Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226173 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Zynex

Wat een waardeloze winter. Kom maar gewoon met een stabiel hogedrukgebied. Lekker zonnetje, sneeuw en ijs kunnen mij nu wel gestolen worden.

GeneralDuke

Citaat van: Zynex op do 18 jan 2018 - 12:53
Wat een waardeloze winter. Kom maar gewoon met een stabiel hogedrukgebied. Lekker zonnetje, sneeuw en ijs kunnen mij nu wel gestolen worden.

Twee stormen in twee weken noem ik niet waardeloos. Het is niet koud, maar wel zeker interessant weer.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

winter

Stevige korte storm, hier in Helmond is het nu al gaan liggen. Nauwelijks nog windstoten.

jornonweer

Citaat van: winter op do 18 jan 2018 - 14:12
Stevige korte storm, hier in Helmond is het nu al gaan liggen. Nauwelijks nog windstoten.

was wel enorm krachtig hier voor een 2 uurtjes. windstoten van 120-130km/u en de 9bft aangetikt. extreem te noemen voor limburg. :D
Danger is real, fear is a choice.

Zynex

Citaat van: GeneralDuke op do 18 jan 2018 - 13:42
Twee stormen in twee weken noem ik niet waardeloos. Het is niet koud, maar wel zeker interessant weer.

Het is maar net wat je interesseert, mij precies niets.

vlerk

Citaat van: winter op do 18 jan 2018 - 14:12
Stevige korte storm, hier in Helmond is het nu al gaan liggen. Nauwelijks nog windstoten.

Wat een geweld hier in 040!!
Vanuit mijn kantoor diverse grote bomen zien sneuvelen, helaas enkele auto's van collega's geraakt.
Via diverse media vernomen dat er veel schade is in regio Eindhoven, zeker 10 jaar geleden dat ik zo'n storm in deze omgeving meegemaakt heb.

Franky46

Ook hier veel schade te melden dat er nog mensen zijn hier die dit interessant weer vinden of daar op kicken op zo'n zware storm ik niet in ieder geval !!!

MauritsKuil


lans

Citaat van: Franky46 op do 18 jan 2018 - 17:04
Ook hier veel schade te melden dat er nog mensen zijn hier die dit interessant weer vinden of daar op kicken op zo'n zware storm ik niet in ieder geval !!!

Omdat jij dat niet vind is het raar dat andere het wel interessant vinden?  :o
achterhoek

Jenkie

Ik heb ook zelden zo'n storm meegemaakt. Ja, ik weet: in het kustgebied zijn ze wel wat gewend. Maar voor Twentse begrippen was dit echt heftig. NL-alert en weeralarmen en hype waardig in mijn ogen. Niet voor niets een dode te betreuren in Enschede. Ook veel schade hier.

gilleeesss

Citaat van: GeneralDuke op do 18 jan 2018 - 13:42
Twee stormen in twee weken noem ik niet waardeloos. Het is niet koud, maar wel zeker interessant weer.

Als je van winter houdt is dit gewoon een super saaie winter. Is gewoon 1x sneeuw gevallen hier. En ziet er ook niet echt naar uit dat januari nog een serieuze prik zal leveren :/ (locatie west belgie)

dennis089

Januari gaat voor de rest van de maand in de dubbele cijfers. We gaan richting lente.

Peter

Ik mwil het weer van vandaag zeker niet saai noemen. Ik dacht dat we dit soort stormen enkel alleen maar op tv of in het buitenland konden vinden. Maar hier in nederland kan het dus ook goed. Een drukke dag voor de hulpdiensten, alleen al de regio Utrecht kon voor 18:00uur meer dan 600 meldingen noteren, ik vermoed dat we inmiddels al wel op 700 zullen zitten.
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Energizer85

Aardige pittige buien momenteel, aan de zuidgrens en Noordzee. Flink wat onweersactiviteit

jornonweer

Citaat van: Peter op do 18 jan 2018 - 19:43
Ik mwil het weer van vandaag zeker niet saai noemen. Ik dacht dat we dit soort stormen enkel alleen maar op tv of in het buitenland konden vinden. Maar hier in nederland kan het dus ook goed. Een drukke dag voor de hulpdiensten, alleen al de regio Utrecht kon voor 18:00uur meer dan 600 meldingen noteren, ik vermoed dat we inmiddels al wel op 700 zullen zitten.


"Sinds afgelopen nacht zijn 31.221 oproepen binnengekomen op 1722, het speciale noodnummer voor mensen met stormschade." dit cijfer is enkel van belgie. bij dit getal zijn wel nog niet de oproepen aan de brandweer zelf en de gemeentes bijgerekend, dus het werkelijke getal ligt nog veel hoger. ongelooflijk dit.. was toch veel zwaarder dan verwacht voor belgie.
Danger is real, fear is a choice.

dennis089

Er lijkt vanaf 23 januari eindelijk een drogere periode te komen afgaande op de pluimen van EC en GFS. Ik heb niet de kaarten bestudeert, of er ergens een hoog komt ofzo. Laten we het hopen!

AFTH14

Hebben we ook wel verdiend! Mooi dagje vandaag!

hesselsjoerd

Uitzichtloze kaarten momenteel. Ik.heb het opgegeven  voor deze winter..

Lothiriel

Prachtige en frisse dag vandaag :) Ideaal winterweer imo.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Armand

Klimaat opwarming meer dan duidelijk. Ook al trekt er een laag zuidelijk nu, dan nog valt hier alles in de vorm van regen/natte sneeuw bij 1 tot 2 graden. Durf met veel zekerheid te zeggen dat er sneeuw viel, als deze situatie zich 20/30 jaar terug voordeed.

Nu gewoon te weinig koude aanwezig, we moeten het deze winters heel vaak hebben van sneeuw ten gevolge van neerslagafkoeling. "Echte" droge sneeuw die direct blijft liggen komt steeds minder voor.

Powered by EzPortal