels gevoel nu van mij maar ook een nog groter deel keiharde realiteit..... hopen op mooiere tijden:) (overigens was het wel mooi op sommige plekken vandaag door dat poederige sneeuwlaagje.. t zijn de kleine dingen die het een beetje verzachten :) )
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Harry de Hond

Citaat van: Armand op za 20 jan 2018 - 18:53
Haha dat is een goeie  ;D
Nee maar even zonder gekkigheid, ik zie zo graag weer eens een flinke winter met sneeuw, vorst en ijs. Alleen je ziet het toch weer keer op keer misgaan...... knip...

Ik herken het ook hoor. Toen ik nog jong was konden we bijna ieder jaar voor ons huis een schaatsbaan op de sloot maken. Nu ben je blij als we 1 x in de 4/5 jaar 2 dagen kunnen schaatsen. De natuur is absoluut aan het veranderen. De oorzaak ervan durf ik niet zo hard te roepen, ik weet t niet. Ik denk dat wij mensen eigenlijk best weinig weten als het om de natuur gaat. Het doet z'n ding. Jammer genoeg, want ik ben gek op sneeuw en ijs. Ik zoek het elk jaar zelf wel even op in een ander land.
Juist.

Der RoX

Februari is een echte wintermaand in Nederland en statistisch gezien de koudste, tenzij dat de laatste paar jaar om zeep geholpen is. 8 van de 15 elfstedentochten in februari, slechts 1 in december. Tussen '63 en '85 ook geen elfstedentocht.  Laatste zware hedendaagse vorstperiode waar net niet een 16e tocht van kon komen viel ook in...februari.

Laten we deze maand niet afschrijven en kijken hoe het zich ontwikkelt... :-*
WiNtEr!!11!1!@

Remy

De Telegraaf neemt alvast een voorschot. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1567696/nederland-wacht-warmterecord-sneuvelt-meting-uit-1937

Klimaat warmt niet op door CO2 maar door al die klimaat gekkies en meelopers die om het hardst CO2 is evil roeptoeteren en overal wind remmende windmolens neerpoten.
Windmolens hebben een meetbare invloed op de luchtstromingen die niet te zuinig is. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1251721/Pictured-The-stunning-micro-climate-sea-fog-created-Britains-windfarms.html
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

dennis089

Februari is zeker een wintermaand maar tegelijkertijd tegen het eind van die maand wordt het al aanzienlijk warmer en voor een winterperiode dus moeilijker om zich te manifesteren. En de maand gaat in ieder geval niet koud beginnen zoals het er nu naar uitziet. Dus ik denk dag het voorbij is voor 2017-2018.

pascal

De gerenomeerde weerbedrijven zeiden voor dat de winter begon, dat het een zachte winter zou worden, nou ze hebben gelijk gekregen.
Seizoens verwachtingen worden steeds beter.

Der RoX

Nog 39 dagen en dan weten we meer
WiNtEr!!11!1!@

pietjelol

de temperatuur zakt tijdens de regen snel. westkust van vlaanderen rond 1 a 2 graden nu.

TMCThomas

Harmonie verwacht sneeuw voor een deel van het land, verwacht er zelf niet al te veel van vanwege de lage intensiteit en dat harmonie de afgelopen dagen wel vaker met sneeuw kwam zonder resultaat. Hier was het gewoon regen bij 1,8 graden.

Voor beglië wellicht meer kans op wat sneeuw in de komende uren.

Gevolgd door warmte dus als er al iets valt word het helaas snel weer natte drap.

dennis089

Regen regen en nog eens regen. De herfst zet onverminderd door. De GFS pluim was al helemaal dramatisch. Tot zover t oog reikt zacht weer

GeneralDuke

Citaat van: Remy op zo 21 jan 2018 - 09:30
Klimaat warmt niet op door CO2 maar door al die klimaat gekkies en meelopers die om het hardst CO2 is evil roeptoeteren en overal wind remmende windmolens neerpoten.
Windmolens hebben een meetbare invloed op de luchtstromingen die niet te zuinig is. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1251721/Pictured-The-stunning-micro-climate-sea-fog-created-Britains-windfarms.html

Dat artikel zegt niet dat het klimaat opwarmt door windmolens, dat maak jij ervan. Het artikel zegt dat windmolens lokaal de luchtstromen veranderen, waardoor lokaal mist kan ontstaan. Mist is inderdaad doorgaans warmer dan 'helder', maar het staat verre van eventuele opwarming van het klimaat.

