Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226102 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum

Citaat van: dennis089 op wo 17 jan 2018 - 15:59
wel grappig dat er begin van de week een estofex waarschuwing was en nu morgen de storm der stormen die zo gehyped werd, niks geen waarschuwing.

Vooral ook grappig dat je zo snel met conclusies bent, elke keer weer. Estofex gaat daar vanavond mee komen, verwacht ik. Er is nog te veel onzekerheid over de details.

Ik zie code oranje nog wel code rood worden voor de provincies die nu oranje zijn, m.u.v. Zeeland, misschien vanavond al. Kan wel eens een zeer gevaarlijke ochtendspits worden.

MauritsKuil

Citaat van: Lothiriel op wo 17 jan 2018 - 10:57
Sneeuwbui hier in Bierbeek (bij Leuven)  :P

Lijkt me mooi wonen, in Bierbeek... ;-)
Assen regen en 1,9 graden.

Remy

Lees net dat de hel van 63 op tv komt. Toen ik die in de bios wilde kijken zat ik daar alleen en belde iedereen af omdat ingesneeuwd.Bovendien trok de kachel het ook niet meer dus stervens koud in die zaal.Zal mij benieuwen hoe het vanavond en vannacht verloopt met het weer hier :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

dennis089

Citaat van: Extremissimorum op wo 17 jan 2018 - 16:38
Vooral ook grappig dat je zo snel met conclusies bent, elke keer weer. Estofex gaat daar vanavond mee komen, verwacht ik. Er is nog te veel onzekerheid over de details.

Ik zie code oranje nog wel code rood worden voor de provincies die nu oranje zijn, m.u.v. Zeeland, misschien vanavond al. Kan wel eens een zeer gevaarlijke ochtendspits worden.

we gaan het zien. en ik houd graag van conclusies trekken. zodat ik erna kan concluderen of ik gelijk of ongelijk had  8)

Joep

Ec met windstoten tot 120 km per uur en uitschieters tot 130 km/uur

Noordelijke helft van het land sneeuw

Zuiden moet ook code oranje krijgen!

Joep

ICON model extreem met de windstoten.

Groot deel van nl 130 km/uur en aan de zw kust tot 150 km per uur

Sneeuwval uiterste NO

Joep

EC laat op lange termijn wel hele warme kaarten zien.

12 graden 'snachts   :-\

Gerard1995

Citaat van: Joep op wo 17 jan 2018 - 20:33
EC laat op lange termijn wel hele warme kaarten zien.

12 graden 'snachts   :-\

uhm lijkt mij een tikkeltje van slag... eerst morgen maar eens afwachten, kan de boel nog wel positief op zijn kop gaan gooien.. tis echt een beest van een storm volgens de meeste kaartjes..
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

GeneralDuke

Citaat van: Extremissimorum op wo 17 jan 2018 - 16:38
Ik zie code oranje nog wel code rood worden voor de provincies die nu oranje zijn, m.u.v. Zeeland, misschien vanavond al. Kan wel eens een zeer gevaarlijke ochtendspits worden.

Let wel dat het hoogtepunt net tussen de spitsen valt. Ik gok dat het dan niet coderood-waardig is.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

dennis089

Citaat van: Joep op wo 17 jan 2018 - 20:33
EC laat op lange termijn wel hele warme kaarten zien.

12 graden 'snachts   :-\

dit is niet zo'n lange termijn hoor. En het is ook niet een tikkeltje van slag. Ik heb gisteren al gemeld zowel EC and GFS komen rond de 24ste met een warme zuid tot zuidwestelijke stroming opzetten waarbij het exit winter is en de dubbele cijfers in.

Joep

Laatste Hirlam laat nog nauwelijks sneeuw zien

Johannes96

Citaat van: Joep op wo 17 jan 2018 - 22:28
Laatste Hirlam laat nog nauwelijks sneeuw zien

Zal denk ik ook erg gaan tegenvallen hier, misschien alleen regio Delfzijl - Beerta wat sneeuw..

MauritsKuil

Temperatuur zakt in Assen in krap een uur van 2,9 graden naar 1,3 graden. Ben benieuwd.

dennis089

Ach kijk toch eens aan. Niks geen waarschuwing estofex. Daar kan ik dus concluderen dat ik gelijk had ????????????

Bernardo


jelliiee

Windstoot van 133 km per uur inmiddels in hoek van holland!

Bernardo

Weeralarm.

@KNMI: WEERALARM voor zeer zware #windstoten in de provincies Zuid- en Noord-Holland, Utrecht, Flevoland, Gelderland, Overijssel en het IJsselmeergebied. Code #rood

Koen-IJM

Hoek van Holland ondertussen windkracht 11. Komen de runs van de weermodellen van eerder deze week toch wel (deels) uit  ;)

Edit 09:50

Windkracht 11 - 31.9 M/S
En nog maar zo'n 1,1 MS (3.9 KM/H) verwijderd van orkaankracht :o

GeneralDuke

Herwijnen en Cabauw hebben ook 9 Bft aangetikt.

Citaat van: Bernardo op do 18 jan 2018 - 09:19
Weeralarm.

@KNMI: WEERALARM voor zeer zware #windstoten in de provincies Zuid- en Noord-Holland, Utrecht, Flevoland, Gelderland, Overijssel en het IJsselmeergebied. Code #rood
Citaat van: dennis089 op do 18 jan 2018 - 08:39
Ach kijk toch eens aan. Niks geen waarschuwing estofex. Daar kan ik dus concluderen dat ik gelijk had ????????????

Ik heb helaas verkeerd gegokt :(
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

TaL

Citaat van: dennis089 op do 18 jan 2018 - 08:39
Ach kijk toch eens aan. Niks geen waarschuwing estofex. Daar kan ik dus concluderen dat ik gelijk had ????????????

Even een nuance, estofex komt alleen met convectieve waarschuwingen. De rukwinden bij deze storm zijn niet convectief van aard vandaar dat ze er ook geen waarschuwing rond geven. Dinsdag met de level 1 kwam het verspreid tot hevige buien met zelf een redelijke onweersactiviteit voor januari :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal