Winterdiscussie topic 2017/2018 Deel 2

Topic gezien door 226236 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, wo 06 dec 2017 - 15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

jornonweer

benieuwd wat de media nu gaat zeggen.. 90km/u is echt geen storm hoor.. zelfs maar 75km/u voor hier. wat een kansloze winter  :'(
Danger is real, fear is a choice.

dennis089


Der RoX

Vooralsnog gebeurt er weinig in Leiden.
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Vanochtend een flinke hagelbui met onweer gehad was zowaar weer even wit (Hopelijk een goed voorteken voor komende dagen ;) ) Maar voorderest wisselen zon en wolken hier elkaar op het moment af. Op zich niet slecht. Harmonie komt vannacht met natte sneeuw voor het midden en oosten van het land.

Donderdag in het hele land (op zeeland na) natte sneeuw. Later in de rest van het land overgaand in regen en in het noorden juist in droge sneeuw. Word interessant om te volgen.


Wellicht een witte wereld donderdag voor een deel van het land!
En HIRLAM maakt hetook mooi. Woensdag en donderdag vol op sneeuw! Voor een groot deel van het land. Woensdag geclusterde buien en donderdag het laagje. Laat maar komen zou ik zeggen. (Note: Hirlam maakt geen onderscheidt tussen natte en droge sneeuw)


Sorry voor de vele plaatjes maar kon het niet laten ;)

pascal

Citaat van: hesselsjoerd op di 16 jan 2018 - 10:45
Is ec in de war? Uit het niets dik scandinavisch hogedrukgebied haha

Helaas GFS is niet mee, geen winter dus.

TMCThomas

Nieuwe Harmonie is nog iets beter voor donderdag. Nu ook even droge sneeuw in andere delen van het land! (gele strepen is natte sneeuw, witte strepen droge sneeuw.)

Limburg zeeland en Belgie lijken helaas een beetje buiten de boot te vallen

Eric

Citaat van: TMCThomas op di 16 jan 2018 - 16:44
Nieuwe Harmonie is nog iets beter voor donderdag. Nu ook even droge sneeuw in andere delen van het land! (gele strepen is natte sneeuw, witte strepen droge sneeuw.)

Limburg zeeland en Belgie lijken helaas een beetje buiten de boot te vallen
Gezien dennis089?  >:(

Geen afbeeldingen mee quoten AUB

Meteo Service

Armand

Ach Limburg valt altijd buiten de boot in dit soort situaties. We zijn het zuidelijkst puntje van NL dus hier stroomt de warme lucht al eerste binnen.

Serge

Lijkt wel op de pluim dat het midden van het land zwaardere windstoten krijgt dan de kust,...
Waar is mijn cape

Joep

Sneeuwkaartjes GFS vannacht en morgen

gilleeesss

Weer NL :P Achja, ik snap de kaarten niet zo goed, het is echt wel spelen met onze voeten to be honest:P

pietjelol

Kern van het lagedrukgebied wordt nu nog wat zuidelijker berekend door ecmwf. Minder wind maar de kans op sneeuw neemt toe voor de noordelijke provincies.

Joep

Windstoten toegenomen in nieuwe run EC, 100-118 km/uur

Sneeuwval voor noordelijke helft NL

Gerard1995

die sneeuwopties voor donderdag... nog ff aan sleutelen en wie weet groot deel dan toch wel sneeuw 8) #dreammodus
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

TMCThomas

Citaat van: Gerard1995 op di 16 jan 2018 - 19:34
die sneeuwopties voor donderdag... nog ff aan sleutelen en wie weet groot deel dan toch wel sneeuw 8) #dreammodus
Inderdaad! Laat dat laagje maar zo ver mogelijk doorzakken, die wind kan me gestolen worden maar sneeuw zie ik graag vallen!

Lothiriel

Zal nog veel zuidelijker moeten zakken voor sneeuw in België :p
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep

Engels model Euro4 met windstoten tot 130 km zelfs in het oosten


Johannes96

Citaat van: Lothiriel op di 16 jan 2018 - 20:11
Zal nog veel zuidelijker moeten zakken voor sneeuw in België :p

Dat gaat niet lukken.. zoals het er nu voor staat alleen noord NL.. met het uiterste NO natuurlijk de beste papieren.

Joep

Hirlam komt met 10 cm sneeuw voor delen noord NL

dennis089

dit gaat weer niks dan nattigheid opleveren hier in het zuiden. deze winter is prutswerk. rond de 24ste zowel GFS als EC een zuid/ zuidwestelijke warme natte stroming. Ik ben helemaal ziek van dit natte vieze herfstweer. Vanaf 1 december is t al herfst na de herfst. gelukkig is met die zuid stroming januari ook al de nek omgedraaid en is het nog maar 1 maandje wachten tot deze verschrikkelijke winter voorbij is.

Powered by EzPortal