Daarnaast warmt het klimaat wel degelijk op door stijgende CO2-concentraties. Dat heet het broeikaseffect en is al honderden jaren bekend. Is geen nieuwe rage van 'klimaatgekkies'.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Der RoX

Na woensdag gewoon weer afkoeling, daarna is het al geen korte termijn meer. Komende runs zullen uitwijzen.hoe het loopt
WiNtEr!!11!1!@

Global warming

Citaat van: der rox op zo 21 jan 2018 - 22:06
Na woensdag gewoon weer afkoeling, daarna is het al geen korte termijn meer. Komende runs zullen uitwijzen.hoe het loopt

Als jij max +7 en min +5 afkoeling noemt ga ik als winterhater met je mee. Geen enkele hellmanscore in januari is best wel uniek.

Ik hou net als de meeste weervolgers van extremen en dan zie ik uit naar een extreem zonnig en warm februari.......alle seinen staan op groen dus hou de schaatsen maar in het vet.  :)

Der RoX

Uhm, nou richting vrijdag zie je toch een afkoeling naar in ieder geval nog een nachtje richting het vriespunt. Dat de pluim op middellange termijn weer als een raket omhoog  schiet, zou zomaar kunnen uitkomen. Of niet.  ::)
WiNtEr!!11!1!@

Remy

Citaat van: GeneralDuke op zo 21 jan 2018 - 21:21
Dat artikel zegt niet dat het klimaat opwarmt door windmolens, dat maak jij ervan. Het artikel zegt dat windmolens lokaal de luchtstromen veranderen, waardoor lokaal mist kan ontstaan. Mist is inderdaad doorgaans warmer dan 'helder', maar het staat verre van eventuele opwarming van het klimaat.

Daarnaast warmt het klimaat wel degelijk op door stijgende CO2-concentraties. Dat heet het broeikaseffect en is al honderden jaren bekend. Is geen nieuwe rage van 'klimaatgekkies'.
Microklimaat is ook klimaat.Net als smog boven een stad dat is.Hoe meer molens hoe meer windstromingen veranderen en de relatief geringe energie uit de wind ontnomen wordt.Wind is cruciaal voor de menging van de atmosfeer en het wegblazen van de vervuilende dampen en ook de CO2 die jij uitademt.Ik heb niet gezegd dat die molens het klimaat opwarmen maar verstoren doen ze het wel degelijk.En het levert aan energie productie amper iets op.Het is niet voor niets dat Duitsland momenteel meer kolen stookt dan ooit.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jenkie

Citaat van: Remy op ma 22 jan 2018 - 09:03
Microklimaat is ook klimaat.Net als smog boven een stad dat is.Hoe meer molens hoe meer windstromingen veranderen en de relatief geringe energie uit de wind ontnomen wordt.Wind is cruciaal voor de menging van de atmosfeer en het wegblazen van de vervuilende dampen en ook de CO2 die jij uitademt.Ik heb niet gezegd dat die molens het klimaat opwarmen maar verstoren doen ze het wel degelijk.En het levert aan energie productie amper iets op.Het is niet voor niets dat Duitsland momenteel meer kolen stookt dan ooit.

Dat zeg je wel degelijk: je zegt dat het klimaat verandert door alle klimaatgekkies die overal windmolens neerpoten. Jouw woorden. En ook in bovenstaand stukje leg je verbanden die gewoon aanwijsbaar niet kloppen. Ik heb eigenlijk nauwelijks zin om de discussie met je aan te gaan want je bent zo overtuigd van je gelijk dat het denk ik weinig zin heeft. Dus ik ga maar niet in op het verband dat jij legt tussen het weinige rendement aan windenergie en dat Duitsland daarom meer kolen stookt dan ooit. Maar ik zou het fijn vinden als je je opmerkingen niet hier wilt spuien.

dennis089

Citaat van: Jenkie op ma 22 jan 2018 - 10:34
Dat zeg je wel degelijk: je zegt dat het klimaat verandert door alle klimaatgekkies die overal windmolens neerpoten. Jouw woorden. En ook in bovenstaand stukje leg je verbanden die gewoon aanwijsbaar niet kloppen. Ik heb eigenlijk nauwelijks zin om de discussie met je aan te gaan want je bent zo overtuigd van je gelijk dat het denk ik weinig zin heeft. Dus ik ga maar niet in op het verband dat jij legt tussen het weinige rendement aan windenergie en dat Duitsland daarom meer kolen stookt dan ooit. Maar ik zou het fijn vinden als je je opmerkingen niet hier wilt spuien.

Dit ben ik niet met je eens. Ik vind dat elk persoon hier op het forum het recht op zijn of haar mening of overtuiging mag hebben. Dat bepaalde zaken onwaar kunnen zijn is dan aan de rest om te ontkrachten of te negeren. Maar laat iedereen in zijn of haar persoonlijke waarde. Dat gezegd hebbende ben ik ben nieuwsgierig naar de Duitse energiesector. Door de 'radicale' beslissingen die daar worden genomen omtrent de energieverzorging kunnen positieve vindingen gedaan worden op alternatieve of geheel onbekende energie opwekkingen/stromingen. Vooruitgang en verandering gaan hand in hand zullen we maar zeggen.

Powered by EzPortal